السلام عليكم ورحمه الله وبركاته متابعين حكاوي البلغ القران اهلا بكم بث مباشر جديد انفراد هام فاطمه عروسهور سعيد الشف المرتكب الحقيقي والدافع الحقيقي والسحجات الموجوده في باطن القدم لايف جديد وممكن يكون صادم لناس كتير جدا ولكن زي ما احنا متعودين كلمه الحق اذا كانت بدليل اكيد طبعا لازم هنوضحها للمتابعين وفي النهايه ا كل واحد اكيد له وجهه نظر اللي انا بجدر حد على اقتناع بشيء ولكن مهم جدا او الدور اللي المفروض ان احنا نقوم بيه اي معلومه عليها دليل واضح وصريح بالنسبه للغموض اللي احنا شايفينه في القضيه دي اا للامانه وللمصداقيه انا هعرضك وفي النهايه حضرتك اكيد ليك الحريه الكامله في انك ا تشوف فين الصح وفين الغلط ممكن اكون انا الغلط تمام فتحياتي لكم جميعا يا محترمين اسم كل الناس اللي موجوده تحياتي لكم ا اوله الهام اعتقد كل متابعين حكاوي البلد من بدايه القضيه قلت اذا كان الدعاء هي المرتكبه الى هذه الواقعه فمش زي ما بيتم ترويجه او زي ما ا اتقال الدافع انها قالت لي هكذا فانا عملت كذا وقلت اذا كانت هي المرتكبه للواقعه فهناك صدق اصرار له دافع صح الكلام ده وقلنا برده اعتقد الكلام ده احنا بنكتبه ولكن مهم جدا ان احنا نظهر الكذب الموجود اي نقاش خارج اطار اللايف بلوك على طول خلينا في اللايف اللي احنا فيه الله يرضى عليكم يعني بعد اذن الناس المحترمه يعني علشان ما تشتتوناش كده في تسع مقاطع فيديو هيتعرضوا النهارده التسع مقاطع دول من الساعه 7 الصبح لحد دلوقت شغالين عليهم فبعد اذنكم بلاش تخرجونا عن نطاق اللايف خرجنا كده عن النص ميما اي تعليق خارج نطاق اللايف او ذكر اي منصه بلوك نهائي من القناه ايا كان هو الله يسلمك يا ماما انتصار تحياتي طبعا للناس اللي موجوده كلها وقلنا اذا كانت هي مرتكبه الواقعه فان هناك سبق اصرار وقلنا ارجوكم بنشوف كل التناقضات وكل الكذب اللي موجود ولكن اوعوا تعاطفكم مع انسان ينسيكم حق البنت اللي اتغدر بيها اللي هي طفله الكلام ده لسه بنقوله دلوقت بنقوله من بدايه القضيه واي حد غلط هنقول له انت غلط وهنعبي طيب ترك اشكر وزود شباك في مكالمه هاتفيه حصلت اليوم ما بيني وما بين والد ا بطه الله يرحمها مهم جدا انكم تعرفوا الكلام ده لان الراجل امني امانه وبما ان الراجل امني امانه مهم جدا ان انا ابتدي بيها اللايف وبعد كده ندخل في المحتوى اللي معانا بقى بتسع مقاطع الفيديو اللي انا هعرضه اتصال جاني الو بقى يا استاذ فتحي اه هو ايه يا استاذ فتحي اللي انت بتقوله علينا ده خير يا عم ياسر طبعا انا قاري المشهد كله بيقول ا عن موضوع الاثار وما الاثار والكلام ده والكلام ده من قلت له ايوه انا طلعت وضحت واحد انين 3لا لما لقيتكم طالعين عاملين فيديو منكم لنفسكم حد تقريبا قايل لكم اطلعوا قولوا الكلام ده فرديت ووضحت يا عم ياسر ان انتم مالكمش قال لي لا ده اللي قايل لنا قايل لنا ان انت بتقول ان احنا كذا ققول له لا والله يا عم ياسر انت ممكن تقريبا اللي بيمليك الكلام قبل او اللي بيوصل لك الكلام ا ده بيعمل فتنه لاهداف شخصيه او لامور خاصه ما بينكم وما بين بعض مش بتاعتي بس رجي عم ياسر لما يكون في حد بيوصلك كلام يابا تعال اتواصل معاه انا شخصيا قال لي ازاي يعني قلت له يعني ممكن اللي وصلك كلام ده بيسخنك فتحي الجهري لما جه طلع واتكلم في الموضوع طلعت قلت 1 ا 3 4 وان موضوع الاثار عم ياسر مالوش علاقه بيه والام اللي هي الاستاذه صابرين او مدام صابرين مالهاش علاقه بالكلام ده يا جماعه وان القصه دي كانت قصه محمود بيحكيها وبيقولها لعم ياسر وانه في مصلحه اثار قدام شويه ربنا هيكرمه بالارشنات الارشنات دول هيشتري بيهم فيلا فينج مريوط تقريبا او في المالديف فده كان كلامي فصدمت بصراحه وصعقت النت وحش النت ايه اللي وحش النت 100 و10 على 10 والدنيا جميله والسهره حلوه والقاعده لذيذه واللايف نار المهم لقيت الراجل المحترم رد عليا رد صعقني بيقول بس الكلام ده ما حصلش يا استاذ فتحي قلت له الكلام ده ما حصلش طب قول للي جنبك وبيسجل المكالمه يا عم ياسر ان الكلام ده حصل قال لي اه قلت له حصل يا عم قال لي طب استنى كده شوف اص انت وقام شغل لي مقطع فيديو من موبايلاني جنبه حد جنبي وانا بقول ان في حاجات كتير عم ياسر متحفظ عليها فانا هتكلم انا يا جماعه علشان الخيوط كلها والامور كلها تضحى قلت له بس بس ايوه انا قلت كده استنى بقى علشان اللي بيسجل جنبك نخليه يسجل صح قال لي تمام قلت له حصل وبما انك بتقول ما حصلش فهو حصل ما بيني وما بينك وما بين الاستاذ طارق قريبا ك في مكالمه خاصه ما بينا ما كملتش اربع خمس ست ايام بالاضافه لانك ذكرت في الوقت ده وقلت بلاش نعرض الجزئيه دي دلوقت ونلعب بالكارت ده بعديه فانا لما طلعت اتكلمت اتكلمت من باب ان الناس بتتهمكم وانت مالكش ذنب لا انت ولا مدام صابرين رد عليا الاستاذ ياسر المحترم وقال لي بس يا فتحي يعني ما كانش ينفع نطلع الكلام ده على العام بدايه المكالمه ما حصلش وبعد 30 ثانيه ما ينفعش الكلام ده يطلع على العام ليه هو الكلام طالع عريان قلت له لا يا عم ياسر هو ما فيش حاجه انه يطلع على العام علشان الناس تفهم يا عم ياسر ان ان انتوا مالكوش ش علاقه بالقصص دي ولكن ان الناس دي عندهم واحد انين 3لاه الموضوع له علاقه بقى مالوش علاقه انا ما بحبش صورتي تتهز ولا حد يطلع يوجه لي رسائل من تحت لتحت اللي عايز يطلع يوجه لي رساله بما يرضي الله باسمي عشان ابقى اقدر اعرف ارد عليه و ونصيحه يا عم ياسر الناس اللي بتوصل لك الكلام وبتقول لك قول كذا او اعمل كذا دول ما هم الا عايزين سبوبه او مصلحه وفتنه ولو انتم قابلين الله طبعا يعينكم فالراجل رد عليا بكل ادب وقال لي خلاص يا فتحي بالقصه دي ولا انا ولا انا ولا ام بافطه قلت لهم انا قلت الكلام ده قلت الكلام ده يا عم يلس ما هو انا قلته مشكلتك ان انت ما بتتابعش انتوا مشغولين بالتيك توك بس يعني انتوا مشغولين بالتيك توك انتوا مشغولين بس بالتيك توك فقط لا غير وامور معينه وفي ناس بتوصل كلام بشكل معين علشان انتم تفضلوا في الاتجاه ده فانتم الله يعينكم بس نصيحه لما حد يجي يوصلك كلام اعرف ان اللي بيوصلك الكلام ده بيعمل فتن لو انتوا بقى قصتكم قصه مصالح دي بعيده عن الراي العام ما يلزم ما يلزمش الراي العام القصص اللي هي بتاعه التيك توك وانا الشقه مش قادره اخشها ومش لاقيين اكل ومش عارف اكل وبنتي وهنقعد نلم ونجيب شقه جديده وتقص مش قصه قصتي انا دي مش قصتي دي قصه واحده متبنيه الموضوع ده لاكبر اكبر قدر من السبوبه تقدر تقدر انها تنصب بيه على المتابعين سواء من مصر او من دول الخليج والناس الغلابه كتير والناس الكبيره في السن كتير والناس اللي بيتصعبن عليهم المواضيع دي كتير فانتوا خليكوا في السبوبه دي وسيبوا لنا بقى الراي العام نتعامل معاه بهدوء شويه وبعقلانيه بعيدا عن اعادات المساطب والقصص دي فقال لي الله يبارك لك قلت له خلاص تمام انا بطلع اوضح الجزئيه دي بما يرضي الله و وبوضح انه عم ياسر يا جماعه مالوش علاقه القصه دي خالص ولا هو ولا مدام صابرين القصه زي ما انا ما قلت لكم هو ما فيش جديد بس الجديد ان هو بياكد يعني بس تقريبا كان حد بعته يسجل لي انه ينكر الموضوع بس برده في نفس المكالمه ما انكرش لان قلت له خلي اللي بيسجل يكمل تسجيل للاخر فرجع في النهايه لما انا قلت له حصل 1 اين 3لا رجع رد وقال لي بس يعني ما كانش ينفع نطلع الكلام ده انا بالنسبه لي الكلام مش قا هدومه يعني الكلام كلام عادي جدا وطبيعي جدا عشان الناس تفهم الهيلتي ده كان لايه الهيلتي ده كان لايه وجايبه ب 25000 جنيه وبعدين تعالوا هنا يعني انا بشوف بعض الناس بتقول هو محمود يعني تصدقوا باين عليه انه تاجر اثار لا والله مش تاجر اثار والله العظيم ثلاثه ما تاجر اثار واللي قال ان محمود تاجر اثار يبقى اهبل واللي فهم كده يبقى اوهتم عامل مالوش اي 30 لازمه بيتاجر باليوميه كبير الدريل اللي جاي زي ما بتشوفوهم كده متصورين على صفحه وزاره الداخليه اللي بينقبه عامل بيتاجر باليوميه سبوه مين مين هنا يا جماعه قال ان محمود تاجر اثار مين هنا اصلا اقتنع بالكلام ده او اللي عايز يوصل لده ده دماغه تعبانه تقريبا عامل زيه زي اي حد خد يالا تعالى احفر اعمل مش عادي يعني ما قلناش انه تاجر اثار يعني ولا حاجه نوزن الكلام كده ونعقل ونفهم الكلمه اللي طالعه طالعه ازاي وبتتقال ازاي ده شاب زيه زي شباب كتيره جدا مكافحه كبيره تاجر كلوت زي ما كتبت الشيماء كلوتات بس انما ده بيتاجر باليوميه مش فاهم انا والله احنا بنقول لوغاريتمات يا جماعه فتح الجاري بيقول لوغاريتمات بلاش حد يتنقور اصل انا في النقوره اقسم بالله يعني ب اه خلينا حلوين كده وطعمين كده والازاز يعني ما يبقاش المتلقي غبي وهيطلع الناس اللي بتتكلم هي اللي اغبيا وبعدين بعدين تعالوا هنا صفحه وزاره الداخليه ما كل ثلاث اربع خمس ست ايام قصه موجوده بنفس الح بنجيب حاجه مثلا من عالم ومن كوكب اخر بنجيب حاجه من كوكب اخر هو اول ما الناس متابعه وبتشوف والهبل كتير واللي بيروحوا في القصص دي كتير واللي وبيوت بتقع بسبب القصص دي كتير وبتلاقي بلاغات موجوده كتير فبلاش بالله عليكم يعني ايه نقعد نتنقور يعني ده اول هم وانا وضحته ودي كانت امانه انا امنني بيها الحاج الله يرضى عليه الحاج الحاج الحاج ياسر قال لي خلاص وضح دي ثبتها عندك فانا قال طالما قال لي ثبتها فانا طلعت اوضحها بما يرضي الله يعني تمام حلوه الصيغه دي حلوه الصيغه دي ما اصل انا صورتي وراي اللي انا بقوله في اي قضيه اهم من مليون صاحب قضيه قضيه ورايحه لكن حد يطلع يطلع يكدبني حد يطلع يسلط حد يوريه سمعه كلام على هواه عشان يطلع يرطرط بكلام ونلم غله لا مش على افانا هنا ولا ولا على افا الراي العام على افاكم وعلى دماغكم وبالنسبه للاخت اللي هي جايه تصيع وبعتاه عشان يسجل المكالمه انا قلت له كمل تسجيل للاخر علشان يبقى التسجيل كامل قال لي الراجل تمام ماشي وفي النهايه التسجيل كان كامل فوانت جايه تصيعي يا ماما احنا كنا مخلصين خلصنا هتيجي تصيعي علينا ابدا الميه لما تبقى تدقر من تحت منك ورساله الى السيدات الكمل يا حبيبتي يا طنايا ما بتناموش بتموتوا حاضر ماشي حزب الكنبه تحياتي لكم انا بحبكم جدا ماقدرش اعقب عليكم اكتر من 10 ثواني يلا روحوا على التيك توك اللي بعده اوعى حد يبعتلي مقاطع عشان اعرضها عندي واعقب عليها اقسم بالله اديرهم 10 ثواني كلهم كلهم هسه هسه اس ده بيعمل بيعملوا سيناريوهات ايه رايكم انا جايب لكم اوضاع النهارده عارف انتم بتموتوا في الاوضاع الوضع ده الوضع ده حلو الوضع ده هنحتاجه في اللايف معانا النهارده ركزوا فيه علشان هنبني عليه اللايف وهنخبط مفاجاه كده على السريع ركزوا لي فيه على مشرب سجار تموتوا في الاوضاع تموتوا فكريني ان انا بهزر ها لا ده وضع فعلا ارفع اللايك يا حزنبل حزنبل ارفع اللايك بعد اذنك هذا البث المباشر لاصحاب العقول ارفع يا حزنبول اللايك وبعدين ما تركزش مع البونبونايه ركز مع الوضع بس عشان هنحتاجه شيل ايدك من جيبك يالا شيل دي ايدك من جيبك يالا يلا يالا لا يا جد امم سامحوني يا شباب مش هقدر اخد مداخلات الاول كده الله يرضى عليكم علشان عن اللايف بس وكده وركزتم انا جبت 30 ثانيه رايحين على الدماغ و30 ثانيه رايحين على باطن القدم في ناس ثانيه بقى ما راحتش باي حته خالص راحت في اتجاهات ثانيه بس ما علينا هنحتاج الفيديو ده في اخر اللايف هو مين سؤال الحلقه هو مين بقىنا ثلاث شهور في القضيه اثبت لكم بما فيهم ورق القضيه ان البنت اتخنقت وهي نايمه على بطنها وقامت خنقاها مين مين في ورق القضيه قال لكم الكلام ده؟ مين وراق القضيه ما قالكوش كده ولا قال لي كده ده انا مسكت ورق القضيه النهارده حرف حرف اعتراف اعتراف تصريح تصريح ولا دعاء قالت ولا دعاء قالت ولا دعاء قالت دعاء ما قالتش الكلام ده وهي دي الصدمه دعاء ما قالتش كده دعاء ما قالتش كده مين اللي روج لكم ده اصحاب السيناريو السيد واخواته اللي عايزين يطلعوها مريضه نفسيا بالمحامي ما فيش في ورق القضيه قعدت راجعت النهارده من الجلد للجلده عشان اشوف مين اللي قال الكلام ده خلصت الورق وانا قاعد وما لقيتش حاجه خالص وقلت لنفسي ايه ده بقىنا ثلاث شهور تقريبا داخلين في قصه قصه معموله بس على السوشيال ميديا مش في وراق القضيه البنت ما ذكرتهاش البنت دعاء الله يمسيها بالخير ما انا بقول لك اسف جدا يا دعاء النهارده ارجعوا لوقضيه هتلاقوا ان دعاء ما اقرتش بانها عملت كده خالص خالص ملصال خالص او اقسم بالله زي بقول لكم كده كل اللي اقرب بده اصحاب السيناريو اللي عايزين يحبكوه مع الكذب بتاعهم علشان في النهايه سيناريو الشاي المتفق عليه وتعمل كده اهو واجمعهم الخمسه بانهم راحوا علشان يجيبوا شهاده طبيه ويضربوا اي قصه طبقا للمحامي لما قال لهم ان الحاجه الوحيده اللي هتطلعها كذا وان احنا لما بنطلب منها الشاي بتعمل كذا سيناريو متفق عليه ورق القضيه مافيش فيه الكلام ده واقوى دليل على كلامي هسالكم سؤال معالي المستشار الجليل المحترم المبجل المستشار احمد حسام هل طلب السي دي الخاص بتمثيل الواقعه؟ لا هو طلب السي دي اللي موجود عليه صور الجثمان يا ترى ليه ما طلبهوش؟ ممكن يكون طلب انا ماعرفش هو ممكن يبقى يطلع يوضح لنا الجزئيه دي لاني ما اقدرش اجزم بس انا حاسس كده والله اعلم حاسس ان السي دي ده او الفيديو بقى انه مهم ماطلبش بس مش عارف ليه ممكن يكون طلبه برده بما يرضي الله عشان برده ما نظلمش ممكن برده يكون طلب بس اللي انا اللي انا متاكد منه هو طلب السي دي الخاص بالصور اللي عليه الصور السي دي الخاص بالصور السي دي الخاص بالصور ده اللي انا سمعته ده اللي انا سمعته طلب السي دي الخاص بالصور مش الفلاشه اللي موجود عليها اللي قدمها الاستاذ نيازي السي دي الخاص بصور الجثمان والله بقى اذا كان هو طلب سي دي اخر خاص بتمثيل الواقعه هنفهم ده دلوقتي بس انا اعتقد السي دي الخاص بالصور اللي قال عليه 70 صوره اذا كان هو طلب تمثيل الواقعه فشيء جميل بقى شيء مهم ولكن اللي انا اعرفه سي دي واحد اللي الطلب بتاع الصور بس لحين اثبات العكس المهم في فيديو وفي صور لا انا اعتقد انا الفيديو بيكون تمثيل الواقع ده مالوش علاقه خالص البث بيقطع صحيح يا ابو بس هو البث بيقطع البث بيقطع ما البث شغال اهو ما تروح تترافع او ترحمنا لا انا مش هارحمك لازما افضل اعذبك لازما اوجعك قاللك قاعد ياد على السطح يالا شلحت شلحت من شلحتات الزمن خليك قاعد على السطح يا شلح واسكت كانت البلا ملي البلد المهم هي كانت لابسه طرحه بتاعه الاسدال وبندانه وجالها شال ولا هو في شال ولا في اشار ولا في شال ولا في اشار ولا قصوه ولا دخلوه ولا حطوه ولاقوه ولا ايه بالظبط ايه الحكايه الحكايه حكيتها ليكم بدموع عيوني ما تيجوا نبتدي اللايف كده على الهادي وواحده واحده وبالراحه مافيش ما يثبت في الاوراق عندي لحد دلوقت وانا راجعت الاوراق بانه انه البنت دي كانت على بطنها وبتتخنق واقوى دليل يؤكد عقلانيه واللا منطقيه ده رقم واحد عشان السحاجات الناس اللي بتفهم بقى تركز معايا قوي سيبوكم من العال الهاري دي رقم انين داخل الورق مافيش الكلام ده ازاي يا عم ده ثلاث شهور اي حد طيب الصوت والصوره كده تمام يا شباب قولوا لنا الصوت والصوره تمام طيب على ما الناس ترد انت يا استاذه اللي رنيتي عملت لك بلوك حاولي ترن من رقم تانيخلي حد تاني يرن المهم عشان تبقي ترن حلوه قوي نرجع تاني لموضوعنا نرجع تاني لموضوعنا ما تيجوا نسمع كده مقطع الفيديو ده وقولوا لنا الصوت والصوره كده تمام اشغل عشان نبتدي واي حد هيرن واتساب بلوك تمام يلا بينا توكلنا عليك يا بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين ولا عدوان الا على الظالمين كل الناس ترفع حركه اللايك يا شباب عاز عايز البث ده ينطلق بعد اذنكم كل الناس ترفع حركه اللايك للبث ده اسمعوا كده ان البنت عندها 16 سنه ليه مخطوبه لواحد عنده 30 سنه بصي حضرتك ا بسبب الخطوبه اللي حضرتك ابني هو محمود كان شغال مع ابني اه فقعد يلح عليا مره واثنين وثلاثه وانا كنت الموضوع الخطوبه ده اصلا من اساس هي انا وامها واخوها كنا راضين لما قعد يلح علينا كتير فقلنا ان احنا يعني ايه نخطب بنتنا تعيش تجربه خطوبه قلنا ان احنا يعني ايه نخطب بنتنا تعيش تجربه خطوبه قلنا ان احنا يعني ايه نخط بنتنا تعب تجربه ا فاطمه عندها 15 سنه صح كده؟ كانت مخطوبه لمحمود وكان في حد قبل محمود ايوه طيب استسمح حضرتك تحكي لي ايه قصه الخطوبه اللي هي كانت قبل محمود الاول معلش هي كانت مخطوبه له بس ما تكملوش خطبت قد ايه معلش ست شهور وسبع شهور ست شهور وسبع شهور كان حصل انفصال ما بينهم ايه السبب وقتها والديت والدته هي السبب اه والدته على خلافات بقى خاصه لا لا لا هي كانت عايزه تجوزه عشان تفرح بيه وتشوف منه حته عيل لما لقت بنت صغيره هي بقى اللي ما رضتش لما ما كانتش شافت فاطمه الاول تقريبا لا كانت شافتها واتعرفت عليها وكل بس مع الوقت قالت لا ده لسه صغير اه ام واتفشكلت القصه مستعجله على الجواز يعني اه اتخطبت بقى لمحمود بعدها بقد ايه بعد الفشكله دي لا ده بثلاث سنين الموضوع ده كان اه بعدها بثلاث سنين تمام تمام تمام وابنيكد اللي هو كويس ومحترم ومعاه فيسورن كويس وابن الناس وكده وكده بس هو ده مش اكدتوا ان هو محترم وكويس في في اقوال كده واخبار ان هو ممكن يكون بيشرب مخدرات اكدت من النقطه دي ولا احنا ما كناش نعرف ان هو بيشرب مخدرات يا استاذ بيشرب مخدرات فعلا شفتوا ايه عرفنا لما رحنا بلدهم ازاي بيشرب مع في بيتهم قلت له ايه ده يا محمود مادش قال لي يا بابا والله ده انا من ساعه ما اخدت بطه وانا هبقى مستقيم وابقى كويس وابطل مخدرات وهبط كل حاجه عشان ابني مستقبلي وعشان اتجوز ده عرفتوه من اول مره انتوا رحتوا فيه هي اللي بخاطبت الاسبوع دي ايوه اه كان بيشرب قدام خطيبته قدامكم عادي ايوه ايوه بس انا قلت له ما ينفعش كده يا محمود ايوه هو كان بيشرب هتطلع مع ايوه بس انا قلت له ما ينفعش كده انت هتاخد بنتي ما ينفعش ان انت تبقى مخدرات وتاخد بنتي وكنت وزعقت معاها في الموضوع دوت وكنت وكنت هفشل الموضوع بسبب بسبب المخدرات هفشل الموضوع بسبب المخدرات قال لي يا بابا لا والله ده انا هبطل ومش هبطل وانا هخوز على قرشي وعشان اكون نفسي وابني شقتي واعمل واعمل حاجه هو هيحافظ على نفسه وه هيحافظ على قرشه علشان يكون نفسه ويحاول يكون نفسه من اي حاجه يعني ولكن ا هي ما كانتش تجربه لان كان في تجربه قبل كده من والبنت عندها 11 سنه تقريبا بتعمل حمام على نفسها ده توضيح برض يعني عشان الناس تبقى فاهمه هي ما كانتش تجربه يا عم ياسر تجربه ايه واحنا هنقضيها تجارب يعني هي تجربه انا من وجهه نظري دي ما كانتش تجربه خالص لان كان في تجربه سابقه ا البنت كانت انفصلت من قبل ثلاث سنين وكانت مخطوبه على مدار سبع شهور اذا دخلنا في السنه الرابعه نقص من ال 15 4 يبقى 11 سنه اما تكون البنت خضت تجربه في 11 سنه انها تتخطب يبقى لا حول ولا قوه الا بالله ده اللي انا اقدر اقوله ارجع اخليها تخوف تجربه وانهم ناس طيبين وناس كويسين وخلي الله يسامحك يا خليل بجد الله يسامحك يا خليل انك تضلل والدك ووالدتك وتقول له ده صاحبي وناس محترمه وناس 10 على 10 وناس بسطاء وناس 100 م وانه اعتقد اهوت الكلام فيه مخدرات وادمان مخدرات ووالى اخره فمش محتاجه ان حد يطلع يقول لنا على الموضوع في مخدرات ولا في قصص من دي يعني عشان يبقى الكلام واضح ده اول هام ثاني هام جاهزين لثاني مقطع جاهزين لثاني مقطع يلا بينا يلا بينا توكلنا عليك يا رب اللي مش عاجبه بقى يا جماعه اللايف بتاعنا النهارده يعني ياخد حبايه ياخد حبايه هو قال لكم بقى ان ان هي هتتجوز في الشقه اللي فوق ولا الشقه اللي تحت الشقه اللي فوق قال لكم انها هتتجوز في شقه ايوه مش في شقه واحنا اصلا ما كناش متفقين اصلا ان احنا هنتجوز هناك اصلا عندهم اه هو اصلا في الاساس قال لي انا هبيع حته من الارض بتاعتي ا وهجيب لها شقه باسمها في في بورسعيد ده كان مبدا الكلام اه لان انتوا اصلا من بورسعيد لكن هو هو منوب اه من الجنوب فانا قلت له ا ماشي اللي انت شايفه هنعمله يبقى كده يا جماعه الخير لازم نبحث عن الدافع ايه هو الدافع في مشكله في حاجه حاصله في سبق اصرار على ارتكاب جريمه القتل كل الراي العام لو سالته سؤال دلوقتي وقلت له يا رايي يا عام يا حر يا محترم يا ناس يا محترمين لما الناس دي اتكلمت عن الشقه احنا سالنا كل الاطراف قال لك لا ما فيش شقه ولا نعرف حاجه عن الكلام ده ولا حد كلمنا فبالتالي قلنا ان البشريه دي بتكذب قلنا ان البشريه دي انا بخاطب العقول والناس المتزنه بقى انا على فكره بتبسط لما بحس ان في ناس عندها وعي لسه في ناس عندها عقل في ناس عندها فكر في ناس بتبحث ورا حقيقه يا عم ياسر لان تقريبا كده والله اعلم ا الراي العام هو اكت حد بيدور على الحق والحقيقه بما يرضي الله الراي العام الايه الواعي اللي بيدور على حق البنت الغلبانه اللي اتمنى يا عم ياسر ما تنجرش ورا اي حد بيسمعك شعارات رنانه وخزعبلات انت وامها وصحصحوا فوقوا واوعى تزعل في يوم من فتح الجهري لاني انا بسعى بما يرضي الله لان البنت دي لو نقدر كلنا نكون سبب ربنا بيسببنا ان احنا نظهر الدافع وراء ارتكاب الجريمه وصدق الاصرار علشان البنت تاخد حقها من قتل يقتل مش ياخد عقوبه مخففه ويخرج علشان شويه شعارات رنانه صحصح واسمعني وافهمني وسيبك من الحكاوي اللي بتوصلك لمصار صالح يا عم ياسر ابوس ايدك يا شيخ لما جينا سالناكم انا واخواتنا الزملاء والناس مقدمين المحتوى والمحامين الافاضل المحترمين هل حد كلمكم عن شقه قلتوا لا ما فيش حد اتكلم عن شقه انا النهارده اتبعت لي من اخت لينا من المملكه العربيه السعوديه اخت اسمها نيني تقريبا اسم الدلع وحاجه زي كده ولكن بعتت لي مقط قالت لي اتفرج على المقطع ده انت ما حللتوش بعنايه ركز فيه رحت سمعت المقطع لقيت فيه كميه كوارث لا توصف اللقاء مع الاعلاميه والاستاذه علا شوشه لما كلكم اتسالتوا حتى معاها انكرت بانك عندك علم بموضوع الشقه فبالتالي لما حد يجي يكلمنا على موضوع الشقه هقول لهم انتوا تكذبوا لانه ده ما فيش كلام من كده وانتم كلكم مالفينه لكن لما اجي الاقي الدافع لارتكاب جريمه القتل موجود يا عم ياسر وانت عندك علم بيه اقف اقول لك يا عم ياسر ارجوك لو سمحت بعد اذنك ممكن يكون اختلط عليك الامر ولكن عندما تناقض نفسك وانت مش واخد بالك انا هعتبرها بحسن نيه في لقاء واحد انا عايز اقول لكم الفيديو اللي هيشتغل هم مش مقطعينه ورا بعض انا اللي جايبهم ورا بعض كل مقطع الاثنين في لقاء واحد بس كل واحد في اتجاه ما حدش اخد باله على فكره محمود مكلمه في الموضوع ده من قبل ما يخطب بطه محمود مكلمه يا ساده عن انه هيسكن في شقه دعاء وسيد محمود حاول يقنعه بالموضوع ده في البدايه واحنا ما كناش نعرف الدافع موجود ولما سمعت المقطع اي حد ممكن يمر مرور الكرامه على القصه ولكن عايزكم تسمعوا كده هو بيقول ايه ومحمود عايزكم تسمعوا وقت الاتفاق اصلا الاتفاق يعني لما اتسال قال لك انا مااررفش وماحدش عنده علم وما عرفتش غير بعد والقصه دي قصه انا ماعرفش عنها حاجه بس بعد خمس ست سبع دقاق اتكلم انه محمود اثناء لما جيت تقدم لخطبه البنت فاطمه الله يرحمها كان بيقنعه بده بانه يقعد في شقه السيد هو والسيد وياخد له اوضتين ويقعدوا مع بعض اذا في دافع من بدايه الامر موجود اذا الدافع اللي قالته دعاء مطابق لكلام السيد الكذاب الافاق المنافق اللي كلهم عملوا سيناريو على الراي العام علشان يطلعوا الابله دعاء بالشعارات الرنانه اسمع واعقل وافهم اسمع المقطع ده كده تحياتي يا ملكه منوره البث المباشر البلدس اللي شرحته بتعليق وكيف كانت فوق بطنها وتشده والس حاجات منه لسه منشون ليه شتايم بسبب تعليقي برنس هذا وضع اي انا عارف والله عارف والله عارف والله بس لما قرات الورق كامل مش موجود فيه اصلا وضع الحصان الحصان ده وضعه هم اخترعوه على السوشيال ميديا بقى ثلاث شهور لما جيت اركز النهارده مين اللي اخترع ده لقيت ان ما فيش حد حتى في ورقه التحقيقات قال كده ما فيش حتى حد حتى دعاء نفسها ما اقرتش بده ما قالتش ده قالت كانت في وشي قالت كانت في وشي وده اللي انا طالع علشانه النهارده علشان كده اسمعولاي بقى كده المقطع ده بعنايه شديده الله يرضى عليكم واحده واحده واحده كله يرفع حركه اللايك بعد اذنكم لو سمحتم اسمع كده وج عليه رحت بقى شفتها اول مره كنت في الشقه الشقه فوق كانت مكانها زي ما هي كان مكانها زي ما هي قبل ما النبه تيجي وقبل ماكلها ايه حضرتك كانت مق يعني نايمه على على المرتبه ومخنوعه باشه لا لا لسه لسه هنيجي لموضوع الخنق عم ياسر لسه ده انا قلبي قلبي بيحب بحبكم كلكم كلكم انا لا استثني احد في مشاكل على الشقه سيد مثلا احنا ما نعرفش يا استاذ حاجه عن موضوع الشقه ده نهائي بتبقى تانيه ولا حد قال لكم ولا حد قال لنا ولا حد مثلا الشقه ديت خليه ما حدش لمح لنا باي حاجه يعني الشقه دي ما تعرفش اي حاجه عن بعد ما حصلت احنا ما نعرفش حاجه عن نهائي ولا حد قال ولا حد قالنا ولا حد ماحدش سمح لنا باي يعني مش احنا ما نعرفش يا استاذ حاجه عن موضوع الشقه ده نهائي بتاعه تانيه ولا حد قال لكم ولا حد قال لنا ولا حد مثلا الشقه ديت خليه ما حدش لمح لنا باي حاجه يعني الشقه دي ما تعرفش اي حاجه عن بعد ما حصل بعد ما حصل الموضوعنا من الناس اللي هم كانوا السيد ومحمود متفقين مع بعض ان ان محمود يقعد معاه ده ده اللي احنا سمعناه بس احنا ما كناش لا نعلم هذا بهذا الموضوع كمان بقول اتفقنا ان الجواز بعد ثلاث سنين ايوه كان اتفق في الاول على سنتين قلت له لا سنتين هيبقى حضرتك الجواز عرفي مش هينفع انت على الشقه اللي فوق على الشقه اللي فوق اه وهي كانت راضيه وراضيه اه قال الشقه اللي تحت الاول يا استاذه بعد اذن حضرتك قال لي الشقه اللي تحت الاول قلت له لا دي مجهز دي مجهز ودي بت عيله ووالدتك قاعده فيها وش قاعد فيها والناس راح جايه فيها وبتوع الخضار راح فيها فاحنا مش هننفع الشال قال الاول بعدين قالت الاول قلت له لا دي مجهز لمجه عين قاعده فيها ومش قعد فيها وحه جايه فيها راح فيها مش قال الشقه اللي تحت الاول بعدين الشقه اللي تحت الاول قلت له لا مجهز لمجهز في عينك قاعده بيها ومش قعد فيها وحه جايه فيها راح فيها مش قال الفكر الاول تحت الاول قلت له لا دي مجهز مجهز عينك قاعده فيها ومش قعد فيها وراح جايه فيها راح فيها مشاع الشقه اللي فوق صح صغيره ده انت بقى هتبقى انت وهي بس ايوه عندما اتحدث مع الراي العام لو مش شايف اني بتكلم بدليل هيقوللي انت كذاب ابق منافقض ايه يا جماعه في ايه؟ انا اول مره اخد بالي من الجزئيه دي وانا بسمع الفيديو النهارده طب ما هو بعد ما نفى خالص وانه يعرف ما هو فعلا لما تنفي يا عم ياسر يا عم ياسر يا عم ياسر ابوس ايديك هات ايدك هات ايدك اما ابوسها انت مش فاهم ان اي نفي في اي جزئيه بينفي الدافع وينفي سبق الاصرار على ارتكاب جريمه القتل ويخلي الراي العام بالكامل يقول ان الناس دي متبليه انت بنفسك اقريت ان في دافع موجود من حوالي سبع ثمان شهور من تس من ست سبع شهور من وقت ما جاء علشان يتجوز واقول لك على حاجه من سنه وهو بيقنعك وبيقول لك هتجوز تحت وانت عندك علم بالموضوع ده يعني محمود كمان عنده علم وقايل لك الموضوع ده من وهو جايلك انت بنفسك قلت له بتوع الخضار بيجوا فيها والسيد فيها وابو شهد فيها ودعاء فيها يعني هو بنفسه قايل لك اهو الدافع وجود الدافع اللي السيد اقر بيه نفس توقيت دعاء بقول لكم ايه مين اقرب واحد لدعاء يعرف الموضوع ده وحصلت بينهم مشكله سيد الكذاب سيد الكذاب اللي اتفق مع اسرته علشان يعملوا سيناريو لما المحامي قال لهم الحل الوحيد ان يكون هي في شهاده وانها خلل وكلكم تقولوا ان هي مريضه ومتخلفه وان لما حد بيطلب طلب منها شاي بتعمل كده اهو واجمعوا كلهم الخمسه وراحوا للاستاذ مصر الله يكون في عونهم علشان يطلبوا منه الكلام ده والراجل رفض لانه عارف ان هي مش مريضه الراجل رفض وانا اتمنى ان ما حدش يتحامل لا على دول ولا على دول احنا بندور على حق البنت انت في دافع يا عم ياسر عندك اهوت وانت ما اخدتش بالك ولا احنا كلنا اخدنا بالنا منه ولكن في نفس المقطع بعد ما نفيد بعدها بثلاث اربع دقاق اقريت بان محمود وهو جايلك قال لك يا عم ياسر انا هتجوز في الشقه اللي تحت مع السيد وصلت يا شباب انا مش هعيد المقطع ثاني انتوا ابقوا ارجعوا له علشان معايا فقرات كتير جديده في هذا اللقاء ما هو احنا مش هنطلع نهري كل شويه في حاجه احنا قلناها لو طلعت فيه جديد وبشكل واضح في دليل واي حد هيقول لي انت معده او انا مش مع اي حد انا مع الحق بما يرضي الله الكلمه اللي هطلع اقولها اذا ما كانتش بدليل مش هطلع ولما اقول لك الشنيور او الهيلتي اللي انت بتستخدمه انت عارف يا محمود انت بتستخدمه في ايه كل الشغلانات بتاعتك هجيبها لك واضيف لك عليهم واحده ما بتستخدمش فيهم هيلثي اول هام انت يا محمود طبقا للكلام انت بنكير قاعد على البنك بتاخد دكتور المهم ثاني حاجه انت عطار ثالث حاجه وانا معرفهاش ولكن اتقالت على السوشيال ميديا انك كنت زمان نجار مسلح النجار المسلح ما هو انا مش افندي النجار المسلح بيستخدم المطراه والمخى احنا بنسميها مخله عندنا ناحيتنا احنا في الغربيه مخله اللي بيتحط فيها المسامير وبيتحط فيها المطراء بتتعلق فيها ولو استخدم استخدم منشار واكد لكم ان حتى المنشار ما بيجيبهوش لانه مش صاحب عمل ده عامل او صنايعي لكن يجيب هيلفي ب 25000 يبقى انت بتشتغل شغل بطاطس بتشتغل حفار بطاطس باليوميه باليوميه ما حدش قال عنك انك تاجر طبقا لكلامك لابو ما هو اصل انت مش هتخترع جمله ان في مصلحه اثار وداخل فيها ويطلع منها سبوبه حلوه وبتقبض قد كده وجايب لي هيلتي وانا اشك ان الهيلتي كمان اتسرق انا اعتقد ان الهيلتي في مقر العمل نرجع بقى لموضوعنا الاساسي في دافع ايوه في دافع عند دعاء من البدايه طب ما تيجوا نسمع كده جزئيه مهمه هل السيد اتقابل مع دعاء في التحقيقات لا واللي هيقول لك اتقابل معاها هقول له انك كذاب افاق منافق بشهاده اسرتها اهلها وفي التسريب اللي موجود عايزكم تركزوا في جزئيه اتكلم فيها السيد ودعاء ما حدش يعرفها غير هم الاثنين وهم مقفول عليهم باب الاوضه وبرجع باكد لكم ان الطريقه اللي تم ترويجها على السوشيال ميديا مش مذكوره في الاوراق ان هي ماتت على بطنها الا اذا ثبت ذلك بتصوير فيديو وهي تمثل الجريمه ومع ذلك هي كاذبه يلا نخش للي بعده جاهزين علشان البث النهارده نار يلا اللي بعده كله يرفع حركه اللايك يا شباب بعد الاب ما تيجوا تسمعوا كده اللقطه دي اللي عليه رحت بقى شفت اول كان في الشقه الشقه فوق كانت مكانها زي ما هي كان مكانها زي ما هي قبل ما النبه تيجي وقبل ما شكلها ايه حضرتك كانت مق يعني نايمه على على المرتبه ومخنوعه باشه ومش فيها مزرق وفي كان واضح ان هي مقتوله من الوهره الاولى كده هم مراتي حضرتك قالوا ليه ما انت موت طبيعيه انت لما شفتها لقيتها فعلا انطباع هم قالوا لك انت هم قالوا لي موت طبيعيه لما شفتها ح قلت لهم مش طبيعيه اه لان بنتي وشها لما عليك صغير وابيض تمام لما انا طلعت فوق حضرتك لقيت وشها ازرق واسنانها عليها نقط دم ورجليها كانت فيها زي خرابيش تمام واي مش سره تمام طب انت لما بتعت كان مين حواليها بقى كانش في حد خالص فوق سايبينها لوحدها لوحدها خالص اه والمص قاعد تحت فقلتله ف بقى لما لقيتها كده على المف فلما نزلت بستها قلت البقاء لله اناس اللي هي كل ده على اساس اللي هي متطبيعيه متطبيعيه فنزلت كلمت المصحف حضرتك قلت له هل هي ميزه متطبيعيه قال لي الله اعلى واعلم انا معارفش اه ارتباط المباحث جال ضبط المباحث قال لحضرتك منه حضرتك انا وانا والدها بس انا بشك ان هي مش متطبيعيه شكلها مش متطبيعيه قال لي بس انا عاوز الكلمتين اوعوا تكونوا سمعتوا تصريح عم عم ياسر بانها كانت مربوطه لا لو انتم متخيلين ان انا عارض مقطع الفيديو ده علشان اقول لكم انها كانت مخنوقه وهو قال كده اقول لكم لا والف لا عايز ناس مصحصحه انا دماغي راحه في حته تانيه خالص انا دماغي راحه في رباط وبندانه وطرحه اصحوا لكل كلمه عم ياسر بيقولها رباط اشار مربوطه بيه مخنوقه بيه وبندنه موجوده وطرحه بتاع الاسدال وبعدين هنرجع نجيب لكم مقطع المحكمه ما تقلقوش اقسم بالله ما حارمكم من حاجه انا من الساعه 7 صباحا نصاحي واخد انا باخد ريست يوم كده افصل افصل عشان دماغي تعرف تخطط وتفكر انسوا هجيب لكم مقطع المحكمه ما تقلقوش مش مخل شوفوا بيقول ايه مش على قد رباط اشار مربوطه بيه بالاضافه على فكره كلامه نفس مناظره النيابه وكلامه قبل النيابه ما تيجي اسمعوا كده تاني معلش فين اللي هي كانت عليه رحت بقى شفت اول مره كانت في الشقه الشقه فوق كانت مكانها زي ما هي كان مكانها زي ما هي قبل ما النهبه تيجي وقبل ماكلها ايه حضرتك كانت مق يعني نايمه على على المرتبه ومخنوعه بااردنو باشر ومش فيها مزرق وفي كان واضح ان هي مقوله من الوهره الاولى كده هم مراتي حضرتك قالوا ليه ما مت طبيعيه انت لما شفتها لقيت في مشاكل على الشقه سيد مثلا احنا ما نعرفش يا استاذ حاجه عن الموضوع في الشقه ده نهائي بتاعه ولا حد قال لكم ولا حد قال لنا ولا حد اللي هي كانت عليه رحت بقى شفت اول مره كنت في الشقه الشقه فوق كانت مكانها زي ما هي كان مكانها زي ما هي قبل ما النبه تيجي وقبل ماكلها ايه حضرتك كانت مق يعني نايمه على على المرتبه ومخنوعه باشه عرفنا انها كانت قبل ما النيابه تيجي كانت مخنوقه باشار عرفنا انها قبل النيابه ما تيجي كانت مخنوقه باشار لا يا عم ياسر انا عايز قبل المباحث حتى ما تيجي وبتوع الاسعاف موجودين الصبح اخويا محمد عوض تقريبا دخل البث وكل اخواتي المحترمين تحياتي لكم اسم منورين الدنيا ما اخدتش بالي والله تحياتي طبعا لكل اخواتي اللي دخلوا البث اسم معلش لان جايب قسم الفيديوهات قدامي حبايبي اسمعوا اللي جايه دي وقولوا لي رايكم هنا دكتور عمرو من حبيب القلب الدكتور عمرو مين وعم حسن عم حسن انديل حبيب قلبي يا عم حسن انت وكل الناس المحترمه وكل المتابعين الافاضل واخواتي منورين اسمعوا اللي جايه دي كده سد ودانك يا عم حسن بالله عليك عشان ما تتصدمش بالله عليك يا شيخ بالله عليك بالله عليك لو هتسدوا ودانكم فتحوا عينيكم وشوفوا حركه الايد بتتكلم بدون ما نسمع صوت بتقول ايه؟ اسمع يا حبيب القلب تمام فلما وكين النبي قال لي حضرتك مين قلت له حضرتك انا والليدها بس انا حضرتك مش مقتنع دي متصدعيه فطلع واخليه النب فوق الافراد اللي كانوا معاه طلع كشف عن عن الاشار بتاع بطه والبندانه والطلحه الاشار بتاع بطه والبندانه والطلحه الاشار بتاع بطه وال الاشار رب والبندانه والطرحه بتاع الاسباله الاشرب والبندانه والطرح تري لاه لاثه لاثه يا محمد بي عوض لاثه يا مؤمن لاثه يا تقي هنقعد نقول الازدال والازدال وطرحه الازدال والازدال الاشرب والبندانه والطرحه انا اللي بقول يا جماعه ما يا جماعه ما تخرجوناش عن شعورنا بقى تخلوني اشرب ميه بقى عشان ابلع بقى ها بسم الله الرحمن الرحيم اشرب اشرب عشان تنسى اشرب علشان تنسى انا قلت لكم هنطلع نهبد لا لازم نطلع نطلع طلع بحاجه ان ما انا قلت لكم ما تتصدموش النهارده ما تتصدموش ولو حسيتوا ان انا كلمه بقولها بدون دليل قول يا عم انت منافق تمام فلما وقل النبي قال لي حضرتك مين قلت له حضرتك انا والليدها بس انا حضرتك مش مقتنع ان دي متطبيعيه فطلع واخلين فوق بمعونه الافراد اللي كانوا معاه طلع كشف عن عن الاشار بتاع بطه والبندانه والطلحه الاشار بتاع بتاع بطه وبنانه والطرحه الافار بتاع بطه وبنانه والطرحه الافار بتاع بطه وبنانه والطرحه فلا مش الطرحه دي كانت مفكوكه لما شفتها كان شهد بتقول ان الطرحه كانت مفكوكه وشعرها منكوش لا ما حصلش لا كان شعرها ملموس والطرحه كانت على راسها الطرحه كانت على راسها حضرتك والاشارب اللي شايل الاشار والطرحه من على راس بطه بنتي وكيل النيابه انا طلعت لقيتها زي ما هي بالاشارب بالحاجه محطوطه اللي خشف الموضوع وكلين النبه لما طلع هو الافراد اللي كانوا معاه خبيته نزل بعد حوالي نص ساعه بالضبط لما فك الاشار فك الاشار بلا حز اللي هيتها مكسوره فقاللي بنتك مش ميت مو طبيعيه ابو خليل ده بنتك مقتوله خان من الطرحه فقلتله حضرتك انا كنت مش مقتنع خلاص تعال معايا و بدل ما تحقني طيب ايه رايكم يا غاليين اخواتي الافاضل المحترمين المتفق والمختلف ممكن تقولوا لي رايكم ايه؟ طب ايه رايكم لما اسمعكم مقطع ثاني خالص بس عايز نفسكم طويل وتسمعوا المقطع لانه مدته دقيقتين و31 31 ثانيه بيوصف مشهد المشهد قبل ان تقول انا لله وانا اليه راجعون والبقاء لله تمام فلما وقل النبي قال لي حضرتك مين قلت لها حضرتك انا والليدها بس انا حضرتك مش مقتنع ان دي متطبيعيه فطلع واكليه النب فوق بمعونه الافراد اللي كانوا معاه طلع كشف عن عن الاشار بتاع بطه والبندانه والطلحه الافار بتاع بطه وبنانه والطرحه الافار بتاع بطه وبنانه والطرحه الاشفار بتاع بطه وبنانه والطرحه فلقى مش الطرحه دي كانت مفكوكه لما شفتها كان شهد بتقول ان الطرحه كانت مفكوكه وشعرها منكوش لا ما حصلش لا كان شعرها ملموش والطرحه كانت على راسها الطرحه كانت على راسها حضرتك والاشارب اللي شايل الاشار والطرحه من على راس بطه بنتي وكيل النيابه انا طلعت لقيتها زي ما هي بالاشارب بالحاجه محطوطه اللي كشف الموضوع وكلي النبه لما طلع هو الافراد اللي كانوا معاه حضرتك نزل بعد حوالي نص ساعه بالضبط لما فك الاشار فك الاشار بلا حز اللي هي لعبتها مكسوره فقال لي بنتك مش ميت موته طبيعيه يا ابو خليل ده بنتك مقتوله اشر خان من الطرحه فقلت له حضرتك انا كنت مش مقتنع ان مات قاللي طب خلاص تعال معايا وبدل ما استحقني سؤال يا استاذ ياسر نعم انت مطالعتك لجسمان ابنتك حال وصول تمام هل كان هناك سمه شال مربوطه على عمقها باحكام لا ما كانش في شيء كان حضرتك كان حضرتك الجرحه بتاعه الاسدال والبندنه بتاعتها بسك لاول وهله لجثه احنا دات المفرح مولاها حضرتك سمت رباط او شان او اشاره حسب سمت رباط او شان او اشاره حسب سمت رباط او شان او اشارته حسب كل واحد وعد رقبتها ج لا انا لما رحت كانت حضرتك كانت الطرعه بتاعه المزان بتاعها ترها على راسها والبندانه بتاعت البندانه بتاعت المزان حضرتك خدتها الطرحه بتاعه المزان بتاعها طرحه على راسها والبندانه بتاعه الازان البندانه بتاع حضرتك الطرعه بتاعه المزان بتاعها طرها على راسها والبندانه بتاعبندانه بتاع حضرتك الطرعه بتاعه المزان بتاعها على راسها والبندانه بتاع البندانه بتاع المز حضرتك الطرحه بتاعه المزان بتاعها طرها على راسها والبندانه بتاع البندانه بتاع كل اللي داخل بيعلق ويقول ما هو اصلهم شالوا الطرحه وغطوها بيبي صحصحي يا بيبي انت وهي يا بيبي صحصحي يا بيبي الله يرضى علي يا بيبي من البدايه خالص وهو بيقول مخنوقه وفي طرحه وفي بندانه من البدايه خالص انها مربوطه من ساعه ما طلع وقال للمسعف تحت مربوطه بعد قبل لما يجي يتسئل في المحكمه في كلت الحالات كان في رباط هنا في كلت الحالات في كل الاحوال في كل الاوقات في كل الازمنه كانت مربوطه لما اجي اتسقل قدام المحكمه السؤال ده بالاخص ويتقال له شال اشار طرحه كان في حاجه قال له لا طب انتوا عايزين ايه لا بجد والله عايزين ايه ده انا بقول لكم في كل الاحوال صبح ظهر مغرب بالليل نادرجيه في كل الاحوال اذا كلام النيابه العامه صحيح مليون في مناظره النيابه العامه كانت صحيحه كما اقر الوالد في لقاء مع الاستاذه علا شوشه بانه كان في رباط هنا وكان في بندانه وكانت في طرحه اوعوا تقنعوني وتقولوا لي اصل في ناس شالوها وفكوها وقاموا مغطينها لا ده عم ياسر طلع بعد ما الهسه خلصت وطالع لوحده بص عليها لوحده بمفرده كانت الدنيا هديت وهم تحت وطلع يبص عليها وبعدين نزل يكلم المسعب اصحى يا نايم اصحى يا نايم اصحى اللي عليها رحت بقى شفت اول مره كنت في شقه الشقه فوق كانت مكانها زي ما هي كان مكانها زي ما هي قبل ما النبه تيجي وقبل ما شكلها ايه حضرتك كانت مق يعني نايمه على على المرتبه ومخنوعه بااردنوار ومش فيها مزرق يعني كان واضح ان هي مقوله من الوهره الاولى كده هم مراتي حضرتك قالوا ليه ما مت طبيعيه انت لما شفتها لقيتها فعلا انطباعك هم قالوا لك انت هم قالوا لي مت طبيعيه لما شفتها ح قلت لهم مش طبيعيه اه لان بنتي وشها لما صغير وابيض امم ممكن تقولوا لي بقى بعد ما النسوان نزلت اللي جت بعد الصويت وستروا شعرها كانت مربوطه ازاي والاسعاف موجوده لان حطوا لها بس الطرحه على شعرها لكن هي برده برده كانت مربوطه بالاشارب لما النيابه العامه جت هي اللي فكت الاشارب ووصفت بانه في غطاء للراس اللي هي الطرحه وال الرباط اللي مربوطه بيه عشان كده وصفت ان الاثنين موجودين علشان كده انا متاكد ومتيقن ان الحرز مالوش علاقه بالازدال ولا بطرحه الازدال الحرز هيكون اشرب او طرحه او شال رفيع ان النيابه ما كانتش بتهبد ولا وكيل النيابه وهو واقف كده ماسك مقص وقال لهم استنوا كده يا جماعه اما اقص الاسدال وابعته اخده معايا في كيسه ما قالش ان انا حتى قصيته ما جابش سيره خالص ان انا قصيت انتوا ليه ماسكين انه قصه ما تقصش الراجل بيقول لك في كذا وفي كذا ابوها بيقول لك كانت مخنوقه لما جالها والمسع تحت وكانت لوحدها بمفردها وطلع الصبح مربوطه لما هم ستروها النسوان اوعوا تخلوا حد يستغفلكم ده الراجل اتسال المحترم العم ياسر قدام المحكمه القاضي بيقول له شال اشار ترحف قالله لا مين يقدر يجيب لي في الاوراق ان البنت اتخنقت وهي على بطنها واللي يجيب لي واللي يجيب لي هدي له جائزه طب لو الفيديو بتاع تمثيل الواقعه كان كده هقول لك لا يوجد عقلانيه او منطقيه وانها كاذبه فما تيجي نشرح شرح الاول بسيط لانها كانت قاعده على مرتبه وقامت وقفت لا زي ما احنا عادي مستشار احمد عاشور موجود في البث تحياتي ليك يا ابعال المستشار منور الدنيا يا حبيبي اخوك ما تيجوا نوصف كده ايه العقلاني العقلاني ان البنت لو كانت وشها في وشها وزقتها لما قامت من قدام المرتبه اكيد مش هتقوم تقف على المرتبه اصحوا للكلام بقى لما هي كانت قاعده واقر دعاء بانها قامت وقفت اعتقد هي ما كانتش واقفه على المرتبه كانت واقفه والمرتبه وراها طب لو شتمتها او اي حاجه او اي قصه ابتدعتها البنت ولكن في النهايه زقتها لما تيجي تقع لما تيجي تقع هي الوقعه اللي كانت وقعاها ومحمود طلع لقاها عليها كانت ايه؟ كانت لاث ارباع جسمها واقع على المرتبه فلما تقع مش هيجرى لها حاجه في جسمها على المرتبه ولكن اللي ممكن يتخبط الجزء اللي كان نزل على الارض اللي لمس الارض الجزء ده بس لكن باقي جسمها لما اتزقت وقعت على المرتبه الجزء ده اللي لمس الارض وده المكان اللي اتقتلت فيه انا ما شفتش روس على فكره ده انا شفت هبد انا هجيب لكم دلوقتي انها نزلت تغسل والام اقرت بانها ما خرجتش الا الساعه 11 انا بقول لكم في صدمات ليه يا فتحي اصل بيني وبينكم كده وخير اللهم اجعله خير الام ما كانتش قاعده بره الام كانت جوه في المطبخ بتعصر طماطم وخير اللهم اجعله خير افتكر يا ام بطه لان انتم هتجننونا البنت حتى لما جال لها بواسير ما قعدتش بره ايه يا عم اللي انت بتقوله ده؟ اه والله هيجننونا حتى لما جال لها بواسير كانت قاعده جوه فلما تخرج عشان تبدا تغسل مش هيشوفوه ايه يا عم الكلام اللي انت بتقوله ده كانت قاعده جوه اه والله طب والبنت لما جال لها بواسير قعدت على شغركي فين بره لا قاعده جوه صدق او لا تصدق انه لايف الصدمات يا ساده طب الكلام ده هتجيبه منين من عند امي لا من على لسانهم اي جزئيه هطرحها في البث المباشر شربهم انت يا ام بطه كنت قاعده جوه يا ام بطه هتشوفيها بتغسل ازاي انت يا شهد يا حبيبتي يا حبيبتي وما زلت حاطط علي علامات استفهام انت كمان انت لما جالك بواسير وربنا يشفيكي قعدوكي يا حبيبتي على الجيركن جوه مش بره ايه يا عم الثقه اللي انت بتتكلم بيها دي اه والله اه والله بقوللكم انا عارف ان كلمه الحق هتزعل مني ناس كتير بس انا متاكد ان الناس متفهمه ان كلنا بنسعى لحق البنت اللي للاسف الشديد الكل مشارك بالشعارات الرنانه بالاشتغالات بالافشخانات بالسيناريوهات الكذب علشان البنت دي تطلع طلع علشان البنت دي تطلع والمقابل كلنا بندور على حق بنتك كلنا بندور على حق بنتك يا ترى ايه المقطع اللي ممكن يكون جاي يا فتحي ايه المقطع اللي ممكن يكون جاي خلوني كده اشوف في ايه معانا النهارده لو الزمن عاد بيك مره ثانيه ايه اللي انت عملته مش هتعمري ما هخليكشاني بدري كده بس انا كنت عايز افرحها لما حضرتك كانت عندها كهربا على المخ تعبانه فانا قلت حاجه تفرحها لعل وعش ربنا يجعل فرحتها تنسيها لا لا لا بالله عليك يا عم ياسر ما تقوليش فرحتها تنسيها المرض اللي عندها لان المرض ده هي اتعالجت منه من 37 سنه وخلصنا لا فايه علاقه ده بقى في حد كان بيقول لي يا فتحي في اللقاء ده في جزئيه الكهرباء ما تنساهاش يا جماعه انا سمعت اللقاء بنفسي مش هسيب فيه جزئيه انا رجعت سمعت اللقاء على رواقه وبنفسي مش هسيب فيه جزئيه يعني خطبتها لمحمود هتنسيها وتساعدها على العلاج من القصه دي معنى كده ان البنت دي لما هي زقتها ووقعتها ما اغماش عليها ولكن كانت دايخه من الخبطه اللي نزلت على دماغها علشان كده نزلت ركبت عليها وخنقتها بايدي ايديها بالرباط اللي هي متعوده فاطمه انها تلف الطرحه كده لف وشدتها وخنقتها وكان الحائل هو الرباط اللي هو الاشار وكان سهل جدا بالوضعيه دي ان السحاجات تظهر في باطن القدم بالوضعيه دي الكل يجذب بالوضعيه دي الخبطه لما تقع تخيلوا لاث ارباع جسمها على المرتبه مش هيتاذي ولكن الدماغ من اسفل او اعلى خلفيه الجمجمه اتخبطت في الارض وممكن من الخنق كمان بالاضافه لان ال 30 ثانيه اللي جايين هيوركم ان الوضعيه دي لما تنزل تركب عليها لما تنزل تركب عليها هتلاقوا ان باطن القدم الجزء الوحيد اللي ممكن تفلفظ بيه وهي متكت كتفه لانها من الخبطه كانت في غير اتزان ولكن مع طلوع الروح القدم اسفل باطن القدم يحصل له سحات لما رجلها تخرج من المرتبه علشان تحاول انها تنقذ نفسها ولكن يا حصره عليها السحاجات كانت موجوده وما حدش يقول لي اصل الشبشب ومش الشبشب اللي قتل يلبس الشبشب فما تشتغلوناش ما جتش على الشبشب يعني بس حاجات تيجي كده ولا تيجي وهي على باطنها والوقعه لما تزقها وتقع ب المرتبه وتنزل على دماغها تحصل ولا تحصل ازاي؟ مستني اجاباتكم لسه اللي بتكتب انا برد وبقول لك الس حاجات تحصل لان رجليها اللي بتفلفظ بيها خارجه من المرتبه يمين وشمال نامي يا استاذه وجربي نامي نامي يا استاذه وجربي نامي يا استاذه وجربي وقبل ما تقولي اه او لا جربي وجربي الوضعيه البنت دي ما اتسحبتش من المكان ما اتسحبتش من على الارض البنت دي لو اتسحبت السحات هتحصل اسفل القدم البنت دي ماتحركتش 3 سم مما مكانها واي حد هيقول لك اتسحبت او اتحركت خلاص يبقى متحركه كده اهو مسحوبه كده اهو اتسحبت كده متشاله كده اهو مسحوبه كده عشان نقعد نشتغل بعض بقى عشان نشتغل بعض البت دي ماتحركتش سنتي من مكانها اللي يسحب البنت وما يحصلهاش حاجات في باطن القدم بس من تحت من الخلفيه من الخلفيه يبقى ساحبها كده ممشيها كده معاه ممشايه كده ممشايه كده البنت ما اتسحبتش البنت كانت بتعافر وهي بتتخنق برجليها الاستاذه اللي بتقول لي اتغيرت يا فتحي لله الامر من قبل ومن بعد فعلا انا اتغيرت لسه تيشيرت اسود النهارده اهو مش شايفاه استنى اما اوضحهولك امم ايه رايك في التشريده ما هو لازم يبقى في تغيير مش قابضين ام ولا انتوا ايه رايكم؟ هقول لك دلوقتي ليه متاكد انها دعاء اقول لك دلوقتي مش عايزك تستعجلي الرجلين يخرجوا عادي او مش عايزين بقى احنا قاعدين على اللايف يخرجوا عادي جدا يعني وتعمل كده وكده وكده ويخرجوا من المرتبه لكن ضهرها مش هيخرج عن المرتبه ما فيش حاجات هتحصل نهائيا غير لرجلها ودماغها اللي بتتخبط على الارض لما طلعوا ولقوا جسمها كله على المرتبه والجزء بتاع دماغها هو اللي على الارض اللي بيفسر الخبطه دي والسحجات دي اي حد هيقول اصل اصل كانت معموله تحت واتشدت وطلعت والسحاجات دي من تحت وهم بيجرجفوها هقول لك نام وغطيها رجليك عشان السحاجات هتخبطها من تحت من هنا الا اذا كان بقى اللي شديدها شايلها كده اهو ساحبها كده مشاها كده وسايبها بس الجرجف من تحت اوه هوبل احنا هوبل يبقى الوضع اللي كانت فيه هو ده الوضع الطبيعي للخبطه وبعدين عايز اقول لكم على حاجه خبطه الشومه علشان نكون واضحين وسرحه هتعمل قل كده في دماغناها ما هو احنا برده مش مجانين يعني خبطه الشومه لما تتخبطها هتبقى ورمه كده اهو كده اهو ده انت وانت معدي لو خبطت في باب ولا خبطت في حاجه مع انك ما اقتنعتي براحتك اقتنعي ولا ما تقتنعيش عنك ما اقتنعتي يا اختي خبطه الشومه او انت خبطت في باب دماغك بتبقى كده اهو كده اهو نيجي بقى للمقطع اللي بعده ركز معايا كده هو بيقول ايه المقطع ده لو الزمن عاد بيك مره تانيه ايه اللي انت عملته مش هتعمري ما هخليها تاني بدري كده بس انا كنت عايز افرحها حضرتك كانت عندها كهربا على المخ تعبانه فانا قلت حاجه تفرحها لعل وعش ربنا يجعل فرحتها تنسيها على الشفا والتعب زي ما يكون واحد مثلا تعبان فبنقول له مثلا الموض تبعت له ارنب تبعتله مثلا فاكهه تبعتله حاجه بحيث حاجه تساعده على اللي هو يوصل حياته ترفع من الروح المعنويه ترفع من روحها المعنويه اللي هي بقىها لاث سنين ما عندهاش حاجه فهترفع من روحها المعنويه واخدين بالكم هي يا جماعه هترفع من روحها المعنويه اللي هي اصلا ا ما بتتعالجش بقىها ثلاث سنين وامورها طيبه واخده ماشي ماشي مركزين صح ومش مقتنعين كمان ولا انا كمان مقتنع انا بس هعرض انتم تقتنعوا او ما تقتنعوش دي بقى بتاعتكم ثاني لو الزمنت مره ثانيه ايه اللي انت عملته مش هتعمله عمري ما خلقت اني بدري كده بس انا كنت عايز افرح هي الاستاذه اللي بتقول مستحيل انها تقع على دماغها وخصوصا لما تتزق على المرتبه امال هتقع فين؟ جسمها هينزل على المرتبه ودماغها تنزل على الارض ده زقاها دفعاها هتقع فين؟ لما هي واقفه قدام المرتبه ومع الزدقه قامت متكعبله متكعبله المرتبه وراها ودماغها قامت نازله ده المرتبه كلها كده اهو وطول طولها كله حوالي متر ونص مع الزقه ثلاث ارباع جسمها على المرتبه والجسم والجزء اللي باقي على الارض صباح الخير خلاص بعد كده اما اجي ازقك اقعي كده اهو يعني لما حد يجي يزقك قومي وقع كده اهو مشكلتكم انكم ما اتزقتوش قبل كده بس انت لو اتزقيتي هتعرفي ليه صوتها ما طلع زي ما انتم ما سمعتوا كده المقطع اللي فات وعايز حضرتك انت ده انتوا انتوا قاعدين على الارض وبتيجوا تقفوا وانتم قاعدين وبتيجوا تقفوا او حاجه وقعت منكم بتجيبوها بتدوخوا ما بالكم دي اتزقت رجعت على المرتبه قامت نازله بجسمها وعلى دماغها هنا فين والله العظيم في ناس بتيجي تقع منها حاجه على الارض وتوطي تجيبها وتيجي تقوم تلاقي الدنيا بتلف بيها ما بالك دي واحده اتزقت زق على اخوانه وغدر وهي واقفه والمرتبه وراها قامت نازله بجسمها مع الرضه اللي ورا نازله على دماغها المكان اللي نزلت فيه عليها وبتقول لك اصل انا جيت اشد قامت مخنوقه ومحشرجه وصوتها طلع بينا راح ان انا اخدت بنتي هي اخدت بنتي حاطت ايدها في ايد بطه وطلعوا قدام واحده انا لبست الطرحه وطلعت الساعه كام؟ ا 8 ون:ص بالحدود دي 8:ص اه راحت هي اخدت بطه حطت ايديها في ايد بطه وهم مشوا كده من ناحيه مقاص الزرايه 8انيه ونص ركزوا ركزوا عشان انا مش عارف هم نطوا جابوا 11 دي منين ركزوا عشان من لسانهم سيتم تنفيذ الجريمه في الوقت اللي هم بيقولوه بلسانهم ومع ذلك بيقروا انها جت الساعه 11 والجريمه حصلت الساعه 11 الكلام ده الجريمه حصلت كما اقرت دعاء تحديدا وخرجت دعاء وغسلت تحديدا ولكن للاسف الشديد الام كانت جوه وشهد كانت جوه واحنا عمالين نهبت في البطاطس كانت جوه ازاي يا عم قالت لا ما دخلتش جوه خالص والله صحيح طب ما تيجوا نسمع كده بتقول ايه قولي كده يا ام بطه انت كنت فين راح ان انا اخدت بنتي هي اخدت بنتي حاطت ايديا في ايد بطه وطلعوا قدامي رحان لبست الطرحه وطلعت الساعه كام 8 ونص ايه هي بالحدود ديت ونص اه راحت هي اخدت بطه حطت ايديها في ايد بطه وهم مشوا كده من ناحيه مقص الزرابسه ايه في اللي هو الازا الاسود بتاعها الساعه 8 ون:30 لا حول ولا قوه الا بالله مش انا يا بنت اللي بهبد امك اللي بتهبد تقريبا اسالي امك كده شوفها بتهبد اسمعي كلام ستك يا بنت ام بطه وهي بتقول لك انها كانت جوه مش بره كانوا بيعصروا طماطم يا بنت يمكن امك كانت معاها بتعصر جوه بعض مشيت واحده الست كده بس بين العمارات يعني انا ماشوفش بين مين طالعه على السلم ماشوفش من اللي قعدت بقى اساعد الست في الاكل والكلام ده بعدها بتاع نص ساعه الساعه الا ربع لقيت شهد جايه مفرفره من العيار كنا احنا بقى جوه لسه في البيت كنا احنا بقى جوه لسه في البيت كنا احنا بقى جوه لسه في البيت كنا احنا بقى جوه لسه في البيت كنا احنا بقى وهو لسه في البيت كنا انا والست لسه في البيت الصغير الصغير كانوا بيوجدوا الاكل يا استاذ فتح اه هي ام خليل وام محمود ايوه كان جوه كانت الست بتعمل طماطم مطلعها من الميه كانت سيب التفاصيل اللي جاب بقى عليها منهار ما انا بقول بقى واحنا جوه في قلب البيت لقت شهادي جايه معيطه مفرفره كل بقى واحنا جوه في قلب البيت لقت شهادي جايه معيطه مفرفره كل بقى واحنا جوه في قلب البيت شهد جايه معيطه كل بقى واحنا جوه في قلب البيت شهد جايه معيطه جايه معيطه عيط هي خضتني بعيط شهد جايه بتعيط عيط باقره خالص بعياط بفرفره لقيتها جايه اه اه مش قادره مالك يا بنتي مالك يا بنتي قالت اصل المصن نزلت عليا والدم نزل عليا جاييه خضتني مالك يا بنت مالك ك يا بنت قعدت اطبطب عليها طب اقعدي اقعدي انا قلت زي زيها زي بنتي المهم قلت لها اقعدي كان باين في جردل جوه ولا سبقت حد قعدت عليها كان باين في جردل جوه ولا السب قعدت عليها كان باين فيه جردل جوه ولا سبقت حد قعدت عليها اللي كانت باين في جردل جوه ولا سبقت تحت قعدت عليها راحت حاطنه نانيتها راح بقى كده ستها تتعاي يا شهد اقعدي في الشمس خدي مخده اقعدي عليها عشان ماست تترفع فوق شويه بتعي يا شهد اقعدي في الشمس خدي مخده اقعدي عليها عشان ماست تترفع فوق شويه راحت البنت طلعت قعدت بره في الشمس ايوه بعدها ابراهيم جاي من الجنب الثاني من ناحيه اللي هو الجنب ده بقى مش من ناحيه البيت ده جاي كده حضرتك يا بنت لما تيجي تقولي فتح الجوعري بيهبد قولي بس ام بطه لان انا ما بتكلمش انا جايب ام بطه هي اللي بتحكي انها كانت جوه وانها كانت قاعده جوه وانهم كانوا بيعصروا طماطم جوه وان شهد دخلت لهم جوه وان الجردل لما قعدت عليه في البدايه قعدت عليه جوه بعدها بشويه قالت لها اطلعي بره اقعدي في الشمس صباح الهبد مش احنا اللي بنهبد يا بفت احنا بما يرضي الله بنقدر نستخلص الحقيقه بدليل مش بالكلام بدليل مش بالكلام اسمع يا سيدي اسمع يا سيدي كده وركز يا سيدي اسمع طبعا مشت رحت هساعد الست كده بس بين العمارات يعني انا ماشوفش من مين اللي طالع على السن وماشوفش مين اللي المهم قعدت بقى اساعد الست في الاكل والكلام ده بعدها بتاع نص ساعه الساعه الساعه الا ربع لقيت شهد جايه مفرفره من العيا كنا احنا بقى جوه لسه في البيت كنا احنا بقى جوه لسه في البيت كنا احنا بقى جوه لسه في كنا احنا بقى وهو لسه كان كنا احنا بقى وهو لسه كان كنا انا والست لسه في البيت الصغير الصغير كانوا بيواجدوا الاكل يا استاذ فتح اه هي ام خليل وام محمود ايوه كان جوه كانت الست بتعمل طماطم مطلعها من الميه كان سيب من التفاصيل دي جت بقى ش عليها ماي بقول لقيت بقى واحنا جوه في قلب البيت لقت شهادي جايه معيطه مفرفره بقى واحنا جوه في قلب البيت لقت شهد جايه معيطه مفره كل بقى واحنا جوه في قلب البيت شهد جا معه وحف كل بقى واحنا جوه في قلب البيت شهد جامع جايه معيطه عيط هي خضتني بعيط شهد جايه بتعيط عيط باقره خالص بعياط بفرفره لقيتها جايه اه اه مش قادره مالك يا بنتي مالك يا بنتي قالت اصل المواسين نزلت عليا والدم نزل عليا جاي خضتني مالك يا بنتي مالك يا بنتي قعدت اطبطب عليها طب اقعدي اقعدي انا قلت زي بقى زيها زي بنتي المهم قلت لها اقعدي كان باين في جردل جوه ولا سبقت قعدت عليها كان باين في جردل جوه ولا سبقت حد قعدت عليها كان باين في جردل جوه ولا السبت تحت قعدت عليها كان باين في جردل جوه ولا سبت قعدت عليها راحت حاطنه نانتها راح بقى كده ستها بتقول لها يا شهد اقعدي في الشمس خدي مخده اقعدي عليها عشان ماست تترفع فوق شويه بتقول لها يا شهد اقعدي في الشمس خدي مخده اقعدي عليها عشان المواست تترفع فوق شويه راحت البنت طلعت قعدت بره في الشمس ايوه بعدها لقت ابراهيم جاي من الجنب الثاني من ناحيه ال اللي هو الجنب ده بقى مش من ناحيه البيت ده جاي كده حضرتك منين من عند البهايم من عند ناحيه البهايم كده ابراهيم جاي كده روح بقى اقول له يا ابراهيم لا ثواني برده معلش ابراهيم جاي منيناني بالراحه من هنا جاي من هنا هنا منين هنا منين من عند البهمه ايوه من عند الطريق دوت ايوه رز ايوه كان جاي من الطريق ده من الطريق ده اللي هو اصلا الطريق اللي بينزل من فوق ايوه ايوه من مطرح ملاؤ فاطمه ايوه ما انا بقوللك حضرتك جاي كده ايوه كان بيعمل ايه هناك ما انا معاررفش حضرتك انا معارفش انا معاررفش حضرتك انا معاررفش ما جيت قلت له يا ابراهيم شوف لي بطه نايمه جوه دخل وطلع قال لي بطه نايمه جوه اطمنت بعدها بشويه ونص الساعه لاث مساء لقيت دعاء جايه قاعده بتغسل على الطيش يا دعاء ما شفتيش بطه قت ده بطه نايمه جوه اا على فكره هو نفس كلامنا ماتغيرش من البدايه مش فاهم انتوا حتى في بعض المتابعين لينا خلوني ازعل منهم بجد والله هو نفس كلامنا على فكره مين البدايه نفس الكلام اللي قلته على منصه محمود عنب اذا كانت هي المرتكبه الوحيده فهي كاذبه في طريقه تمثيل الواقعه لو على وشها هو الكلام ماتغيرش بس اللي بنطلعه النهارده الكتب اللي هم كتبوه الكتب اللي هم كتبوه هو انا مالي انا بقول بيت اولاني ما انا عارف انها قاعده في البيت الثاني بس جوه وشهد لما جت قعدت ما قعدتش بره اول ما قعدت قعدت جوه وبعد ما قعدت جوه قالت لها طب اخرجي بقى اقعدي في الشمس في الوقت ده ايوه كانت بتخسر لان ما حدش هيشوفها ورجعت وقامت دخلت جوه وعلشان كده بقول في شهود مالك في شاهد مالك في شاهد مالك هنا وفي شاهد مالك هنا طب ما تيجي ناخد الجديد بقى بص يا سيدي الفاضل فتحي زي ما اقرينا مع حضراتكم ان كان في دافع واخفاه الاسره بالكامل علشان كده شتتوا الناس بتصريح حاتهم الغير منطقيه والغير محسوبه تزويا لشكلهم بيضيعوا حق بنتهم وهم مش عارفين بمعنى يا عم كلهم اتكلموا عن ان في شقه وفي قصه انتوا متاكدين يقول لك لا ما فيش طب ما انت اقريت اهو ان الولد لما جه يتقدم للبنت قال لك انا هتجوز مع السيد تحت تخفي ده يبقى انت بتخفي في سبق الاصرار وان كان في مبرر انت بتساعدها انت بتساعدها وانت مش حاسس ماشي ثواني انت بتساعدها وانت مش حاسس مين هنا اقر في تحقيقات النيابه العامه ثواني لينك المداخلات على فكره موجود متثبت لينك المدخ المداخلات يا غالي متثبت في تحقيقات النيابه العامه تحقيقات النيابه العامه ثاني تحقيقات النيابه العامه في اثنين قريبين جدا من بعض بيباتوا في حضن بعض اتكلموا عن الدافع وهم اعتقد النيابه العامه يعني اا ما نقلتش كلامهم كده وقالت لهم احنا هنقول لكم قولوا زي مين؟ زي السيد الكذاب اللي ماكذبش في النيابه واقر بده قوم يا راجل يا مؤمن دعاء تقر بنفس ده بنفس التوقيت وهو الحته دي اخر جزئيه في البث المباشر وابدا اخد مداخلات للكل دعاء اقر ت في تحقيقات النيابه العامه جزئيه ما ينفعش تحفظها ايه هي تعالي يا دعاء تعالي يا دعاء دعاء بتقول ايه دعاء بتقول قبل فاطمه ما تيجي بيومين ركزوا قالت قبل فاطمه ما تيجي بيومين طبعا اي حد مش على هواه الكلام علشان هو عنده فكر معين عايز يثبت عليه اثبت عليه بس ما تقلش ادبك تقل ادبك اديك باللي في رجلي على دماغك هل هي هتحفظ الجزئيه دي قبل فاطمه ما تيجي بيومين ام جوزي اللي هي عايده قالت لي وانا كنت بشيل الغسيل اللي كان على الحبل خدي بالك محمود هيشطب الشقه اللي فوق مش هيشطب الشقه اللي فوق وهيقسم الشقه اللي انت فيها ده نفس كلام محمود اللي قاله لابو خليل في بدايه ما راح يخطب اهدوا كده الكلام ده الكلام اللي ابو خليل انكره كلهم انقروه بس في لقطه واحده في وسط اللقاء قالها وهو مشخد باله ان محمود قال له في البدايه ان هتجوز تحت مع السيد وابوها رفض انا عارف انه رفض بس قال له وهو كان على علم بتقسيم الشقه ومش انا اللي قلت ده ابو فاطمه اللي قال كده مش انا اللي قلت ابو فاطمه خدي بالك محمود مش هيشطب شقته اللي فوق وهيقسم الشقه اللي انت فيها بينك وبينه رديت عليها قلت لها ازاي يعني وزعلت جدا لانها كده هتشاركني بيتي هتشاركني بيتي اعلى اعلى الحته دي اعلى الجمجمه من هنا طب وما الذي ذكرته تحديدا قامت راضه وقالت ام جوزي قالت ان اوضه النوم بتاعتك هتبقى زي ما هي واوضه الاطفال زي ما هي والمطبخ والحمام الحمام والصلاه هتتقسم بالنص بس الشق بتاع الحمام والمطبخ والاوضه بتاعتك واوضه الاطفال ونص الصاله اللي فيها النيش هيبقوا بتوعك اما نص الصاله والوضتين الاثنين بالبرنده هيتعمل هناك حمام او مطبخ ويبقى الباب من ناحيه ورا وهي دي تبقى التقسيمه اللي برده محمود اقر بيها من قبل ما يروح يتقدم للبته اخفوه طب وما كان رد فعلك انذاك قالت انا رديت عليها قلت لها بدل ما يعمل كل ده ما يصرف على شقته اللي فوق ويكلفها قامت رد عليا قالت هو معهوش فلوس يعمل الشقه اللي فوق قلت لها ازاي يعني معهوش يعمل الشقه اللي فوق بعد كده ما ردتش عليها وطلعت شقتي تمام يا شباب معلش عشان الجو رطوبه شديده قوي قوي قوي قاعد بره طيب البث شغال خلاص اشتغل تاني كان البتاع ده فصل امم يلا اكمل لا البث اشتغلاني البث اشتغلا تاني انتوا اللي متاخرين شويه بس هعيد ماشي هعيد هعيد هعيد ماشي هعيد الجزئيه دي على السريع هعيد الجزئيه دي على السريع يلا ارفعوا لنا حركه اللايك على البث قالت قبل فاطمه ما تيجي بيومين في التحقيقات ان ام جوزي عايده وانا كنت بشيل الغسيل اللي على الحبل قالت لي خدي بالك محمود مش هيشطب شقته وهيقسم الشقه اللي تحت ديت بينك وبينه رديت عليها قلت لها ازاي يعني وزعلت جدا لانها كده هتشاركني في بيتي وبعدين ام جوزي قالت لي ان الاوضه بتاعتك واوضه الاطفال بنص الصاله اللي فيها النيش والحمام والمطبخ دول يبقوا بتوعك والاوضه الثانيه اللي بيبات فيها ابو شهد والاوضه بتاعه الضيوف بره بالبرنده دي بنصاله اللي الناحيه دي والباب الباب بتاعهم هيبقى من على السلم ده هيبقى بتاعهم طب الكلام ده كلام دعاء بس لا ده الكلام ده ابو خليل عنده علم بيه من اول ما محمود البنكير راح يخطب بنته طب الكلام ده مين اللي قاله ابو خليل عرضناه في بدايه البث عنده علم بيه بس للاسف لما ظهروا وقالوا ان احنا ما عندناش علم الكل افتكر ان ده اشتغاله لكن ده موجود والبنت اقرت بيه وابو خليل اقر بيه طيب الكلام ده كان امتى؟ دعاء اقرت في التحقيقات ان الكلام ده كان قبلها بيومين قبل ما بطه تيجي بيومين المهم قالت ان الكلام ده اتضايقت منه لان هو عنده شقتي ودي شقتي انا واستنيت جوزي لما جه من الشغل لانه بيشتغل باليوميه قبل ما محمود يجي كان هو شغال السيد قالت له يا سيد امك قالت لي كذا كذا رد السيد وقال لها مالكيش دعوه هي شقتي انا ولا شقتي يتك فسكتت وزعلت وماتكلمتش معاه تاني ولا اتكلمت في الموضوع ده وقالت ان انا ما كنتش موافقه وردت ما رضيتش اقول لهم كده علشان ما يقولوش انت مالك لان جوزي هيضربني وكان بيهددني بالطلاق بيهددني بالطلاق الكلام ده صدائي في الاوراق مع السيد السيد ما يعرفش حاجه اهو بقى السيد اقرب حد ليها اللي بينام في حضنها السيد اقرب حد ليها اللي بينام في حضنها ما تيجوا نشوف السيد قال ايه للنيابه اللي ما كانش معاها ولا يعرفها ولا النيابه لها مصلحه بقى خده تعالى يا سيد السيد يا راجل يا مؤمن يا راجل يا مؤمن السيد قال ايه السيد بيقول اللي ما شافش دعاء ولا اي حاجه خالص بيقر في التحقيقات النيابه العامه لا يا استاذه او يا استاذ لا لا لا السيد كذاب افاق اشر هو والكل علشان يطلعوها بسيناريو محكم بس على السوشيال ميديا لكن في تحقيقات النيابه العامه ما قالش الكلام اللي حضرتك كاتبه ماهو ده اللي بقى حضراتكم مش واخدين بالكم منه السيد قال نفس الكلام في التحقيقات قال ايه؟ قال اللي حصل قبل ما فاطمه تجي لنا بيومين ثلاثه كان في خلاف على الشقه اللي هيتجوز فيها اخويا وانا رضيت اخويا وقلت له ان شقتي جاهزه وتعال اتجوز فيها واخويا وافق ولما مراتي دعاء ناصر قالت ان فعلا انت فعلا هتدي الشقه لاخوك زعقت لها وقلت لها ايوه لان اخويا وظروفه وحشه ما يتجوز فيها ولا اي حاجه الكلام ده قاله بس طلع يكذب على السوشيال ميديا وانا استغربت هو كان بيكذب ليه بيكذب عشان كلهم يطلعوها مجنونه ويبراقوها بالسيناريو اللي حكى ليهم المستشار المحترم اللي قال لهم الحاجه الوحيده اللي هتطلعها انها تبقى مجنونه ويطلع يكذب علشان ما يقولش ان في دافع اقول لك ما فيش دافع لا يا حبيبي في دافع في التحقيقات اللي احنا جبناها الدافع اللي انت قلته وهي قالته ومحمود قاله لابو بطه بس ابو بطه مش واخد باله انه لما يخبي يبقى كده باين في الدافع وصلت ولا ما وصلتش عايز اشوف بقى رايكم ه انا معاكم اهو انا معاكم اهو الدافع يعرفوا ابو بطه واسرتها واخفوه وهم مش واخدين بالهم مفكرين ان كده بيحسنوا صورتهم ان احنا رافضين الكلام ده احنا ما نعرفش لكن اخفوا الدافع وهم مش واخدين بالهم اللي هو عنده علم بيه اه عنده علم بيه من سبع ثمان تسع شهور من اول ما الواد ده مجاله دعاء اقرت بالدافع ده اللي قالت حبل غسيل وانا بنشر قالت لي كذا نفس اللي قاله ابو خليل قوم سيد اللي ما يعرفش حاجه دخل لوكيل النيابه قال له المشكله اللي حاصله برض من يومين ثلاثه هي دي طب السيد هيعرف منين لانه بايت في حضنها والكلام معاه هو والكلام معاه هو السيد كذب والدليل على كذبه اللقاء اللي اتعمل وانا سالته فيه قال لك لا يا باشا مافيش الكلام ده مافيش مشاكل على شقه وعايز يطلعها مجنونه وعايز يطلعها هبله وعايز يطلعها بتعمل الشاي بتعمل كده اهو وراح لابوها علشان يطلبه شهاده منه هو واخوه اخواته الخمسه ما تقتنعيش يا ماما انت تقتنعي بكلامي ليه؟ ده كلام التحقيقات وانا كلامي وانا جبت لك كلمه من عند انا في اللايف ده قلت لك خدي كلمه من على لساني ده من على لسان ابو البيت ومن على لسان السيد في التحقيقات ومن على لسان دعاء في التحقيقات انا مال انا بالقصه دي هو الدافع ده انا جايبه من عند انا الثلاثه اجتمعوا جبت لك امه وهي جوه اصلا شهد لما قعدت قعدوها جوه اصلا كلهم اخفوا القصه بالكامل علشان فقط يبرقوا البيت خلاص بقوها وخلاص كل سنه وانت طيبه شكرا شكرا بقوها وطلعوها وان شاء الله هنبقى ندور على قاتل بقى هنبقى ندور ان شاء الله باذن الله على قاتل لما ابوها يدخل في المحكمه يقول ما كانش فيه حاجه خالص ولما ابوها يطلع وامها ويقولوا ما كانش فيه مشكله على شقه اموا عايزين ايه تاني؟ وما فيش مخدرات وما فيش اثار طبال كده مين اللي ركب على زي الحصان؟ مين اللي طلع له القصه؟ اه مين اللي مطلع قصه الحصان دي؟ موجوده في التحقيقات في في التحقيقات حصان وحمار ما فيش كل ده السيناريو اتعمل منهم اللي يقتنع يقتنع ولا ما يقتنعش براحته انا عمري ما همشي بذمتين كلامي اللي قلته كله النهارده كل كلمه قلتها بدليل حد يقدر يقنعني ويقول لي ازاي السيد اقر بنفس اللي اقر بيه دعاء وتحديدا في نفس الوقت اللي هو قبلها بيومين ثلاثه بنفس اللي اقر بيه ابو خليل ولكن اخفوه فيما بعد ان في دافعه والله مشكلتكم انتوا عايزين حد يجي على هواكم انا مش على هوا حد انا على هوا كلمه الحق بما يرضي بالله في اللقاء معايا بالفعل يا فندم قال العكس عشان كذاب علشان كذاب دور شهد بقى اسالوا اخو محمود اخو دعاء اخو دعاء قولوا له هي سالتك وقالت لك شهد خرجت امتى هي بقى اللي عندها هي بقى اللي عندها لما ابوها سالته قلت له هي شافت حد ارتكب جريمه القتل؟ قال لك لا ما شافتش حاجه طب انتوا مستنين ايه؟ لما هي ما شافتش حد انتوا مستنيين ايه؟ يعني انتوا لما انتوا اهلها بيقول لك يا باشا ما شافتش جريمه القتل ولا شافت مين اللي ارتكبها انتم منتظرين في المحكمه هتبقى تقول لكم لا هي هتدخل تقول في غرفه المداوله ضربوني وعذبوني وكهربوني بس طبقا قصور اللي حاصل في في القضيه القصور اللي موجود القصور الكارثي اللي في تقرير الصفه التشريحيه منتظرين هي تقول لكم طب انتظروا حاولوا تنتظروا امال احنا رحنا سمعنا لهم ليه عشان ما فيش ما عندهمش حاجه ما فيش حاجه مش هتقدر تقول حاجه واي حاجه هتقولها ابو شهد هتلاقوه كان في الشغل واقوى دليل انه راح كان زمانه هرب في اي حته زي ما بيعرف يهرب قعدتوا تقولوا شهد وبنته وخالته وامه وشهاده الميلاد بنتهم محمود كان منتظر خليل يجي يخبط عليه ويوري له ان هو حاضن البت على السرير اما ده حاجه حلوه خالص الحمد لله ان انا ما انصقتش ورا ورا العت ده ورا السفه هم بيداروا علشان يطلعوا صورتهم حلوه ومش فاهمين ان كده بيخبزوها اكتر الكلمه اللي قلتها النهارده بدليل منهم مش مني انا ماتكلمتش خلونا كده ناخد ماما انتصار موجوده معانا اتفضلي يا ماما انتصار ازيك عامله الله يسلمك السلام عليكم يا فتحي شلونك يما عاي والله تمام الحمد لله خير والله من الطار ازيك عامله ايه الحمد لله ربي يخليك الف تحيه الف تحيه لكل الحضور الكريم انا اسفه على مقاطعه ولكن والله يا فتحي القضيه هذه فيها كم من الكذب دخلنا بمتهاه لها اول مالهاش بالضبط ايوه يعني متاه فعلا فعلا متاهه يعني انت تابعتي اللايف يا ماما انتصار من الاول خالص اه ايوه طبعا طيب شفتي والده وهو بيقر بان في شال مربوط او اشار مربوط بيقول ايده ايوه بالاثنين اه و بالمحكمه انكر هذا وكمان في وشه لا وبلسانه لا ما فيشال اتسال اكث من مره هو والاسره بالكامل قال لك ما نعرفش حاجه عن الشقه وما حدش كلمنا فيها واول مره نسمع عن الموضوع وبلسانه اقر ان محمود مكلمه في القصه دي من اول ما جاله موجود والسيد اقر بما اقرت به دعاء قبل الواقعه بيومين كان في مشكله على القصه دي ودعاء القصه دي في دماغها السيد اقر بيها خلي بالك في النيابه وهي اقرت بيها وهم ما قابلوش بعض مش بس كده يا فتحي لو ركزت على اللقاء اللي انت عملته مع شاهد فوق في الشقه الجديده اللي حصلت فيها الجريمه هتلاقيها بتقول لك ما فيش حكايه الشقه دي بالنص ما فيش انكرت الموضوع من اصله الشيء الثاني اللي يعني خلاني اعمل المداخله وانا اسفه على المقاطعه يا فتحي اييه انت يعني ام فاطمه بتقول انها كانت داخل البيت هي وام محمود ودخلت عليهم شهد بتعيط طيب لما هي بالضبط طب لما هي كانت داخل البيت واحنا شفنا الشقه عامله ايه يعني هي مدخل لا لا لا لا انا كلامي واضح داخل البيت اللي جوه اللي هو البيت القديم اللي تحت يا من انتظار جوه عند العيال الشباب جوه اه جوه عشان كده لو البنت خرجت تغسل مش هيشوفوها لو البنت قعدت دقيقتين وقامت مش هيشوفوها يا ماما ده جت وهي عندها بواسير وقعدوها جوه الاول على جردل وبعد شويه ام نينتها قالت لها اطلعي بره بقى في الشمس مش هيشوفوها وهي بقى الام ما قالتش كده خالص لا حول ولا قوه الا بالله والله يعني حتى دماغنا اتلخبطت يعني المعلومه عايزين نرتب المعلومات مش قادرين نرتبها لان كلش شويه بحكايه وكل شويه بموال يعني البنت هذه خطيه فاطمه الله يرحمها راح يضيع حقها من بوسط الكذب كم الكذب اللي هم فيه اقول لك انا بقى كم الكذب ده ليه كمل الكذب ده عشان احل صورتي قدام الراي العام وقدام الناس بس في الاساس انا بضيع حق بنتي وانا مش واخد بالي وانا مش داري هو انا مش قاصد بس غصب عني انا بلتفت بقى للشعرات الرنانه وكلنا هنجيب حق البنت كلنا مش هنسيب حق البنت بس نطلع دعاء الاول نخلصها وان شاء الله باذن الله الف الف مبروك انتم متخيلين حجم السفه اللي احنا واصلين ليه واللي النسوان دي عماله لف عليهم علشان شويه تبرعات وخزعبلات يضيعوا حق البنت انت متخيله حجم السفه واصل لحد فين يا ماما انتصار وحجم المتاجره يا ابني حجم المتاجره بحياه الناس انا مستغربه يعني حتى لو كانوا هم على مستوى متدني من الثقافه والعلم اهل فاطمه طب معلش يعني ازاي يتاجروا بحياه بنتهم الوحيده يعني شيء ما يستوعب العقل والله يا فتحي الكم الهبد والكذب اللي موجود والعته اللي موجود ما يستوعب العقل صدقني والله العظيم حتى احنا تلخبطت علينا المعلومات يعني انا بخ انا اسفه والله لما اسمع الاحدا على ارد على السؤال ده هرد على السؤال ده ماما انتصار اقر محمود في بث مباشر على القاهره واربعه او موقع اخباري شهير اول ما قبل ما نروح احنا اقر بان الخبطات اللي فيه والخربشه اللي فيه انه اتفشخ في الاسم حرفيا اقر بده وعلى موقع القاهره 24 هل الكلام ده واسالوا النيابه وهم اللي يعرفوا الكلام ده هو يسال فيه مش انا اللي اسال فيه هو اللي يسال فيه هو اللي قاله في اول ظهور له انه اتفشخ حرفيا حتى بتاع موقع قهره و24 قعد يقول يا جماعه هو يقصد بس تعذب من القاعده ا من فتره التحقيقات ابقوا اسالوه لكن مش انا اللي اتسقل هو اللي يتسئل امام المحكمه انت اقريت بكذا كذا من ايه اقعد بقى قول لي حلم اقعد بقى جابوا لي مكراكروم اقعد بقى قو لي اصل خبطتها اصل حكيتها هو اللي اقر في البدايه مش انا على فكره ويسال في ذلك امام النيابه العامه وامام المحكمه افضلي يا منفصار طيب اسالك سؤال يا فتحي سؤال وجاوبني بصراحه هل انت مقتنع ان دعاء هي اللي ارتكبت الجريمه او هل انت مقتنع ان دعاء هي ارتكبت الجريمه لوحدها او هل انت مقتنع ان شهد ومحمود ما كانوش طرف في ارتكاب الجريمه طيب اختار لي واحده من دول انت مقتنع بانهي واحده فيهم مقتنع باستدراج شهد للبنت دي ده رقم واحد نعم رقم اثنين لما البنت دي طبقا لكلام محمود اخوها سالت هي شهد خرجت ولا ما خرجتش ده يخليني عندي شكوك رقم ثلاثه ان الثلاثه السيد وحماده وعبد الله اجتمعوا على انهم يروحوا يجيبوا كيماوي وانهم قبلوها مش عارف قبلوها فين وقالوا لها نصا احنا رايحين نجيب كيماوي وما فيش اي مقطع فيديو او تصريح عندي يؤكد انهم اتقابلوا الا شهد اذا اتقابلوا في مكان ورا لحد اللحظه دي بانهم اجتمعوا على ان دعاء هي اللي تشيلها وانها انها متحفظه انها تتكلم ورجعوا اسرتها قالوا ده ما شافتش يبقى انا بنفي ان دعاء عملت حاجه وانها مالهاش علاقه بعد اثبات القصور امام المحكمه في تقرير الصفه التشريحيه وتدارب الاقوال بالنسبه لتمثيل الجريمه ويبقى كده شكرا خلصت القضيه ثلاث سنين سبع سنين ايا كانت لانهم ما قدروش يجيبوا تقرير طب شرعي لان اسرتها رفضوا ومش فاهمين السيناريو اللي الفوه واجتمعوا عليه لان اما تيجي تعمل شاي تعمل كده اهو وانهم عندهم علم باللي حصل وعارفين اللي حصل ولكن هم شاهد مالك يا ماما انتصار وهي قاعده وساكته وعارفه هي عامله ايه كويس قوي وباكد وبزيد حتى وان اقرت بان تمثيل الواقعه في مقطع فيديو موجود بانها كانت على بطنها السحات جايه من العدم هي والعدم سواء فاء اذا انا من وجهه نظري البنت لما وقعت وقعت اتخبطت هنا ونزلت عليها خنقتها وان السحاجات جايه ببطن القدم وهي على ظهرها وهو ده الوضع اللي طلعوا ولقوها عليه او محمود لقاها عليه اي حاجه ثانيه باختصار ده انا بقى مش هقعد اطبطب على دعاء وهشت دعاء طب في دافع ايوه انا من وجهه نظري دلوقتي في دافع لما اقر ابو فاطمه ان الدافع مش قبلها بيوم ولا بيومين ولا بثلاثه مع انه قبلها بيومين وبثلاثه بس هو عنده علم بيه واخفاه هو والام بحسن نيه منهم ولكن اتقال لهم وعارفينه عارفينه من ست شهور والواد جاي يتقدم قال لهم انا هتجوز مع السيد تعت لما اخفوا ده عن الراي العام في اكت من مقطع وماحدش لاحظ الجزئيه دي الكل قال ان هم بيفتعلوا حوار لا هو مش مفتعل ده السيد اقر بيه واقر انه كان قبلها بيومين من قبل ما فاطمه تيجي والبنت اقرت فيه والاثنين ما تقابلوش في التحقيقات فسري لي بقى ما انتصار شوف شوف يا فتحي انا معاك في كل الملاحظات اللي انت قلتها ولكن هل من المنطق ان تكون دعاء في مثل هذه الوضعيه الصحيه والجسمانيه والنفسيه ان ترتكب ان تتجرا ان ترتكب مثل هذه الجريمه يعني مو هو حدث العقل بما لا يليق فان صدق فلا عقل له يعني احنا ما ممكن ان نصدق ان هالانسانه هذه بهال يعني احنا شفناها انا لما شفتها في المحكمه كنت فاكراها قاعده على كرسي اتاريها واقفه لا انا لا انا شفتها بقى لا انا شفتها في المحكمه وابعت لك مقطع الفيديو وهي عماله تعمل كده اهو امم هبعت لك مقطع الفيديو ما حدش قليل اللي شاف وهي بتعمل كده اهو طيب انا معاك طب واحده في الحاله دي ممكن ان ترتكب جريمه من مثل هذه البشاعه لا بنيه جسمانيه تساعدها لا بنيه جس يا ابني يا ابني ما هو احنا هسه ثواني بس اصل الموضوع ثواني بس اصل الموضوع مش محتاج بنيه جسمانيه هي الزقه لو حد وقع على دماغه وداخ مش هنقول لك فقد وعيه داخ ايه القوه الجسمانيه اللي هتحتاجها بانها تخنقها وهي نايمه كده نازله على دماغها خابطه زقه ونازله على دماغها ايه هي القوه الجسمانيه اللي هتحتاجها احنا كنا بنتكلم على انها لو على بطنها خرابيش ايه الخرابيش اللي على وش محمود واللي على انت قلت لك ما انا قلت لك محمود اقر ما انا بقول لك اهو محمود اقر لوحده بمفرده في اول ظهور انه اتفشخ في الاسم وان ده بسبب اللي حصل له عشان يعترف اقر وبعدين رجع انكر بعدها بشويه اصل انا خبطت نفسي وجابوا لي مكراكرو في ثاني لايف بقى معانا ما هو المقطع موجود وابعته لك والله يا فتحي والله هذه القضيه يعني وحتى في المقطع بتاعي قال لك اسالوا النيابه وهم يقولوا لكم ان الخرابيش دي منين ما هو انا رحت لهم وشافوني ابقوا اسالوهم انا بقول لك انا بقول لك الاسئله دي يا فتحي لانها الاسئله دي اكيد بتراود اكثر المتابعين اللي موجودين معنا وانا واحده منهم بس بالعمر خلينا يعني نوجه لك تحيه كبيره على الجمهور وبعدين اكتر حاجه اكد لكم ان الكل بيكذب النهارده ابوها كلمني تليفونيا اواصل معايا واحده زقاه تقريبا عشان يسجل المقطع وبيقول لي يا استاذ فتح انت بتقول كذا كذا قلت له ايوه بقول كذا كذا قال لي بس ده ما حصلش قلت له طب اسمع بقى للاخر علشان تسجل صح قال لي ايه قلت له لا حصل ما بيني وما بينك ك وما بين الاستاذ طارق وانت لما كنا هنتكلم فيه قلت بلاش نتكلم في الموضوع ده دلوقتي قال لي اه قلت له وانا طلعت وضحت ده قال لي بس ما ينفعش يعني يا استاذ فتحي نطلع الكلام ده على الاعلام الله طب انت بتنكر ليه في 30 ثانيه ليه بتنكر في 30 ثانيه وايه علاقته بالقصه بس انا ما بحبش الكذب واللي يكذب مره يكذب مليون مره اكيد اكيد هي المشكله مشكله هذه القضيه يا فتحي هي كم الكذب اللي موجود من جميع الاطراف وبعدين هقول لك على حاجه اقول لك على حاجه دلوقتي دعاء دعاء اللي كانت مربوطه بقت مش مربوطه فاطمه كانت مربوطه لا ما بقتش مربوطه طيب ماشي تمام عايزين بقى حق بنتكم من مين لما تطلع براءه هنبقى نجيبه لكم طب ان شاء الله تمام ماشي طيب تمام طب لو احد اخدت حكم وطلعت في الاستئناف انت متخيله سالت المستشار احمد حساب وقلت له لو اخدت حكم وطلعت في الاستئناف او في النقض هل القضيه هترجع تاني بيقول لي وارد انت متخيله يا فندم بيقول لي وارد يعني بعد ما تاخد حكم هنبقى نرجعهااني يتحقق يتحقق معاها ثاني لا حول ولا قوه الا بالله لا حول ولا قوه الا بالله والله يا فتحي يعني في قصور في التحقيقات في قصور في الطب الشرعي كميه يه الهبد والكذب اللي موجوده من جميع الاطراف من جميع الاطراف وان تضاربت الاهداف يعني اهل الضحيه بيكذبوا اهل المتهمه بيكذبوا العيله كلها بتكذب طب مين اللي نعرف الحقيقه منين يعني اقول لحضرتك منين يا فندم اقول لحضرتك منين ورق القضيه موجود في قصور انا فاهم انه في قصور وعارف ان في قصور والقصور ده كارثي كارثي جدا لكن عندي اعتراف الاعتراف ده له دافع الدافع ده صداف الاوراق مع شخصيتين لا يمكن ان هم اجتمعوا على كلمه واحده هم سيد وحددوا الموعد اللي حصلت فيه او كان له الدافع رقم لاثه الدافع يعلمه الاب ولكن كان مخفيه مش من اليوم من اول يوم محمود راح له فيه وقال له هنتجوز في الشقه دي رقم لاثه او رقم اربعه ما فيش منطقيه في ان البنت خنقتها على وشها عشان كده انتم مش مستوعبين لكن لو هي خانقاها على ظهرها لما وقعتها على دماغها ونزلت على دماغها هتحصل السحاجات اللي موجوده في القدم ايوه طبعا اه هتحصل ايوه هتحصل طب سؤالي انا ليه كلهم اجتمعوا ليه كلهم اجتمعوا في البدايه علشان ير ده محمود اجتمع مع اخوه السيد مع اخوه ا مع عبد الله مع حماده مع كلهم عشان يروحوا يجيبوا شهاده كده زي ما الدكتور قال لهم الاب قال لهم بنت مش تعبانه لان فعلا هو بالنسبه له بنته مش تعبانه فكلهم اجتمعوا على قصه الشاعي دعاء هي رقم واحد في شريك ما فيش شريك دي بتاعتها مش بتاعه انا بقى لكن تعالي طلعي لي دعاء مين يقنعك هنا على السوشيال ميديا انه هيدخل حد مكانها مين يقنعك انه هيجيب شريك بعد ما يتحكم عليها مين يقنعك انه هيجيب حق فاطمه بس يطلع دعاء الاول انت مقتنعه بالكلام ده ماما انتصار لا طبعا الام مقتنعه بقى والاب مقتنع واخده بالك امم ما هو بيضحكوا عليهم يا ابني على كل والله انا بحييك يا فتحي على الجهود اللي ب تسويها والتحليلات المنطقيه كلها وان كانت يعني مع الاسف احس انه راح تضيع بوسط هلم الكذب اللي موجود وكمل اسالك سؤال ثاني اسالك سؤال ثاني اسالك سؤال اقرت في البدايه ووصلني الكلام ده وانا عارف انا بقول لك ايه انها اتهمت مش هقول لك بقى اتهمت مين ومين ومين ومين ومين والكلام اللي قالوه الاسره لا ده انا هكلمك من اسرتها هم اقروا بان حرف النون وان نجلاء وما كانتش في المدرسه كنسلوا الكلام ده خالص وقال لك اثنين بس شهد ومحمود طب لما تيجي تساليهم عن المكالمه اللي كانت بتقول ده في مكالمه وقال خلصوا وخلصنا وخلصنا رجعوا انكروا ان في مكالمه اصلا والكلام ده غير صحيح لانه يثبت ان هو ما فيش الكلام ده عن طريق لو انا ذكرت وقلت جابوا برنت مكالمات رجعوا قال لك لا ما فيش الكلام ده لما ذكرت وقلت لهم طب شافت حد بيقتل قال لك لا ما شافتش ولا تعرف حاجه يبقى لما ما شافتش ولا تعرف حاجه انتم منتظرين حق من مين؟ لا ومش بس كده قالوا انتم متخيلين انتم متخيلين ان في حقيقه ا مخفيه هتظهر ان شاء الله في غرفه المداوله اقسم بالله انتوا غلابه وطيبين اتفضلي يا ماما منتظر هي مش بس كده يا فتحي هي هم قالوا كمان ان في اسمين واحنا ما معناها بنتحفظ على ذكر الاسماء صراحه ونخليها للمحكمه فاكر في تعليق يا بابا انتصار بيقول انت غيرت رايك لا انا ما غيرتش رايي رايي النهارده هو نفس رايي من يوم القضيه وموجود على منصه اخونا محمود عنب مش منصتي كمان اذا كانت هي مرتكبه الواقعه فهي كاذبه في موضوع ان قالت لي انزلي يا مرا يا فانا قتلتها كلامي واضح على فكره كون ان انتم مش عاجبكم ولا على هواكم والله دي بتاعتكم مش بتاعتي لكن انا بسمع من ده وبسمع من ده والكذاب بقول له انت كذاب في عينك الطرف ده بقول له انت كذاب وده انت كذاب بلسانه مش بي انا كون ان انتم بقى عندكم وجهه نظر متبنينها والله دي بتاعتكم لكن حسك عينك تقولي لي انا معينه او مش معناه او شويه هنا او مش شويه هنا اي حد بيكذب في النهايه هيبان ومع الوقت هثبت لكم ان دعاء لا عندها ولا شافت حد قتل ولا هتقول اي حاجه ولا هتحط نفسها شريك علشان تكمل القصور اللي بيثبتوا محاميها وفي النهايه هيبقى الحكم زي ما انتم ما شفتوا كده لعدم كفايه الادله ونبقى ندور على حد ان شاء الله باذن الله بس بعد صلاه العيد او بعد صلاه التراويح وممكن تاخد حكم مخف خفف وكل سنه وانتم طيبين طب حق بنتي لا بعد الجلسه هنبقى نقوله لك ان شاء الله طب مين اللي قتلها ا ما نشوف ان شاء الله الاستاذ احمد حساب له منا كل الاحترام اقر في في كذا لقاء انه مش متيقن وفي كذا لقاء اقر بانه متيقن اللي ما بيسمعش واللي ما بيشوفش واللي عايز يطبل يطبل بعيد عني كذا لقاء قال انا مش متاكد وكذا هذا لقاء يقول لك انا متاكد هل انا غلطان لا مجال للتطبيل هنا بس يا فتحي عموما قبل ما انزل واحسال الموجوده الف تحيه عليكم السلام ورحمه الله وبركاته تحياتي لك يا ماما انتصار ربنا يخليك بس اني بالنسبه الي على المستوى الشخصي ضئي المتواضع ان حتى لو كان الدعاء من ارتكبت الجريمه او لو او كان لها يد في الجريمه ولكن لا انزه ولا ابرئ لا محمود ولا شهد ولا العيله بص يا انتصار قبل ما تنزلي قبل ما تنزلي اللي احنا عملناه كان لازم يحصل وكان لازم يظهر علشان ده كله كان سيناريو وكل كذب كذبه السيد كان لازم يوضح كل كذب كذبه محمود كسبه ابو شهد كسبته شهد علشان يقولوا كانت بتعمل كده ويطلعوها مريضه نفسيا كان لازم يظهر لو انت هتفهم هتريح ده كله كان متفق عليه علشان يطلعوا ان البنت مريضه نفسيا والدليل لما راحوا لابوها كل ده هم دارسينه وعاملين حسابه وكويس ان احنا رحناه واظهرناه علشان في النهايه الصوره دي توضح لحضراتكم لكن لو ما وضحتش وكانت كملت على كده كل سنه وانتم طيبين شكرا طلعوها لي بقى مريضه طلعوها لي بقى مختله طلعوها لي بقى ده في قصور في الصفه التشريحيه طلعوا لي النيابه العامه ليه في البدايه النيابه النيابه اللي حققت في القضيه دي لما احالتها احالتها بسبب اصرار ليه ما سالتوش نفسكم علشان فعلا هو في سبق اصرار وفي دافع وهو الشقه اللي اخفاها ابو البت وامها وهم مش فاهمين عشان يحسنوا صورتهم واللي بعد ما اقر مليون مره ان كان في اشرب وشال وبندانه راح قدام المحكمه يقول لك لا ما كانش في حاجه خالص خالص خالص ما كانش فيه القاضي قال له ثلاث حاجات قال له طب اشار او شال او طرح قال لا لا لا ما فيش طب ان شاء الله هنبقى نجيب حقها بقى شكرا ليكي يا ماما انتصار تسلم لي قبل ما انزل خليني احيي الدكتور احمد عبد المنعم المحترم ودكتوره والاخت سهاى ودكتور عمرو البنا المحترم الف تحيه لكم واستاذن من حضراتكم اهلا وسهلا بحضرتك ربنا يبارك في عمرك تحياتي ليكي يا ماما انت اتفضل يا دكتور السلام عليكم ازيك يا استاذ فتحي؟ عليكم السلام ازيك يا دكتور عمرو تحياتي ليك وتحياتي للدكتور احمد اهلا وسهلا يا فندم والاستاذه سه اهلا بك دكتور عمرو تحياتي لحضرتك وتحياتي لكل الحضور الكرام بحضراتكم انا يعني القضيه قتلت بحثا انا طبعا اسف الاول انا بس عشان عندي عمليات فانا هاخد من وقتكم دقيقتين وهستاذنكم وهنزل افضل يا غالي استاذ فتحي انا انا بقىي شهرين بتكلم اللي حضرتك في البث بتاعك النهارده ده البث اللي انت كنت عامله قبل كده اللي كنا بنتكلم فيه ان هناك قاتل وارد يكون استخبى فوق انا كتبت لك كتير وقلت لك القضيه واضحه في اول ثلاث لقاءات للاستاذ ياسر ولمدام صابرين اللي انا عاوز الفت نظر حضرتك ليه علشان هو ده المهم النهارده موضوع دعاء واضح في الاوراق موضوع الدافع واضح في الاوراق وواضح في البثات الاولى انا بس عاوز اتكلم في تاثير السوشيال ميديا وما لها وما عليها السوشيال ميديا غزت الناس بالخطا حتى ابو دعاء ابو فاطمه وام فاطمه انا عاوزك تتخيل ان الناس دي في اول لقاءات ليهم لما كانت الدنيا بريئه وكانت البنت اتقتلت وبس طلعوا قالوا الحقيقه كامله مكمله بعد ما اتجهوا للسوشيال ميديا الناس دي كسبت الناس دي اتغذت بالافكار الخاطئه لا ده البنت طويله لا ده البنت قصيره لا ده البنت ما عندهاش قوه وكلنا نسينا البوصله الحقيقيه ان هناك قتيله عمرها 15 سنه والبنت دي قتلت في بيت عدد افراده 11 يعني الحكايه مش تايهه بينهم وال1 فيهم واحد اعترفت بطريقه القتل ب 1 2 3 4 5 6 وعندها دافع نفسي ودافع مادي دافع نفسي لما قالت اصله بياخدها وراه الموتوسيكل وبيشربها عصير وبيعمل وبيسوي وجوزي المفروض بيعاملني وحش وكلهم بيعاملوني ماعرفش ايه ودافع مادي اللي هو الشقه فانا بس عاوز حضرتك تتكلم انت والمجموعه عشان انا هستاذنكم انا كنت كان نفسي اطلع معاك من اول البث علشان بس للاسف انا انتظرت في الخلفيه كتير ان السوشيال ميديا يا جماعه لخبطت البصله عند الناس السوشيال ميديا يا جماعه غزت الناس ان دعاء هي البريئه ان دعاء هي المظلومه انا عاوز اقول لحضرتك ان دعاء وفاطمه الاثنين ماتوا يوم ما دخلوا البيت ده البيتين دول بيوت غير سويه عليها مشاكل كتير جدا جدا اخلاقيه ولكن المشاكل دي مالهاش علاقه بجريمه القتل اللي احنا بنتكلم فيها النهارده انا عندي البوصله اتغيرت دي النقطه الاولانيه النقطه الثانيه المستشار احمد حساب له مني كل الاحترام والتقدير ولكن عليه 90% مما حدث في السوشيال ميديا في الشهرين اللي فاتوا الراجل من اول لقاء بيه ودى دماغ الناس ان البنت دي انضحك عليها وانا عندي ما يفيد وهد الدنيا وهعمل وهروح وهاجي وانا كنت عملت مداخلتين ثلاثه قبل كده مع احد الاصدقاء وشرحنا فيها كم القصور اللي كان بيصيب القض يه مع المحامين و خلينا برض نذكر انا اسف ان قاطع حضرتك خلينا نذكر دايما ان هو دفاع عن المتهم فهو عمره ما هيطلع ويقول لك ان هي متهمه او ان هي شريكه مش عاوز يقولوا انها متهمه ده انا نفسكسي هو يدافع عن المتهمه انا انا على فكره انا متفهم ده وعلشان كده انا بسمع منع من ده وبسمع من الكل افضل انت عارف حضرتك ان المستشار احمد حساب ام فاطمه بتقول له شكرا عشان انت اللي هتجيب حق بنتي انت عارف حضرتك ان المستشار احمد حساب انا سامعه اول امبارح بيقول قول انا ما رضيتش ادخل المحكمه غير لما كلمت ياسر وقلت له اديني مراتك ولو انت مش عاوزاني ادخل همشي انت حضرتك متخيل البوصله معكوسه يا استاذ فتحي انا مبسوط جدا بالبث بتاع حضرتك ده انا بقىي شهرين بقول ان دعاء بالنسبه لي قاتله عندها دافع مادي ودافع نفسي لما يبقى في قصور في القضيه المحكمه تقرره ونجيب محامين تقرر هذا القصور ونمشي في السكه دي وبلاش ش الناس في سكه ان دعاء مظلومه ان دعاء مريضه نفسيا ان دعاء غلبانه دعاء مين يا جماعه دعاء في الاول وفي الاخر امام القانون بنت قتلت بنت لازم نقف عند الحته دي واحده عندها 31 سنه قتلت بنت عندها 15 سنه فانا انا نفسي تكمل حوارك في حته ازاي السوشيال م الميديا غزت الناس وازاي غيرت راي الناس عن طريق الخطا وازاي المحامين قدروا يلعبوا على النقطه دي انا كان نفسي اعمل مداخله معاك كبيره جدا عشان انا كنت عاوز اتكلم معك في كم التنقضات الكبيره اللي في القضيه الجزئيه دي الجزئيه دي هقول لحضرتك يا دكتور لك منا كل التقدير والاحترام زي ما كانت السوشيال ميديا لها دور سلبي هي كانت لها دور ايجابي في اكتشاف يا فندم ده موضوع منتهي هو هو واحد زي حالاتي توقع الحقيقه دي من امتى ما هي من الفيديوهات الاولى قبل ما الناس تتغذى انت حضرتك اه طبعا ده ما انا بقوللك بص على اول فيديوهين لياسر وبص على اول فيديوهين لصابرين وانت هتكتشف الحقيقه كامله قبل ما الناس دي تبدا تغير كلام انا بقى كان سؤالي فين لما الناس دي غيرت كلامها ما لقاش حد بيقف قدامهم يقول لهم لا انتوا غلط ده انت في لقائك مع الاعلاميه شوشه قلت ان محمود قاعد عندك بقىه اسبوع 10 ايام عشان كان متخانق مع ابو شهد عشان حوار الشقه اللي ابو شهد كان عاوز يطلع ياخدها ده ما كانش جاي يقول لك كل سنه وانت طايف في رمضان لا لا يومين كان قاعد يومين بس قاعد يومين قاعد 24 ساعه يبقى الراجل ده كان سايب بيته وجاي قاعد عندك علشان متخانق مع ابوه اخواته وعلشان قاعد متخانق مع جوزه اخته وابوه اللي هو الحاج عماد هو اللي كلمك وقال لك طب تعالوا افطاروا معانا يومين وتعال حل المشكله وهات محمود وتعال دي حد ذاتها نقطه كبيره جدا على فكره ف انا بعتذر مش قادر اطول مع حضرتك لان للاسف انا على الباك ستيج بقىي كتير ربنا يبارك في عمرك يا ريت بس حضرتك يعني نقرر النقطتين دول طبيعي ان احنا نمشي مع الاهواء ولكن النهارده انا بالنسبه لي الاهواء بانت المحامين لا لا طبيعي ان احنا نسمع من كل الاطراف وفي النهايه لما احس ان ده بيكذب في شيء وده بيناقض في شيء انا بقدر استنتج الحقيقه فين ممتاز وانا راضي بجمله حضرتك دي جدا لا عمري ما همشي على اي حد من انا انا انا موافق حضرتك على رايك ده جدا ومبسوط بيه ولكن هم نقطتين النقطه الاولانيه احنا البوصله بتاعتنا اتغيرت يا جماعه لازم نرجع لاصل الموضوع ان انا عندي قتيله وحقها بيضيع باللي احنا بنعمله النقطه الثانيه ان الحقيقه في الفيديوهات الاولى وكل اللي حصل بعد كده وكل اللقطات اللي حصلت بعد كده كان سؤالي سؤالي بقى لكل الناس اللي مش مقتنعه في اخوات لينا بيقولوا احنا مش مقتنعين انا ما عنديش يا ب انا بقىي شهرين بقول الوضع غير اللي بيتقال بصحدش بيصدقني بص طب اقنعوني انتم بقى بان السيد اقر هو ودعاه في نفس التوقيت في التحقيقات في الدافع اللي قبلها بثلاث ايام اقنعتوني ازاي اتفقوا في الدافع اللي هو قبلها بثلاث ايام وحددوا كده دعاء قالت قبلها بثلاث ايام او يومين والسيد قال قبل ما تيجي فاطمه بيومين كان حصل كذا اقنعوني يا استاذ دهفع بتاعها الا انت مش محتاج حد يقنعك انا لما كنت بطلع على اي منصه وبقول الوضع مغاير عن اللي انتم بتحكوا فيه كانت الناس بتطلع تاكلني في التع في التعليقات انت حضرتك متخيل عار عارف عار عارف ليه يا دكتور احمد؟ افضل عشان حضرتك ما كناش اخدين بالنا من تصريح ابوها ان هو الدافع ده عنده وعارفه وماحدش كان واخد باله منه علشان احنا كلنا اتقال لنا ان البنت اتشنقت لاثانيه مهمه جدا الناس مش فاهماها انا لما رجعت لقيت ما فيش ما يفيد لقيت ما فيش ما يفيد بان البنت كانت على بعضها في الورق خالص خالص خالص يا باشا خالص انت عارف ان في لقاء مع صابرين بتقول احنا اصلا كنا قاعدين جوه انت يوم ما كنت بتزيع اللقاءات مع محمود انا عمال اكتب لك في التعليقات يا استاذ فتحي الام كانت جوه ما كانتش قاعده بره ده طلعت بره بعد الظهر اه ده اللي انا اخد ده اللي انا اخدت ده اللي انا اخدت بالي منه لما رجعت لقائي طيب الله المستعان انا شايف ان حضرتك هتبدا تكون انا شايف ان حضرتك هتبدا تكون وجهه نظ رؤيه جديده وانا مبسوط بيها جدا لان انا بنادي بيها بقىي شهرين ونفسي تسمع تعليقي على الطب الشرعي برده هتكتشف ان في امور جديده عايز اقول عايز اقول لحضرتك واقسم بالله العلي العظيم انا مش بكون رؤيه جديده دي رؤيتي من البدايه منصه اخويا محمود عنب موجوده قلت اذا كانت دعاء هي القاتله فالسيناريو اللي بيضحكي واللي موجود مش منطقي نهائيا انها كانت على بطنها استحاله ولكن هي تكذب انا كلامي كان واضح لحد دلوقتي طيب انت سمعت من ده وسمعت مطلوب يا جماعه اسمع من ده انا كبني ادم منصه لازما اسمع من ده واسمع من ده والكذاب اقول له انت كذبت هنا هل انا قلت ان والد دعاء بيكذبه بجزئيه كذا كذا غير لما سمعتهم في اخر لقاء ووضحت وقلت ده وحطيتها في البرومو انهم بينكروها بعد ما اقروها ما هو كل تاني حاجه لما اتقالت ان نجلاء طلعت وضحت وقلت في كذب هنا اتقال نجلاء الاول وبعدين اتقال اثنين رجعت قلت للاسره طب هي شافت قال لك لا ما شافتش امال انتوا هتقولوا ايه انتم مجهزين الحقيقه امتى بعد يا استاذ فتحي علشان انا هسيب حضرتك لقائك الاخير مع ابو دعاء واخو دعاء قفل القضيه بالضبط كده العضيه بالنسبه لي انا شخصيا تسلم يا حبيبي يا دكتور نور شكرا جزيلا لحضرتك وان شاء الله لنا لقاء اخر باذن الله تعالى وسلامي للدكتور عمرو بكل الحضورك افضل يا دكتور اتفضل يا دكتور عمرو مع السلامه اتفضل يا دكتور عمرو تحياتي يا دكتور احمد عبد المنعم تحياتي لحضرتك تحياتي يا فتحي تحياتي لكل العالله المحترمه ا بص يا فتحي الاول انا عايز اقول لك حاجه الدافع اللي انت بتقوله ده مالوش دعوه بالجريمه هو الدكتور عامل صوت واضح يا اه صوتك واضح انا اللي هطلع تاني يلا كمل كمل كمل طيب اللي انت بتقوله ده يا فتحي ده كان في اقوال الشهود قالوا الكلام اللي انت بتقوله بس الجنايه فيها جنايه قتل عمد الدافع اللي موجود في قرار الاحاله عنصر استفزاز لما قالت لها انت مش نضيفه فاثارت حافظتها فقامت خانقاها وضرباها كانت طالعه تصرح لها شعرها يعني ما فيش انتواء ولا في دافع انها تقتلها اصلا ده الكلام بقى اللي في القضيه فاللي انت بتقوله ده مش دافع اصلا دافع الجريمه هو اللي موجود في الورق عنصر استفزاز ان حصلت مشده بينهم شتمتها اثارت حافظتها فقامت بخنقها فده ما ينفعش يكون دافع ولو خدنا الكلام ده فهنلاقي ان في واحده شهد مثلا عندها دافع زي ده بينهم مشاكل مع بعض وشتيمه وخناقات ما نقدرش ناخد ده دافع ده ما كانش دافع مستخبي ولا دافع جوه الورق دي نمره واحد نمره اثنين اللي انت بتقوله وده لو دافع فعلا تبقى دي جنايه مع سبق الاصرار يعني يبقى اه هي استدرجتها لفوق وجيت طلعت وراها قصده وناويه انها تقتلها عشان هتقسمها في شقتها و وي وي فانت لو هتاخد الكلام خده كله فده مش دافع موجود في الورق دي اقوال اتقالت ولكن لما جا التكييف القانوني ما فيهوش الكلام ده خالص ما فيهوش القصه دي خالص انت بتتكلم في حاجه تانيه حاجه مهمه جدا وكنا بنشير ليها كتير اول فيديو انت عرضته لابو المرحومه قال حاجه خطيره جدا الجريمه دي فيها ست ساعات غامضين هم اللي ملخبطنا لخبطه الدنيا كلها اللي هم ايه هو قال لك انا دخلت استاذ ياسر لقيت المسعف قاعد تحت مش فاهم هو المسعف قاعد تحت ليه المسعف المفروض طلع لقاها متوفيه بيمشي قاعد تحت وكمل كلامه وقالوا لما جه ضابط المباحث واحنا سردنا الكلام ده قبل كده وقلنا ان المباحث جت الساعه 2ين خدته هم ومشوا الساعه 3لاه بيصار كلام يقول لك النيابه اتاخرت عبال ما وصلت للجثمان لا يا جماعه جوه الورق الاشاره وصلت للنيابه الساعه 8 بالليل 8 ون30 السؤال بقى من الساعه 3: لما المباحث لمت الناس ومشيت ليه الاشاره راحت الساعه 8:00 الخمس ساعات دول هم اللي فيهم اللغز يعني الطبيعي ان المباحث راحت لقت جثمان بتبلغ النيابه في خمس ساعات هنا غامضين مش عارفين ايه اللي حصل فيهم الخمس ساعات دول بقى انت لو تتبعتهم فيهم مشكله الاول يقول لك اصلها جريمه طبيعيه وبعدين شويه انتحار وشويه اصل احنا شاكين اصل احنا في نفس الوقت المباحث قمت متلمه الناس وماشيه الجزء ده بقى هو اللي احنا عايزين نشوفه عايزين نفكر فيه شويه لانه بيرمي الحاجات انت عايز توصل لها بس مش من الطريقه دي ثاني حاجه عايز اوضحها اول خطوات حق فاطمه الفصل في الاتهام الموجه لدعاء دعاء مش قاتله دعاء متهمه بجنايه قتل الى الان بريئه حتى تثبت اداناتها اللي بيحصل في السوشيال ميديا ده انا شايفه صحي ناس تقتنع ان ادله الاتهام قويه حقها جدا وكلام محترم وده جاي من النيابه العامه المحترمه واحد زيي مقتنع ان ادله الاتهام ضعيفه ولا ترتقي الى ايدان الدعاء ده شيء صحي انما ما بيحصلش توجيه ولا حاجه لان فعلا الحاجات والغرائب اللي شفناها في القضيه دي ما حصلتش قبل كده في قضايا قبل كده وفندناها كتير ف من حق اي حد يقول انها قاتله من اي حد يقول مش قاتله انا مازلت نفس الكلام بقوله لا مش هي مش هي وبعدين ليه مقتنعين ان هي عندها حاجه ممكن فعلا فعلا وده رايي بقى يعني ان استاذ احمد بيعمل شغل محاميين هو بيلاعب السوشيال ميديا عنده حنكه معينه ان هو بيرمي حاجات للسوشيال ميديا يشتتها عن الموضوع او ياثر عليها على فكره ده شغل في المحامين بيستخدموه كتير وناس كتير بتستخدمه في قضايا كتير بس هو حقيقي لا ممكن دعاء اصلا ما عندهاش اي حاجه وما تعرفش اي حاجه انا بقى هكلمك في صلب اللي انت بتقوله يا ف من غير ما هاجي د قبل ما نروح لصلب يا دكتور عمرو خلينا في الجزء اللي حضرتك اتكلمت فيه كبير لانه كلام مهم جدا وانا معاك فيه ماشي حضرتك قلت ان الكلام اللي احنا قلنا نا انه عن موضوع الشقه لا يرقى ان يكون دافع واذا كان دافع فهناك سبق اصرار مش ده كلام حضرتك لا في جمله قبلها انت شلتها الدافع اللي جوه القضيه الدافع اللي جوه القضيه اللي في قرار الاحاله انها طلعت تسرح لها شعرها والدنيا زي الفل وهي بتديها المشط قالت لها كلمه مش حلوه يا ستي هكذا اثارت حافظتها ضربتها ده كلنا انا فاهم ده كلنا متفقين عليه على فكره ده الجريمه اه تمام ده الدافع اللي موجود ده ليس ده يرقى لان اي حد يرتكب جريمه. تمام طيب بالنسبه لو ان الدافع اللي موجود مش في الورق بقى خلينا نقول اللي اقر به السيد خلي بالك الكلام ده في نيابه لسه سيد ما شافش مين ما شافش مين ما شافش دعاء ولا كلمها ولا يعرفها تمام دعاء اعترفت امام النيابه العامه وهي اول من يعترف وقالت كده قدام وكيل النيابه ان بالنص قبل الواقعه بيومين ثلاثه ام محمود اللي هي عايده وانا بنشر او بلم الغسيل من على الحبل قالت لي اعملي حسابك الشقه دي محمود هيتجوز فيها معهوش فلوس يجي شقته فزعلت واتضايقت راحت كلمت جوزها قال لها اسكتي يا بنت مالكيش دعوه وكانت خايفه منه لا يضربها او يطلقها ده واحد اثنين السيد اقر امام النيابه بعد ما جابه محمود ودخل وبعد ما جابه شهد ودخل هو جه دوره اقرب انه فعلا من ثلاث ايام قبل بطه ما تيجي كلمته مراته واما جه من الشغل ضمك بتقول كذا قال لها مالكيش دعوه تقدر تقول لي الاثنين اجتمعوا على دي ازاي بالاخص ده اللي انت ان ابو بطه وان ابو بطه عنده علم بالموضوع ده ان ده ما كانش كلامهم هم ولا متفقين عليه ده ده فعلا كان قائم بالفعل والكلام ده حقيقي انا مش معترض عليه الكلام ده حقيقي انا مش انا عايزك بس تاخد بالك من حاجه اللي انت بتقوله ده هو اللي عملته النيابه الجزئيه اول ما مسكت القضيه عملتها سبق اصرار الله يبارك لك عملتها سبق اصرار بالسياق بتاعك ده بس نقع هنا في مطب بقى ابن لذينه وده اللي خلى النيابه الكليه تغيرها ما هو ده اللي انا عايزك تركز فيه معايا الكلام اللي انت بتقوله ده يرمي على سبق اصرار يبقى لازم هي استدرجتها اللغز بقى فاطمه طلعت الدور الثاني ليه لو انا لو انت معايا في الموضوع ده حل لي اللغز ده مين يقدر يطلع فاطمه الدور الثاني هل دعاء لقيتها في الاوضه ضحكت عليها قالت لها تعال نشيل معايا المخدات تعال نمشي مع بعض في السيناريو ده اصبر عليا بقى استدراك انت قلت معلومه مهمه جدا دلوقتي في وقت كانت ام فاطمه دخلت البيت بيعملوا الاكل جوه صح يا راجلطنا يا طيب يا فتحي يعني دعاء خدت فاطمه من وسط البيت وطلعت بيها والبيت كان فيه ست بني ادمين قتلتها ونزلت هي لوحدها لابسه تعيد الاخوه غلط لا غلط ما هو غلط هو انت مش رحتش ده كانت جوه في البيت الاني يا دكتور مش في البيت الاولاني اللي فيه البيت الثاني جوه بيضخوا في البيت الثاني جوه وشهد لما خرجت وقعدت عشان البواسير قعدت جوه ما قعدتش بره زي ما هم كانوا بيقولوا دلوقتي البيت الثاني دعاء سحبت فاطمه ازاي ازاي ايا كان بقى ما هي طريقه الاستخراج اللي احنا بنتكلم فيها لا ما تقوليش ايا كان ما فيهاش اي ما هي دي المشكله اللي ما هي ده اللي حركنا في القضيه السيناريو ده في حته واقعه حلقه مفقوده هي اللي مبوظه الدنيا فاطمه طلعت في الدور الثاني الكذب الكذب بقى الكذب هنا بقى مش بتاع فاطمه طلعت الدور الثاني ازاي يا اما استدرجتها عارف لو القضيه دي دعاء فيها انا استدرجتها وطلعت بيها الدور الثاني شكرا سلام عليكم ممكن اسالك سؤال البنت البنت البنت اسالك سؤال استدراج ايا كان طريقه الاستدراج دي بتاعتها مش بتاعتي انا مش انا اللي هتسئل فيه طب هي طلعت باستدراج هي طلعت باستدراج يا فتحي ما هي دي النقطه بقى اللي عامله المشكله استدرجتها والناس دي نايمه يعني طاقه لخفه استدرجتها حد ما حد ما حدش شافها لان هم جوه جوه في البيت الثاني حتى يا ريتهم بره ومختفيين وفي كيرف لا ده جوه كمان طب هل يستقيم يا فتحي ان العلاقه بين دعاء وبين فاطمه الله يرحمها ان هي في بيت غريب تقول لها تعالي معايا نطلع الدور الفوقاني هتطلع معاها انا مش داخل دماغي ده ده بقى ده بقى اللي نرجع نستقيم له نتكلم سوا بقى شويه وهو ماشي انا انا حسيت ان هم بيتكلموا عليا. امم انا كان نفسي جوزي يعاملني زي ما بيعاملها. انا شكيت ان طول الوقت ده بيجيبوا في سيرتي وبيتكلموا عني وقعدت اقول هو طول الوقت ده بيتكلموا عني. كل الحاجات دي والمؤشرات دي تديك انطباع عن السواد اللي كانوا بيعاملوا بيه البنت في الوقت ده وانهم بيقعدوها على جنب تاكل حتى لوحدها. البنت لو فكرت تقول لا هتضرب وهتطلق من لسانها ومن لسان محمود انه كان بيهددها بالطلاق ومن لسان سيد بان قال لها مالكيش دعوه انت مالك ومال اخواتي اقرب بده لو سالتك عن هناء حتروش ايه الدافع بتاعها هنلاقي ان الدافع بتاعها ان خايفه على ابنها فقطعته وسلخت عضمه ولما جت تتسئل عنه كانت ناصحه لان عارفه ان عامله حاجه قالت ده بيلعب بره يعني واعيه ان هي بتحور خلي بالك لما جت تتسقل وحد خبط عليها كانت ناصحه بس ما كانتش ناصحه وهي بتنفذ وبتسلخ عظم ابنها باللحم قالت ده بره بيلعب عشان عارفه انها عامله غلط تيجي لدي عايز ابقى ابعتلك ليها مقطع وتشوفه وتشوف نظرات البنت دي وهي عينيها عماله والله يا دكتور عمرو لما تشوفها لا تتغضب كده اهو انا عايز افهم لما ده مش دافع الدافع من وجهه نظرك انزلي يا مرا يا وجابت مشط وبتاع وقتلتها ما في انا بالنسبه لي ادله الاتهام ضعيفه جدا وما فيش ولا دليل اتهام ينفع ان هو يتنق انا ده رايي من الاول فانا الموضوع ده لا ده دافع ولا ده دافع والشقه مش دافع يا فتحي هتقتلها عشان جت تقسمها في الشقه في واحده عندك ضيفه محترمه قالت لك مره كلمه عجبتني او قالت لك ما هيتجوز تاني يعني ما فيش واحده تفكر انها ترتكب جريمه قتل وبعدين دعاء بالذات يا فتحي انسانه مغلوبه على امرها بيتها ده مستباح دول عايشين في بيتها ايه مالهاش شق شق اللي في الدور الارضي دي لما انت وشهد كنتوا بتتمشوا اي حد بيخش ينام فيها الضيوف بيخشوا يتغدوا فهي ما عندهاش خصوصيه دعاء مش الشخصيه اللي واضحه بالنسبه لي انها قويه تعمل ده هي مغلوبه على امرها انا عايز اخش لك في صلب الفكره بقى وتكالي على الله انا من بدري بحاول المح ان دعاء متلبسه القضيه دي قصدي يا اما متلبسه انت بقى بتحوم على نقطه في منتهى الخطوره ودي عندي شك فيها ان دعاء متلبسه القضيه عشان تطلع منها ده اقرب شك يعني اقرب حاجه انت عايز بتلف عليها بس مش عارف تجيبها ان دعاء فيلي القضيه دعاء من ناس معينه انه موجودين في البيت وهنطلعك منها وهم من كتر السيطره عليها كتر ما هي انسانه ضعيفه ردخل ده ردخل ده من الضغط ده ومن الضغط من الناحيه التانيه ده يبقى ايه اللي يدلل على كلامي ده اللي راح يدور على الشهاده النفسيه بتاعتها بسرعه يعني انت فاهم السلوك ده ان في حد بيحاول يتحرك ان هو يلم الموضوع التكاسل اللي حصل من والدها ووالدتها في الاتهام الحاجات الغريبه اللي شفناها في القضيه انا قلت لك قبل كده ما كانش اصلا هيبقى في قضيه يعني ده ستر ربنا ان القضيه دي اتعملت الموضوع كان في الاول ده رايي وفاه طبيعيه ما جتش وفاه طبيعيه حاولوا تتلم بطريقه ثانيه لحد اما وكيل النيابه ا هو اللي ابتدى يحرك الموضوع من الساعه 8 ون30 بس لحد 8 ون30 كان الموضوع كان ممكن يعدي كان ممكن يعدي بسهوله كمان ا فهو ده اللي عامل اللخبطه بس انا تسالني لا ما فيش دافع والدافع اللي موجود بعيد والتصور اللي احنا هريناه كلام ما يجيش خالص التقارير الفنيه ما تنفعش ف لا ما انت بقى بتتكلم في حاجه ثانيه التناقضات والكلام اللي عمال يتغير والكلام اللي بيروح وبيجي طب ما معلش بقى ده في كارثه قبل دي يعني انت عديتها مع انك قلتها قبل كده اا ابوها وامها الاثنين ابو فاطمه وامها كانوا في الاول ساعتين ثلاثه شايفين الوفاه طبيعيه وارجع لورا القضيه هتلاقي ان مكتوب في البلاغ اللي من المامور لوكيل النيابه ان والدتها بتقول الوفاه طبيعيه بس عايزين يا سعاده وكيل النيابه تبعت لنا مين بقى الكلام ده الورقه دي نفسي تقراهااني يا فتحي في منتهى الخطوره المامور كان عايز وكيل النيابه يبعت مفتش الصحه هو ما قالوش روح مامور الاسم اسم بتاع بورسعيد ده كان باعت الاشاره ان في امها بتقول وفاء طبيعيه بس في اشتباه فعايزين مفتش الصحه اللي يروح ما كانش عايز وكيل النيابه ينتقل وكيل النيابه هو اللي نزل بنفسه والراجل ما اتاخرش عشان يعني الحق يقال هو جت له الاشاره نزل جاب العربيه واتحرك هنا لخبطه بقى يا فتح هنا في تحس ان في حاجه من ورا الستار من ورا الموضوع في حاجه حصلت جريمه الجريمه دي بتتلبس لوحدها اتلبست لها وقدام القضاء والله كلامي ده كله ممكن يطلع غلط عنوان الحقيقه عند القاضي لما هينطق ويقول دي مدانه خلاص شكرا حتى لو انا عندي اي شعور ثاني ده الطبيعي انما برده مش عايزين نستطبق ونقول دعاء بريئه او دعاء قاتله دعاء متهمه بادله كل اللي بيحصل ده صح جدا بنتناقش والقضايا في المحكمه ونشوف اللي هيحصل ايه هنشوف وبعدين كمان في نقطه ثانيه وانا كنت حابب اتكلم فيها في الاخر انا الاسبوع اللي فات لما اتكلمت على المناقشه جيت الاسبوع ده عدت تاني الجلسه اكتشفت حاجه غريبه جدا جدا ان استاذ نيازي ولو ليه شكر في الجلسه الاولانيه ان هو تدخل وطلب طلبات محترمه بس الجلسه الثانيه هو جه على حق استاذ احمد جدا وكان بيسال كتير جدا مع انه مدعي مدني وكان بيوجه في اسئله في حاجات يعني انا كنت شايفه حتى قلت الاستاذ احمد ده قدام الناس هنا انا شايف الجلسه كانت تيجي احسن من كده هو الراجل رد وقال انا كنت عايزها في المداوله و و فانت تحس ان في توجيه غير مباشر مش طبعا مش من استاذ نزي كل الاحترام ولكن في توجيه عام في حد بيحاول يلم الموضوع في حد عايز يوديه للبني ادمه الغلبانه دي وهو ق هعرف اطلعك دي اخر دي النقطه اخر حاجه بقى الفصل في اتهام دعاء هو اول خطوات حق فاطمه لان حق فاطمه مش ان هي واحده بريئه تدان مش يبقى كده حقها ضاع ولا حق فاطمه ان احنا نكسل هي خطوات ما حدش مركز مع دعاء اناسي فاطمه دعاء هي اول الخيط للي قتل فاطمه والله دعاء المحكمه ادانتها خلاص شكرا حق فاطمه رجع والله دعاء اتبرات لعدم كفايه الادله مش نهايه العالم وقلنا قبل كده في بلاغات تقدم للنائب العام باعاده فتح التحقيق ما هو لا يضيع حق وراها مطالب بس مش عايزين الخدعه بتاعه نفصل ما بين ان دعاء عملت ولا ما عملتش يبقى بنضيع حق فضل وحتى لو دعاء خدت براءه لعدم كفايه الادله التحقيق ممكن يتفتح في اي وقت زي ما اعلمنا من مستشارنا بس لازم ناخد الموضوع خطوه خطوه بالنسبه لو والدها ووالدتها هم ملخبطين الدنيا من اول يوم وبنقول كده عند فتحي يعني من اول يوم من اول يوم الدكتوره احمد مداخلته المحترمه عجبتني وجميله ورايه واحترم والراجل بيتكلم بعقلانيه وانا ما عنديش مشكله في ده بس لو رجع بقى لاول يوم في كلام استاذ ياسر وكلام والده فاطمه لا كلامهم ماتغيرش هم كانوا بيقولوا الكلام علي الداري كانوا بيتهموا شاهدوا ومحمود علم الداري هم اتجوا بعد كده بس الكلام كان واحد بالنسبه بقى لحته الاشارب دي ممكن اصلا هم لما لقوا الموضوع كده هم عارف انت الانسان لما يضحك على نفسه ضحكوا على نفسهم راجعوا في نفسهم هم برض الناس دخلوا في سكه تانيه والناس عارفه من غير ما اقول انا بشوفهم على التيك توك بيعملوا ايه ف عايزين نفصل بقى دعاء والاتهام بره الموضوع ده عشان هو ده اول خطوات حق بس يا فتحي اتفضل فتحي قفل المايك سلام عليكم يا دكتور عمرو اتفضلي حضرتك لسه اقول لك اي حد من الضيوف اتفضلي اتفضلي يا فندم وعليكم السلام لحد حضرتك انا موافقه حضرتك موافقه حضرتك على كم بوينت كده حضرتك قلته تمام بس انا كان عندي تصور معين للجريمه حصلت ازاي؟ افضلي ا حضرتك اولا هو ما ينفعش ان دعاء تقوم بالجريمه لوحدها تمام اا الجريمه تمت من شخصين لان لو دعاء هي اللي قامت بالجريمه لوحدها فهي لو هنتصور كده مع بعض انه مثلا استفزتها فزقتها على الحيطه فاتخبطت مثلا على راسها فداخت وقعت فزي ما هي بتقول ا قعدت على ظهرها وخنقتها حضرتك الحيطه على لا لا ثواني ثواني لا لا ثواني بس ما تقوليش كلام مش موجود بقى في التحقيقات ما قالتش ان انا قعدت على ظهرها خالص مش موجود في الورق خالص ان هي كانت على بطنها ده اللي انا بتكلم فيه وعايزكم تفهموه مش موجود في الورق ما يفيد بانها على بطنها يا جماعه كملي ما انا ما انا هكمل لحضرتك هو اولا التصور نفسه غير معقول بالمره وما فيش اي حتى دليل من الطب الشرعي يثبت ا الكلام ده تمام انا بقول انه في نقطه حضرتك يمكن ناس كتير ما اخدتش بالها منها برض برده برده برجع اقول لان اخواتنا انا معاكي انا معاكي بس برجع بقول لاخواتنا اللي تحت لانهم مش فاهمين برده ما قالتش ركبتها حصان برده ما قالتش ركبتها حمار اللي قال الكلام ده اصحابها اللي في البيت يا جماعه هي ما قالتش الكلام ده الكلام ده بيتردد سوشيال ميديا في الورق ما فيش الكلام ده لا حصان ولا حمار ولا على بطنها انتوا ليه مش فاهمين دي اللي ردده ابو شهد وشهد والقصه دي بس لكن في ورق القضيه ما فيش افضلي يا فندم حضرتك اولا في نقطه يمكن ما الناس كتير ما ركزتش فيها وجود المرتبه والشلته او التكوى اللي هم بيقولوا عليها دي وجودهم وجودهم لو احنا هنتصور كده يعني ايه مشهد كده تمثيلي كده انه شهد لما قامت واخدتها وبيتمشوا تمام الحاجه دي كانت موجوده ترتيب اصلا مسبق من قبلها او هنقول اثناء ما هم بيتمشوا مثلا قالت لها تعالي نطلع فوق نشوف الشقه او قالت لها اي حجه بحيث ان هي تاخدها فوق ويطلعوا فوق ممكن وهم عادي بنات بيتكلموا مع بعض طيب هنزل اجيب حاجه نقعد عليها ونقعد نتكلم شويه نزلت جابت المرتبه وجابت التكوى اللي هم بيقولوا عليها دي لو هنتصور كده مع بعض ان شهد قاعده ا قصاد ا فاطمه وبيتكلموا مع بعض و وهم اثناء ما هم بيتكلموا في اتفاق مسبق لشخص ايا ما كان بقى محمود او دعاء هو في شخص ثاني في الموضوع ايا كان هو مين هم بيتكلم كلموا مع بعض شهد وفاطمه قصاد بعض وفي حد جه من ورا خبطها على راسها تمام حضرتك الخبطه على الراس على كلام الطبيب الشرعي في المحكمه ان الخبطه من اعلى الراس مش من اسفل تمام فحضرتك لو احنا هنتصور ان في حد واقف وبيخبط حد على راسه فهتبقى الخبطه من فوق زي ما قال الطبيب الشرعي واللي خبط فاطمه فاطمه ما كان هو خبط خبطها على اساس ان هي تفقد الوعي فقدان كامل فبالتالي يقدر ينفذ جريمته بدون اصدار اي صوت تمام دلوقتي فاطمه ما افقت يعني ما فقدتش الوعي بتاعها بشكل كامل فبالتالي اا لو هنلاحظ انه اللي جه من ورا بيخنقها فطبعا علشان ما تسرخش او يعني تصدر اي استغاثه منها هنقول شهد حطت ايدها على بق فاطمه بدليل الخرابيش اللي كانت الخربشه اللي كانت موجوده على ايدها في اول اللقاءات فتحي هو الصوت قطع اه تقريبا انا ملاحظ ده انا ملاحظ ده بص يا استاذ طارق يا اه بص يا استاذ طارق استاذ طارق حاول لما تبقى تيجي تكتب تعليق يا استاذ طارق ما تبقاش تكتب تعليق بتريقه علشان ما يكونش الرد عليك بسخريه انت فاهمني خلينا محترمين مع بعض كده ايوه بالفعل انا قلت طبقا للي موجود في الورق انها زقتها وقعت على وشها احنا ما قلناش غير كده على فكره ما قلناش غير كده ما هو ده اللي موجود في الورق بس اللي في الورق ما قالكش انها ركبتها وهي على بطنها الكلام ده كان تصريحات من اسره محمود على الميديا والكل مشي عليها لكن في الورق ما فيش يا استاذ طارق فلو سمحت هتعلق بلاش اسلوب سخريه واحنا بنقول لك ما قالتش ما هي قالت زقت زقت على وشها بس ما قالتش انها خنقتها على وش وشها بص يا فتحي هو النقطه دي النقطه دي بخلاف السيناريوهات اللي حصلت حتى الطبيب الشرعي حط اسالك سؤال واحد يا دكتور عمرو بعد بعد يعني بص مع كامل الاحترام لحضرتك افضل خلي اللي ارتكب الجريمه ده ماهوش علاقه خالص بدعاء حد من بره البيت لماذا اعترف الدعاء بس لوحدها ممكن تقول لي ليه اعترفت اصلها غلبانه ومسكينه لا الناس بتعترف تحت ضغط الضغط ما انت قدامك ا محمود قال انه اعترف قال لك انا اتفشخت حرفيا اه ما اعترف يعني وقضايا كتير شفناها فتحي احنا من غير ما نعيدها الناسحلت من حبل الاعدام وكانت ولما راحت للنيابه ولما راحت للنيابه كانت عند النيابه اعترفت في النيابه اعترفت في النيابه طيب وكيل النيابه وكيل النيابه قال لها وكيل النيابه قال لها حد اكبر على الاعتراف ده؟ قالت له لا. حد يا بنتي مهددك؟ قالت له لا. لان هي هترجع لنفس الناس اللي هددوها. يعني الحبيبه اللي كانت قاتله جوزها القطري راحت اعترفت في النيابه وكله تمام لان كان المباحث ضغط عليها. هي لما بتروح للنيابه هي بتروح بيتهم ولا بترجع المباحث؟ والمباحث بتبقى عارفه هي قالت ايه في النيابه. بص اللي بيتكسف من بنت عم انا بتكلم بمنتهى الصراحه ده ما بيحصلش في كل القضايا ولكن وارد حدوثه في بعض القضايا ووارد حدوثه كمان مش شرط يكون انت متخيل ان المستشار احمد حساب عنده حقيقه هتتعرض في المحكمه لا بامانه الله بامانه الله انا عايز دماغك احمد كان بيلعب مع الميديا لا استاذ احمد كان بيس بالله قسما بالله قسما بالله بقولها ثلاث مرات ما في حقيقه في القضيه يه دي ولا في اي قصه غير ان هي مرتكبه الواقعه وبكره شوف انا باكد لك اهو بكره هتقول فتحي قال لان انا تاكدت انا ما حدش بيسرح بعقلي يا دكتور عمرو وانت عارف تيم دماغي انا بمشي مع الكل للاخر بس كون ان حد يفكر انه يسرح بيا انسى انسى لا في حقيقه ولا في موضوع وما فيش غير شعارات وانا عارف انا بقول لك ايه يا غالي وانا اتاكدت من الموضوع ده وبعدين بقول ده حقيقي ده حقيقي انما احنا جوه اصل الموضوع دلوقتي الورق اللي متقدم ده يدينها ولا ما يدينهاش دي بتاعه المحكمه احنا بنقول راينا لا هي في مشكله ثانيه انا الورق بالقصور يطلعها براءه غالي لا انا هقول لك حاجه بقى شفتها في مشكله ثانيه شفتها لما عدت الكلاماني المره اللي فاتت وانا بسال استاذ احمد بقول له هو حضرتك متاكد ان الكلام اتكتب في محضر الجلسه لما الطبيب الشرعي قال ان انا عملت العينات الحشويه بعدها قال لي اه لما رجعت الفيديو وشفته السكرتاريه ما كانتش بتكتب الكلام ده وانا كان رايي الاستاذ احمد الراجل بذل مجهود وكتر خيره في الجلسه دي بجد وانا زي ما شكرته قبل كده كان رايي ان هو كان لازم ياخد الورقه اللي مع الطبيب الشرعي دي اللي كان داخل بيها المحكمه ويثبتها في الجلسه الورقه دي كانت هتغير كتير في الدعوه خلاصه الكلام ان باللي انا شفته لما عدت الفيديو تاني وارد جدا القاضي يستبعد كل اللي اتقال ده وياخد بتقرير الطب الشرعي ما عندناش ورقه جوه محضر جلسه القضيه تثبت اي حاجه من اللي استاذ احمد اتكلم فيها مش مثبت ان الراجل ما عملش العيانات الحشويه وجاب الورق بعد كده الكلام ده هيخاطب عقيده المحكمه يعني انا عندي طبعا عقيده المحكمه اكيد الكلام ده مش عدي عليها مرور الكرام ولكن هنا في بس كده قائد ده في حاجات كتير قوي ما تمش حصل جوه الجلسه واه الديفو حصل وانا معت برده يعني بجد استقت من اسمها ايه؟ التغول اللي عمله استاذ نيازي ا استاذ احمد راجل محترم وده قال ده راجل قديم في الشغلانه كل ده على عيني وعلى راسي بس انا كنت شايف طب انا هقول لك على حاجه لاحظتها انت عمال تقرا كلام دعاء حلو هو الانسان معلش عند الجزئيه دي بس بالله عليك بس هقوللك هقوللك باستمات السبب لان لان الاستاذ نيازي او الطرف الاولاني اخلف في الاتفاق بانهم ان القضيه دي ترجع تاني وانهم الاثنين يشتغلوا على ان القضيه دي ترجع لما في طرف اخلي بيهم فهو من نفسه قال لك سادافع باستماته وانا عارف انا بقول لك ايه وهو فاهمني كويس ده كلام محترم جدا يا فتحي بس هو هو بيسال الطبيب الشراي بيقول له صوت الحشرجه هو حتى الراجل نطقها اتلخبط فيها وده عادي والناس قعدت هي عملت صوت الحشرجه مره وقامت دعاء مكمله وعملت تاني هو الكلام ده عدى عن الناس ازاي هو الطبيب الشرعي لما رد قاله صوت الحشرجه ده بيطلع امتى معطلوعه ايه مطلوع الروح صح كده يعني هي روحها طلعت ورجعت في الطريق قامت مكمله خانقه فرج طلعتاني يعني انت لو ركزت في كلام دعاء هتلاقيه الكلام مش متناسق بالبلدي الانسان بيطلع صوت الحشرجه ده مره واحده والروح طالعه دعاء قايله في الورق انها عملت صوت الحشرجه وقمت انا مكمله لحد اما قمت عامله صوت الحشرجه ثاني طب ده كلام برده يعني حتى الطبيب الشرعي ما راحش في الحته دي قوي يعني ما ارضاش يعلق عليه اللي هو في كلام كتير ما يعلق عليها يا دكتور عمرو لسبب لان مش شرط ان صوت الحشرجه ده يبقى كل دقيقه هتعمله عادي عملت مره وبتلفظ قامت عملات ثانيه في نفس الثلاث اربع ثواني انت فاهمني ان هي مصممه على اظها الروح يا باشا الحشرجه دي بتبقى والروح طالعه خلاص زي ده الناس كلها شافتها في قضيه صفاح التجمع بتبقى خلاص ده الصوت الاخراني يعني خلاص النقطه الثانيه كمان لا يا دكتور عمرو ثواني اختلف معاك يا فندم سامح سامحني صوت الحشراجه ده بيطلع وانت بتخنق نفسك جربها يا فندم انا جربتها على نفسي حسيت ان انا زوري بيشحر يعني انا زور بيشحر يا فندم وانا لا هي اللي قصدها الحسرجه اللي هي قصدها عليها دي اللي هي ذاك بتاعه سفاح التجمع صوت كده ربنا ما يوريه لحد مميز قوي يا فتحي اللي هو معطلوع الروح حتى هوش ماتقدش ماعتقدش يا دكتور عمرو الحشرجه اللي هي تقصدها الصوت اللي وانت بتخنق نفسك كده انت شفت الطبيب الشرعي رد الطبيب الشرعي رد عليه قال له ايه؟ قاله ده صوت بيجي امتى؟ فاكر في الجلسه؟ قالوا مع طلوع الروح ده صوت يعني مميز جدا. اي مع طلوع الروح قال كده يا دكتور عمرو صح النقطه الثانيه يا فتحي بقى المهمه جدا هو انت تجاوزت حته في كلام دعاء مهمه جدا دعاء قالت انا خنقتها ولما سمعت صوت الحشرجه قمت مقلعاها الطرحه ومهويه لها طب اوزن بقى الكلام ده كده يعني انت بتقول ارجع اوزن الكلام ارجع اوزن الكلام واقول لك اقرت بعدها امام النيابه العامه بان لفت الشالاني باحكام بس هوته سنه وثابته يا فندم ده ما هو ده اللي قدام النيابه ما هو ده اللي قدام النيابه انت هو اللي قدام النيابه انها لفته تاني ما هو انت بقى لما تاخد اقوال دعاء دي كلها ما تعرفش تطلع بيها بحاجه يعني انا كان عمري ما اقعد اقراها لا مش متثقه طب استاذنك يا دكتور عمرو بعد اذنك بس اه السلام عليكم جميعا وبتاسف لاخواتي اللي موجودين معانا على المنصه معلش بس ايه عشان انا بنام بدري عندي دوام الصبح تحيه غاليه لاسره حكاوي البلد وتحيه غاليه لاخويا فتحي الجهري وكل اخواتنا اللي موجودين معانا على ال على الشات وعلى المنصه فوق هقول رايي بس في خمس دقاق هقول رايي في خمس دقاق وانزل على طول انت فاكر يا استاذ فتحي لما كنت قاعد انا وانت على المكتب بالظبط يا فندم فاكر احنا قلنا ايه ساعتها كنت بديك بسكوت لا بعد البسكوت بص يا باشا خلاصه القضيه دي من وجهه نظر انا و وانا شايف ان دعاء هي المتهمه هي القتلى وما معهاش شركاء وزي ما الدكتور اللي كان قبل مني طلع قال ده نتيجه ان البيت نفسه موبوء البيئه اللي هي موجود فيها مبوء سبب الجري سبب الجريمه نقص دين غير ستات ا ما يعني نقص دين في الاول وفي الاخر الموضوع كله دعاء و وما معهاش حد تاني ده من وجهه نظر انا واستاذنكم انا وتحيه غاليه لاخويا الدكتور عمرو وكل اخواتنا اللي موجودين معارك الله خليك معانا انت منورنا رايح فين بارك اللهك يا دكتور والله عندي عندي دوام الصبح عندي عمليات الصبح طب يعني ما فيش حقيقه من وجهه نظرك يا دكتور فادي دي هتظهر قريب ولا حاجه ما فيش حاجه بص يا باشا احنا زي ما كنا قاعدين كده قلت لك دعاء هي اللي عاملاها وما معهاش شركاء وهي اللي عاملاها لوحدها السبب هي غيرت ستات وفي الاول وفي الاخر ناقص طب انت معايا طب انت معايا ان السيد واخواته كلهم اجمعوا على السوشيال ميديا انهم يظهروها بانها مريضه وانها مش فيطلب اه ده كلام المحامي والمحامي قال لهم كلام المحامي بس شكرا وصلت كده هي كده وصلت ماشي يا فندم هي اه المحامي قال لهم دي الطريقه الوحيده اللي نقدر ان احنا نلعب عليها بحيث ان احنا نوصلها لو مش هتاخد ا مستشفى لو مش هتاخد قبل ما تنزل قبل ما تنزل انت مقتنع ان هي هو مش موجود في الاوراق بس انت مقتنع ان هي خنقتها وهي على بطنها والحاجات دي جت لا كل ده يا باشا كل ده يا ريس كل ده كلام المحامي والمحامي عايز عايز يوصلها يحولها لمستشفى النفسيه لو ما عرفش يحولها لمستشفى النفسيه يبقى اه ضرب افضى الى بعدا بعيدا بعيدا عن كلام المحامي انا عايز اقول لك ان في الورق ما فيش اصلا ان هي خنقتها على وشها عشان تبقى انت يا باشا انا عارف والله هتخنقها على وشها ازاي يا فتحي والسحاجات بتاع رجليها ديت هتبقى ازاي ده اللي انا ده اللي انا عايز اوصله لعم طارق اللي تحت يا عم طارق انت على راسي من فوق يا عم طارق مش بطلب منك اعتذار بس انا انا فهمت انك بتطريق عليا بس انا عايز اقول لك ان انت كلامك صح يا عم طارق هي فعلا اقرت انها اما زقتها قامت نازله على وشها بس ما اقرتش ان هي خنقتها على وشها ده اللي انا عايز اوضحه لك خطوه دي خطوه ودي خطوه ميديا اه دي خطوه سوشيال ميديا يعني حتى كلمه حصان او حمار اللي اتقالت مش مذكوره من دعاء ولا في التحقيقات دي مذكوره من ابو شهد واخواته ومحمود والقصه دي لكن مش في الورق ده اللي انا انتبهت له بس يا فندم استاذنكم انا استاذنكم ومعاكم من تحت بقى ان شاء تمرنا بحقه يا دكتور عمرو سلم لي على سلم لي على ابو دكتور فادي حبيبي يا ابو فادي مبسوطه يا دكتور فادي ان انا شفت اتكلمت معاك والله نورت طيب اخويا الاستاذ خالد برض معانا اتفضل يا استاذ خالد معانا الاستاذ خالد بدر معلش يا شيبنات يا اللي موجودين والله حالا اهو ثلاث دقاق كلنا الاستاذ خالد بدر انت عامل ميوت يا عم خالد يا عم خالد يا بدر انت عامل ميوت يا غالي طيب بعيدا عن الاستاذ خالد على ما يظبط الدنيا عنده الاستاذه دودي رودي الاستاذه دودي رودي سلام عليكم اتفضلي يا فندم ا ازي حضرتك ما انت عامل ميوت يا عم خالد انت عامل ميوت افتح الميوت سامعني اه سامعك يا فندم اتفضل يا عم خالد اتفضل قدامظر لحد ما استاذ فريد خلص اه سامعك يا فندم اتفضل تمام بص ا فتحي بيه انا من فتره كنت دخلت عند الاستاذ محمود عنب وقلت نفس الكلام اللي انا هقوله دلوقتي يعني انا مقتنع تماما من البدايه خالص ان هي دعاء لسبب بسيط جدا ال اللي كان ظاهر هو ان والكل كان يعرفه انها مخنوقه لكن ما كانش ظاهر ابدا الخبطه اللي ورا اللي في راسها من ورا يعني لو افترضنا هنقول ان هي اخترعت القصه دي من خلال ان هي كان طوب الارض عارف ان هي مخنوقه ف لكن اللي ما كانش معروف هو ان هي واخده خبطه من ورا لان هي كانت نايمه على ظهرها فمش باين الخبطه اللي من ورا جابتها منين يعني دعاء جابت النقطه دي منين ان انا زقتها فاتخبطت في الحيطه اا دي معلومه اثبتها الطب الشرعي فانا شايف ان هي من البدايه خالص اوضح لحضرتك يا فندم ما قالتش ان انا زقتها واتخبطت في الحيطه ما قالتش الكلام ده يا فندم في التحقيقات انا واضح جدا جدا ما حضرتك من شويه قلت ان هي خبط زقتها قالت ان هي زقتها ما قلتش ما قلتش يا فندم خالص الكلام ده عمري في حياتي عمري في حياتي ما قلت انها اتخبطت في الجدار ابدا عمري في حياتي ما قلتها مش موجود في اقوالها ان هي زقتها الكلمه لا الكلمه بتفرق يا فندم زقتها حاجه وزقتها خبطتها في الجدار دي حاجه ثانيه خالص اه لا لا انا قاصد ان هي زقتها فالثانيه اتخبطت في الجدار لا ما فيش يا فندم ما اتخبطتش في الجدار هي نزلت على الارض على دماغها اه يعني مباشره مباشره ايوه اه وانطت عليها وخنقتها عشانها من الاشار اللي حته ان هي حته ان هي اتخبطت على الارض في راسها من ورا ما دي ما كانش حد يعرفها يعني دي مش باينه على الجثه ا بالنظر دي بانت وهي اه وهي ما قالتش برده يا فندم ان انا خبطتها في دماغها ولا زقتها دماغها اتعورت هي برده ما اقرتش بدي التقرير هو اللي اثبت ده تمام على كل استاذ فتحي انا من البدايه هي ما عندهاش قدره على انها تخترع قصه كبيره زي دي وفيها بعض التوافقات مع تقرير الطب الشرعي هو اللي حاصل اللي انا شفته من البدايه ان الناس متعاطفه مع دعاء من ناحيه القهر اللي هي مرت بيه والناس ناس يعني شايفين ان بقيه العيله دي قامت بعمليه قهر غير عاديه جوزها ما كانش عايز يولدها عشان يوفر 1000 جنيه ولا 2000 جنيه ا بتاكل على جنب لوحدها كل ده اثر على الناس كل ده اثر على الناس لا لا بص بص بص انا فاهم بس يا استاذ خالد عشان ماخشش في امور فرعيه دلوقتي وحاجات احنا اتكلمنا فيها كتير انا فاهم انا عايز بس راي حضرتك في اللي احنا اتكلمنا فيه النهارده ولو لك وجهه نظر دعاء ولا غير دعاء و بس انا انا من البدايه ودخلت عند الاستاذ محمود عنب انا فاهم يا فندم انا فاهم بس عشان في 10 غير العش اللي على الجس انت واخد بال حضرتك تمام غير لا انا مش هطول انا بس قلت ان انا مقتنع جدا وحضرتك من البدايه بس انا عايز اقول ان حضرتك كنت بتحلل التناقضات بدون ابداء راي بالضبط فده اللي انا عايز اوضحه بقى وكنت لسه هقوله اهوت يا عم خالد في ناس بيقولوا يعني كل اللايفات اللي فاتت دي راحت هباء لا يا حبايبي ما راحتش هباء كل اللايفات اللي فات فاتت دي بتظهر الحقيقه من الكذب من كل الاطراف انتوا ليه متخيلين ان احنا غيرنا ما غيرناش احنا كل ده بنسمع من كل الاطراف وكل طرف بيكذب بنقول له انت كذاب هنا او هنا او هنا او هنا وفي النهايه وضحنا كامل الحقيقه ليك مطلق الحريه تقتنع او لا تقتنع دي بتاعتك انت مش بتاعتي بقى بص يا فتحي بيه انا انا متابع حضرتك من بدايه القضيه انت حتى كنت دايما تقول ما حدش يسالني عن رايي يعني الحته دي في البدايه خالص انت لسه بتكون عقيدتك لكن كنت بتبني يعني كنت بتظهر التناقضات اللي موجوده يعني كان معظم الحلقات بتاع حضرتك الحاجات اللي هي ما تعديش على المخ وفيها تناقض وفيها كذب كنت بتحللها وتظهرها دون ابداء راي في في مين وصلت يا عم خالد تمام وصلت يا حبيبه قلبي تسلم يا عم خالد تسلم يا حبيب قلبي حبيبي على راسي اتفضلي يا استاذه رودي يا رودي رودي اتكلمي يا رودي حاضر منتظره والله انتوا سامعينها يا شباب رودي سامعينها حد سامعها انا سامعاكم اه سامعينها كده تمام اه سامعينها ماشي ماشي اتكلمي اتكلمي يا رودي انا اسمع انا تحت انا بقى السلام عليكم تحياتي لحضرتك والاسره حكاوي البلد كلها انا بس كنت عايزه اعقب على البث النهارده هو طبعا احنا حسينا ان في ايرور حصل عندنا ا انا مش شايفه ان في ايرور اا لان هو الكلام من البدايه هو كله متناقض بس اول ا لقاءات سواء مع اسره فاطمه او اسره محمود هي اللي قالت الحقيقه كلها كلها كامله اا انا طبعا بحيي دكتور عمرو وبتفق معاه جدا في رايه اا كل كلمه قالها انا مقتنعه بها جدا اا من البدايه الكسور اللي حصل اصلا في في القضيه دي من من طب شرعي ومجرد تحريات و كل التحقيقات اللي حصلت هي اللي وصلتنا للخبطه اللي احنا فيها احنا نتخيل لو احنا كان معانا تقرير الطب الشرعي بيقول كل تفصيله حصلت ما كناش وصلنا ابدا اللي احنا فيه المهاطرات الكتير والكذب الكتير سواء من الطرفين ده او ده بالنسبه لوالد بطه ا انا شايفه ان هو ا مش عارفه مش مش عايزه اقول ان هو بيكذب بس هو ا ملاحظه ان اسره فاطمه بركامل بياخدوا او بيتبنوا ا وجهات النظر او معلوماتهم دلوقتي بسوها من السوشيال ميديا اللي يتقال على التيك توك هو ده اللي بيتقال عموما اا والد بطه هو لما طلع قال انا لقيت في طرحه وفي بندانه وفي شال مربوط على الراس وشاور بايده على الرقبه سوري وشاور بايده ا احنا برده ما ننساش ان والدتها لما طلعت وهي كان اول حد شافها بعد محمود ما قال اا لقت ان بنتها شعرها منكوش وان الطرحه واقعه وما كانش في حاجه على رقبتها وهي كانت اول حد ناظر جثمان البنت الله يرحمها وشهد كمان قالت نفس الكلام قالت لقيت شعرها منكوش جدا وشها وارم نفس الحاجات اللي حصلت هي اول لقاءات هي الصادقه في نقطه حضرتك اثرتها هي ان كانوا قاعدين جوه فما يشوفوش دعاء وهي طالعه ا او ما يشوفوش الجريمه ككل احنا هي خد يعني البنت نزلت خدت فاطمه الاول ومشيت فاطمه ما رجعتش تاني شهد رجعت راحت لوالدتها دخلت جوه زي ما هي بتقول بس اكيد مش قعدت جوه الفتره اللي حصلت فيها الجريمه هي دخلت وخرجت على طول و وقعد قعدت بره فهي شايفه اللي تم كله سواء ما شافتش دعاء وهي طالعه بس اكيد هتشوفها وهي نازله تمام فجزئيه ان هي كانت جوه انا مش مش قادره اقتنع ان انا مقتنعه بيه جدا ان ال الشهد في حاجه عندها يعني شهد في القصه ازاي هي في القصه يعني احنا مش مش قادرين نفهمها شهد في حاجه هي شافتها او هي عارفاها اذا ما كانتش هي كانت موجوده بالنسبه لدعاء ا دعاء هي اا لو عملت فهي مش لوحدها انا عندي قراري ان هي مش لوحدها و وانا شايفه ان البنت هي بتحاول ان هي تظهر او تخرج حد من حاجه واحنا لو شفنا من كم الحوارات اللي حصلت او اللقاءات اللي حصلت ان البنت كانت مقهوره في البيت ده ممكن اقول لك حاجه يا استاذه؟ اتفضل بصوا يا حبايب قلبي دايما كده اشتري من الكل اللي قدامك ما تباعش اشتري للنهايه اسمع من ده واسمع من ده واسمع الشعارات واسمع الحاجات الجميله وخليك ريلاكس لحد الاخر يعني اسمع مثلا ان دعاء قالت ان نجلاء هي اللي قتلت وان نجلاء كانت فوق وبعدها بثلاث اربع ايام لما تيجي تثبت ان الكلام ده وتعرف ان هي كانت حاضره في مدرستها وامورها طيبه تسمع ان لا بلاش نجيب سيره نجلاء ونشك على نجلاء هيبقى بس شهد ومحمود اسمع وافهم واعقل الكلام ما تخليش حد يسرح بيك طيب ماشي خلاص يا جماعه يبقى في ايه شهد ومحمود شهد استدرجت ومحمود ودافع هنبقى نشوفه بعدين طيب قال لك ايه قال لك اصل هم طلعوا المخدات قبلها بيوم وبعد كده محمود عمل مكالمه لما وقفت اخوها هنا على المنصه وقلت له طب لو حصل برنت مكالمات وما كانش في مكالمات قال لي مش هقدر ارد عليك في الوقت ده ويبقى هي كده فعلا بتكذب جيت في اخر اللقاء عملته مع الاسره الاب قام رايح قايل بدون ما اخد بالي لا لا موضوع المكالمه ده مش مش صح لا لا هي كانت قالت كده بس مش صحيح لا اا طب عندكم حقيقه يا جماعه يمكن هي بقى هتقول الحقيقه بقى شافت قال لك لا هي ما شافتش حاجه طب يا جماعه وانتم مستنيين حد يسرح بكم لحد امتى يعني مثلا لو حد سرح بيكم ا 5 متر منتظرين حد يسرح بيكم ا 3 كيلو ونص وتبقوا انتوا متكيفين ومبسوطين ترجعوا تاخدوا الصدمه ولا تفوقوا بقى لما تلاقوا ان اللي قدامكم بيكذب بيكذب بيكذب بيكذب بيكذب بيكذب وما فيش حقايق انتم منتظرين لحد ما هي خلاص تطلع براءه وبعد كده نقول لكم والله اصل احنا قلنا من البدايه ان احنا نكشف الحقيقه ولكن في طرف اخل فانا بدافع عن كذا انتم منتظرين يا جماعه انتوا مبسوطين يا جماعه انه بيتم الاستخفاف بعقولكم طب انا عملت اللي عليا اعتبروني بقى قابض يعني اعتبروني قابض علما باني ما غيرتش راي يعني بدايه القضيه وهو راي ده واحد كل اللي احنا عملناه كشف الكذب كل واحد كنت بمشي وراه للنهايه علشان اوضح لكم انه كذاب كلامي واضح على فكره ومن عنده جزء او ربع حقيقه اقسم بالله العلي العظيم ما اطلع سوشيال ميديا ثاني انا عارف انا بقول لكم ايه كويس قوي انتم بيتم الاستخفاف بعقولكم بالشعارات الرنانه فقط لا غير طب ايه فايده اللي فات ده كله كشف الاكاذيب كلها من كل الاطراف باختصار اتمنى تفكروا في الجملتين دول كويس قوي لان الحقيقه مالهاش مليون وجه الحقيقه وجه واحد بس ما فيش مليون وجه اتفضلوا كملوا طب انا عاوزه اسال حضرتك سؤال ا ليه هم بيدافعوا عن دعاء دلوقتي باستماته وعاوزين يخرجوها باي طريقه مين يا فندم مين يا فندم قولي لي اللي هم سيد او حد من عنده اقول لك يا فندم هم ما دافعوش باستماته ولا حاجه هم عملوا لقائين اثنين او ثلاث لقاءات الثلاثه كلهم في يوم واحد فقط لا غير الثلاثه كلهم اجتمعوا على ان السيد بما ان هي معترفه على نفسها وطلعت ان هي اللي قاتله فالمحامي قال لهم الحل الوحيد يا ابني وده في التسريب معايا على فكره انا عايز اقول لكم على حاجه بالمناسبه بقى التسريب اللي اتعرض على السوشيال ميديا وسمعتوه على تيك توك او عند اخونا عبد الرحمن ا ده ممكن يكون مدته دقيقه او دقيقتين التسريب مدته تقريبا ثلاث ارباع ساعه في سب وشخر وسب دين وامك وابوك ويا ابن كذا واللي حصل معاهم كذا واتفشخ وكذا وكهربا ودنيا وتعليق وقصص كتيره ما ينفعش تظهر وفي حقائق واضحه وضوح الشمس بان كلهم اجتمعوا على انه المحامي قال لهم الحل الوحيد انها تطلع مريضه نفسيا فكلهم راحوا علشان يجيبوا من ابوها شهاده وما قالولوش اضرب شهاده بالمناسبه خلي بالكم قالوا له في اي حاجه تثبت عندك ان هي كانت راحت لدكتور نفسي الراجل قال لهم لا سالته سؤال واضح وصريح انا مش تلميذ يا استاذه ورجع ليقرا قلت له هل قالوا لك هات من دكتور شهاده مضروبه الراجل بكل ادب الحاج نصر قال لا للامانه ما قالوليش كده قالوا لي بس شوف هي كانت كشفه او عندها شهاده ولا لا قلت لهم لا بنتي عاقله وتمام فالسيد واعوانه حاولوا انهم يقولوا انها مريضه عن طريق انها مش في عقلها لازم تتعرض على طب نفسي لان السيد شاب وانسان وان السيد اقدافع في تحقات لكن امام الراي العام كذب علشان فقط يطلعوها مجنونه السيناريو ده اتلعب على انه يوصل للناس وللاسف وصلوا بس انا بكشف لكم كذبه انتم مقتنعين بشيء تاني والله دي بتاعتكم مشط انا بقى لا احنا مش مقتنعين اللي انت متلخبط فيه يا بعد اذن حضرتك بس هقول لك نص فتحي ما هو ده اللي عامل المشكله يا فتحي هو هل يعقل وانا قلت ده معاك قبل كده واحد مراته قتلت خطيب اخوه تفتكر ان هو واعوانه اللي هو معاهم محمود سيد ومحمود يروحوا يدوروا على شهاده نفسيه لدعاء انا عايزك تعقل الكلام ده المفروض يقطع ده لو سيد راح قال الكلام ده المفروض محمود يضربه بالنار ما هو ده المشكله هنا ان في طبخه بتحصل خلاص هي قتلت انت مقتنع انها قتلت وفي تدافع انها الشقه خلاص سيبها بقى تواجه مصيرها دي قتلت خطيبه جز انت بتدورها على شهاده نفسيه ليه؟ الا لو انت عايز تلبسها وتطلعها انا بس هقول حاجه سريعه في تعليق بجد تعليق هايل لاستاذه باسم نيو ايديا او راجل انا ماعرفش ودي كانت مشكله الطبيب الشرعي تجاوزها يا استاذ فتحي انت بتقول ان هي اتخبطت واغمى عليها صح طيب لما هي اتخبطت واغمى عليها الخرابي الكلام ده يا دكتور عمرو كلامي واضح لا انت بررت ده لا انت بتقول بص انت بترد انت ما قلتش في فرق ما بين اغمى عليها وما بين انها داخت فقدت الاتزان طب هي داخت فقدت الاتزان وقعنا في نفس المشكله ما خد بالك النقطه دي سالوا فيها جامد قوي لان هم كانوا عايزين يوصلوا للدايره ان دعاء اقدر عليها لوحدها بحجه ايه انها فقدت وعاها حلو طيب الخرابيش اللي في رجلها دي جت منين لو هي فقدت وعيها دعاء اتخنقت في حاله من الاثنين جت يا دكتور عمرو بلاش ش تاولني كلمه انا ما قلتهاش انا عارف بقول لم تفقد الوعي يا دكتور عمرو ما بقول المحامين مش انت انا بقول المحامين كانوا بيسالوا الطبيب الشرعي خد بالك هتلاقيني بقى انا عارف انا بقول ايه كانوا بيسالوا الطبيب الشرعي ان هي فقدت وعيها ولا لا هم عايزين يوصلوا ان دعاء تقدر عليها لوحدها وممكن تكون فقدت وعيها طبيب الشرع ما اخدش باله بقى من الحته دي لا دعاء توفت في حرم الاثنين يا اما كانت في كامل وعيها وكان في سيطره تامه عليها وسريعه جدا ومباخته ما لحقتش غير انها تخبط رجلها او الطبيب الشرعي عامل بقى ايه رد عجبني قوي من الحاجه الوحيده اللي عجبتني في كلامه قال لك هي ممكن سيطروا عليها ورفعوها من كتفها وبيشدوها تيجي يبقى كده في كذا واحد يا اما دعاء دخلت في نوبه كهربا لما خدت الخبطه اللي على دماغها وهنا بقى لو فعلا دعاء دخلت في نقطه الكهربا دي فدعاء محتاجه 4عه او خمسه فاطمه محتاجه اربعه او خمسه عشان يسيطروا عليها فناخد بالنا بقى من النقطه دي عشان انت اما قلت انها فقدت اتزانها كان المحامين بيرموا على حاجه ثانيه غير اللي انت بتقوله بيقولوا ان هي قدرت عليها ازاي لان هي ممكن تكون اغمى عليه لا هي ما اغماش عليها وتطابق الاسنان ده بالنسبه لي انا يدل انها دخلت في موضوع كهرباء فمازال عندنا السؤال الثاني غير موضوع الاستدراج السيطره ازاي هي لوحدها سيطرت عليها بالسرعه والكفاءه ومن غير ما تسيب خربوش فيها يعني ده دي ده ده ناخد الدعاء دي نشغلها في الاف بي اي لو عرفت انها تكلفتها في 10 ثواني كده ليه يا باشا ليه يا باشا اهو في اقل في اقل في اقل من في اقل من ثلاث ثواني زقه مبخته ليه يا فتحي اكمل طيب يا باشا اهو زقه مبغته رجلها اتعطرت في المرتبه اللي هي وراها وقعت على المرتبه تلتنها على المرتبه والجزء اللي فوق نزل على دماغها على الارض نزل زلت فوقها جسمت بركبتيها زي ما هي دراعاتها ما بين دراعاتها ما بين رجليها ورجليها بس اللي دماغها اتخبطت وعلشان كده كل ما تيجي تقوم بدماغها وهي دايخه مش هي مغمى عليها في كدمات بتبقى موجوده هنا او سحات في الدماغ وبعد كده رجليها اللي حره السحاجات تجيلك في باطن القدم لكن السيناريو اللي قالته لا يدخل لعقل ولا منطق ولا يدخل اللي حضرتك بتقوله يا استاذ فك محتاجه ضوابط قوات خاصه يا ف عشان يعمل ده هي خناقتها محتاجه عيل محتاجه عيل لا يا دكتور عمرو محتاجه عيل بيرضع يغفلها وينزل يعمل فيها اللي عمله ده بامان انا عارف انا بقول لك ايه صعب انا رايي فتحقتها ازاي على الوضعيه دي بايديها يا فندم بايديها بايديها يا فندم وكان حائل ما بين الرقبه والايدين الاشارب اللي البنت دي كانت بيه طيب تمام وهي ماسكاها وبتخنق الخانقه دي البنت راسها على الارض وجسمها هو اللي على المرتبه وعايز اقوللك وعايز اقوللك ان الحظ ما كانش عايزه اقوللك ان الحظ ما كانش يعني ما كانش منتظم كامل كان في مكان في سنتي في مكان ايديها حره يا فتحي ايد فاطمه كانت حره يا فتحي على اللي انت بتقوله ده ايديها كانت حره كانت لازم لازم الدعاء قال لك كده لا مين اللي قاللك كده شايف ايديها فين شايف ايديها فين قدامك ايديها قدامك اهي ايديها جنبك اهي بص انت عايز تقول ان ركبه الركبه على الذراع دي وركبه على الدراع دي لا مش على الركبه على الدرع لا جنبها جنبها محجماها لانها راكبه عليها مش راكبه على مش راكبه على ال على ايديها ايديها ما بين ركبها الاثنين ام وهي بتخنوها في فرق وزن يا فتحي لو انت بتقوله ده حصل لو اللي انت بتقوله ده حصل فاطمه تقوم بدعاء تقوم بيه تقت في اسفل الدراع بتقول ايه يا فندم؟ بقول لحضرتك لو على الوضع اللي في الصوره ده تمام ابسط حاجه ابسط حاجه الارض خشنه جدا تمام لا مافيش ارض يا فندم مافيش ارض يا فندم هي على المرتبه يا فندم على المرتبه على المرتبه يا فندم هي على المرتبه انا اقصد الاحتكاك يا استاذ فتحي في ايدين البنت اللي خنقتها في ايدين دعاء ايد دعاء نفسها لازم تتجرح في الارض وهي بتخنق مافيش لا مافيش احتكاك يا فندم ولا بيها في طول الارض خالص وخلي حد يقعد عليكي كده انا اسف ويفكر يخنقك وانت على وشك شوفي كده ايدي هتلمس الارض ولا لا وانا عارفقوللك ايه ثواني اخر حاجه هقول لك عليها اخر حاجه هقول لك عليها بس التصور اللي انت بتقوله ده محتاج حاجه واحده بس عشان يبقى صح لازم تبقى دعاء اتخن من فاطمه ب 10 15 20 كيلو لان هي مثبتاها بوزنها دعاء ارفع من فاطمه بكتير فاطمه تقلبها في ثانيه هتقوم بيه تقلبها مافيش اللي انت بتقوله ده را عايز اقوللك عايز اقول لك دعاء في نفس جسمها يا غالي احنا شفنا دعاء في المحكمه لا يا راجل حرام عليك دي دعاء قصيره جدا لا لا انا احنا مالي ومال قصيره بقى انت بتتكلم على التخن والروح ايه جاب الاسر لا هي في جسم فاطمه وبستقصر منها ب 10 سم يا فتحي يعني في فرق وزن بينهم 10 15 كيلو منها بكتير اقصر منها بكتير لكن في نفس جسمها ويمكن منها كمان بس عارف انت اما واحده اقصر من واحده وفي نفس جسمها يبقى الطويله اتخن منها ب 10 15 كيلو دي ا ب دي معروفه ففي فرق وزن بينهم مستحيل اللي بتقوله ده تقوم بيها فاطمه على طول ما تعرفش تثبتها الا لو هي اتخن منها عشان يبقى التقل بتاعها مثبت فاطمه فرق الوزن اللي بينهم ما يسمعش بالسيناريو ده ده رايي انا مش انا عايز ادي فرصه للناس تطلع الوحيده كل شريف هقول لحضرتك اقول لحضرتك اقول لحضرتكاني قبل ما تنزل يا دكتور عمرو كلام نفسي الناس تفهم يا جماعه تركز يا جماعه السيد عنده دافع هي عندها الدافع ده مش من وجهه نظرك يعني من وجهه نظر حد اهبل او حد مريض او حد عنده غل عنده حقد مش حد سوي انا فاهم ده بس الدافع ده ذكرته قبل الواقعه بيومين والدافع ده ذكره محمود والدافع ده ذكره دعاء ذكره السيد هل الدافع ده اتفقوا عليه في النيابه كلهم حد لا معلش يا استاذ فتحي ما هو انا هقول لحضرتك ما ننساش ان كان في وقت بين بعد ما اكتشفوا الجريمه كان في فاصل وقت كبير بين ان الاسعاف وصلت الاول وبعدها رجال المباحث وصلوا بعدهم فكان في وقت ان هم حتى لو هم اللي عاملينها باتفاق ان هم كانوا يتفقوا على اي سيناريو اه ودعاء بقى حفظت وانا واه ودعاء حفظت وانا بربط وانا بلم الحبل من على دعاء اكمل لك طيب ودعاء حفظت بقى الثلاث صفحات اللي هي كاتباهم وابعتهم لك دلوقتي تقرايهم وتشوفي السيناريو هي بتحكيه بدون بقى سؤال واجاب لا ده هي بتحكي بس وان الحاجه عايده قبل ثلاث ايام كانت بتلم الحبل الغسيل من على الحبل قالت لها اسمعي يا دعاء ده الواد ده هيعمل كذا وكذا وكذا وان ده مطابق لكلام السيء هل ده كله حفظته لا هو السؤال مش كده يا فتحي هو الدفع اللي انت بتقول عليه الدافع الخفي ده مين قال لك ان فاطمه كانت هتوافق بده اصلا يعني انا عايزك بس تتخيل حاجه هو ده امتى يكون دافع لو فاطمه كانت هتوافق ما فيش بنت في الدنيا كانت هتوافق ده دعاء اللي بترد في المحكمه يا دكتور عمرو وبتقول ما حصلش حفظت يا دكتور عمرو يا سيدي احنا اقرار دعاء ده احنا شهاده بما يرضي الله اقرارها في النيابه ده حافظاه يا دكتور عمرو بما يرضي الله ده حافظه لا انا اقرارها بالنيابه ده انا مش مقتنع انا بالنسبه لي الى ان ينطق القاضي بان هو خد بهذا الاقرار فانا بالنسبه لي مشكوك في الاقرار ده اصلا الموضوع كونك كونك يا غالي كونك يا غالي انت بتقول كده يبقى انت بتقر ان النيابه العامه حطت لها اقوال وقالت لها خدي وقعك صح كده؟ لا هي قالت كده لا انا ما قلتش ان في تزوير انا بقول اقرارها بالنسبه لي مش عقلاني لان ممكن الاقرار ده تكون اتملت عليه بضغط قولي كده هي راحت قدام النيابه قالت كده فالنيابه خدت اقوالها يا فك مش معناها ايه دخل النيابهقول يبقى يبقى يبقى احنا هنرجع نقول ان حد السيناريو ده كامل صفحات هي حفظتهم تقولهم مطابقين لكلام السيد مش حافظتهم بقى الله ينور عليك انت جبت بقى الزيتونه اللي انا عايز احرجم عليها من الاول ممكن تكون دعاء بتعمل ده ا باتفاق غصب مش اتفاق بالمزاج اتفاق غصب بحاجه معينه هم ضاغطين عليها مطلعين عينيها قولي كده وهنطلعك بعد كده انت لو ما قلتيش كده هيحصل كده ولادك مش هتشوفيهم تاني اي حاجه في الدنيا اللي انت بتقوله اللي انت بتقوله ده اللي انت اللي انت بتقوله ده اقوى هو دليل على ان هي دعاء مش جبانه دعاء مكاره وان ثبت اللي انت بتقوله ده يبقى هي اول واحده بتضيع حق البنت لو انتم شاركتوها في ده يبقى انتم معاها بانكم تضيعوا حق البنت انا كلامي واضح ما احنا مش مشاركينها انت قصدك الناس الثانيه اه فهمت انت بتتكلم فين ماشي ما هو ده اللي احنا بنتكلم فيه ما هو ده اللي احنا بنتكلم فيه اقرارها ده هي قالت الكلام ده الى الان الى الى ان ينطق القاضي انا بالنسبه لي الكلام ده مش منطقي ومش متناسق وما ينفعش وعليه استفهامات اتكلمنا فيها 500 مره وما يجيش وحتى الطبيب الشرعي اما جه يركب الكلام ده التقرير باظ يعني انت لو اكتر حاجه تاكد لك يا دكتور عمرو كلامك وكلامي انا فاهمك على فكره احنا بنلف في حته واحده بس انا اي انا عايزك انا عايز اجيبها لك بمنطقيه بس انت رايح في حته ثانيه هم مش فاهميني وهم دماغهم راحه في حته ثالثه خالص بعيده عننا ان دعاء برده بريئه وان دعاء ما عملتش حاجه وان دعاء ما شافتش انا عايز عايز اقول لك يا دكتور عمرو كلامي بان المستشار احمد حساب لما طلع اكتر من انا بقولها واضح اهو والمستشار احمد حساب يسمعني كويس وعارف ان هو سامعني انه اقر قبل كده انه ما يعلمش يقينا بانها بريئه ولا مشاركه وما يعرفش الحقيقه يقينيا بس ان سبوت اسمع بقى ان سبت انه هيسيب القضيه رقم اثنين اتسال في مكان ما سواء عند الاستاذ مجدي او عند غيره قال لا انا متاكد ان الامور تمام و10 على 10 طالما في تاكد وعدم تاكد وفي اشخاص وعدم اشخاص وفي حقيقه ومفاجات وبعد كده ما فيش اذا يا فندم انا عرفت الحقيقه فين باختصار فتحي خلاصه الكلام انا رايي بقى الشخصي في الاخر حاجتين دعاء عمرها ما تكون شريكه دعاء يا عملت يا ما عملتش يا المحكمه تقتنع بالادله وانها عملت برافو عليك ما ينفعش دعاء تخش شريك النقطه الثانيه بقى ده راي الشخص ما فيش حاجه اسمها ضربه افضل الى موت القضيه دي عمرها ما هتروح ضربه افضل موت ما فيش واحده بتقتنع بادانا انها خنقت وده اسمه ضرب افضى الى موت ضرب افضى الى موت يعني في ضرب مشترك ضرب بايد انما انا ازق حد وانزل عليه بحبل او باشار بخنقه هنا في قصد خاص للقتل العمد فده رايي عمرها ما هتروح ضربه افضل موت مهما حصل هي يا ادانه بقتل عمد يا براءه بس ده رايي الشخصي تحياتي ليك يا فتحي ولكل العيال المحترمه وادي فرصه بقى للناس عشان ناس كتير عايزه حبيب القلب يا غاني حبيب القلبي يا دكتور عمرو اللايف ساخن النهارده اللايف ساخن ايوه يلا ولع بقى يلا سلام عليكم حبيب قلبي نورتنا يا غالي طيب الاستاذه معلش خليكي معانا يا رودي بالله علي وانت موجوده معانا الاستاذه خلود اتفضلي استاذه خلود السلام عليكم كنت حابه الاستاذ عمرو يكون موجود لما احكي قولي يا فندم عادي الدكتور عمرو بس امانه يعني طول بالك علي يعني بدي اوصل لك فكرتي انا من اول يوم حكيت لكم انا دعاء مش مريحه ولا تعاطفت معها ولا مره تمام بس انا بحكي انه السبب الشقه في منه بس خلقوه استفزاز لدعاء يعني شيء مدروس ليش لانه دعاء حكت بالتحقيق انه انا شفت شهد وفاطمه بتمشوا لكن شهد انكرت انه شافتها الحجه الكبيره عايده اييه كانت محضره حالها انه بدها تدخل ام فاطمه تصحي محمود اي نومه محمود في المكان اللي مش متعود عليه ينام في تاهب عند العيله هلا هم اقنعوها بالاستفزاز من كلام ابو شهد انه بيحكي كان تتغار منها كان الكل بعاملها بدللها وقول فاطمه الله يرحمها انه حكت لها انت مش نظيفه انت فهو هم خلقوا استفزاز جوا دعاء لانه الدعاء غلط وجواتها بيكون في نقطه سوداء فسهل تحريكها اني انا اروح فعلا واقتل هلا هي كملت قتل اي اجوا عليها ما عرفت تكمل حكوا لها نحن متسترين عليك هم كملوا هم لهم سببهم وهدفهم الخاص لهم لكن اقنعوا باستفزاز و وباجتهاد شهد و وتعاونها انه استفزتها انه هينا بنحكي عليك وحكت عليك بطه وحكت عليك دعاء مش سهله ومش قليله لكن هي لها ايد فعلا بس اذا بتتذكر يا استاذ لما حكى لك زوجها لا ما صار هذا الحكي لانه هو عارف لما استفزيتها بينك وبينها انت كنت بدك اياها تنحر على البنت وتقتل ولما الحجه تحكي لها بدنا طيب الفلوس اللي بدكم تقسموا فيها الشقه بتشطب الغرفه اللي فوق ما هي دوب ال الشقه صغيره يعني لما تضبط بيتف لما تشطبه من اول ابو جديد بس هم خلقوا استفزاز جوا دعاء وطبعا اكيد شهد اشتغلت شغلها والدليل سالت هي شهد مش محبوسه لانه شاهد استدرجت لها اياها فهو في سبب للعائله خاص لهم استخدموا دعاء باستفزاز ايه شو عرفكم انتم حكت بالتحقيق ما حدا بيعرف شو حكت بالتحقيق عن الشقه تيجوا انتم تحكوا هيك بالتحقيق انه الشقه وحكينا لها وهي زعلت فهي الموضوع مدروس ولانه دعاء جواتها اسود وما تحكوا لي لانها مظلومه لا لانه هي سهل انها تتعدى فلا دعاء فعلا فعلا كان لها الدور الاول بس هم لهم هدفهم مشاركين بس هم اقنعوها نحن هينا متسترين عليك تفتحي تمك والدليل سالت هي شاهد كيف برا لانه شاهد كانت معها بالصوره الكل كان متاهب الكل طلع يجيب كيماوي مش معقول هذا الحكي الكل يحضر حاله انه نحن بره الكل يعني استاذ فتحي انت ادرس الموضوع من الحجه وانزل هم حكوا كلام بدل على انهم هم خلقوا دافع لا دعاء ودعاء مش مريحه ابدا انا يعني مش لانها والله انظلمت ولا بناتها لا هي بنت ماتت بغض النظر اهلها هم غلط من ساسهم لراسهم لانه امها لحالها بتقدر تحل كل اللي بنحكي فيه بس هي يعني مش عارفه الله يهديها وبس استاذ استاذ فتحي الو 1 ا 3 اعه حول هل تسمعني سمعتني يا استاذ الو 1 ا 3 اعه صامعك يا استاذه اول شو رايك؟ كلامك 100 م كلام موزون كلام 10 على 10 يا رب الله يظهر الحقيقه عن جد والله تعبنا قص انا مش انا الدعاء تنحرق بس انه ما يعني شو ضرب افضل الى موت لا الموضوع والله لا يا فندم دعاء تنحرق ليه يا فندم هي انسانه اذا اخطات تعاقب واذا يا فندم ثواني واذا لم تخطا واذا كانت مظلومه ربنا ربنا يفك دقتها انا عمري مادعرف يا استاذ ما بتعترف من فراغ والله ما بتعترف على نفس لا اقبل يا استاذه خلود حتى وان كان ايه ماليش دعوه الله يظهر الحق يا رب امين يا رب دايما بنقول كده ربنا يظهر الحق بشكرك جدا يا استاذه خلود وخلينا نروح للاستاذه اميره خطاب اتفضلي يا استاذه ازي حضرتك وكل المتابعين الحمد لله اتفضلي يا فندم بقول لحضرتك بص هي الدنيا كلمي وانا معاكي لان انا بجيب حاجه اتفضلي براحتك كلمي وتابعين معاكي طيب ان اول حاجه ان هم الناس ما صدقتش حضرتك في الاول لما حضرتك قلت نروح اقصى اليمين ولا اقصى اليسار نخلينا في النص لا نتهم ولا نبر وان الحقيقه الوحيده في القضيه دي هي مقتل فاطمه لا حضرتك يا فندم اتكلمي عن نفسك انت كل واحد له وجهه نظر انا ليا وجهه نظر انت ليكي وجهه انا بقول لحضرتك قلت كده في الاول استني بس استني انا واحد من الناس صاحب منصه ده كلامي من الاول كون في مجموعه من الاغبياء المعتيه ده ممكن يكون تفكيرهم بيبقى تفكيرهم ضيق كده بالظبط قد نظرتهم تمام لكن انا واضح جدا بالضبط اني نقطه اي كذب بكشفه كلامي من البدايه لا تعاطف عشان حق البنت كل بالضبط مخ خ ده هوسعه له فبلتفت عن ده بس افضلي بالظبط عشان كده ما حضرتك انا شايفه ان حضرتك ما غيرتش كلامك زي ما الناس بتقولاني حاجه بس اميره مفكر ان احنا تفصيل في اتجاه تقريبا ان هو عند ترز اه تمام بقول لحضرتك ا موضوع الاستاذ حساب انا بحترمه جدا وهو راجل ذكي جدا بس هو وجه السوشيال ميديا ناحيه ال الضحيه ال الموكله بتاعته فاحنا ا الغلط ان احنا صدقنا من البدايه او في ناس اقتنعت من البدايه ان هو هيجيب حق فاطمه يا جماعه ازاي هو اصلا محامي دعاء مش محامي فاطمه هو مش موكل اصلا يجيب حق فاطمه دي نقطه اا ثالث حاجه الناس اللي بتقول ليه اهل محمود بيدافعوا عن دعاء او كذا هي سهله جدا هم مش بيدافعوا عن دعاء هم بيدافعوا عن شهد شهد استدرجت شهد ليها يد في الموضوع ده بنسبه 100% ليها يد فهم مش دفعهم عن دعاء دعاء غريبه تروح تروح ترجع مش فارقه معاهم هم عملوا الليله دي كلها عشان يداروا على شهد عشان لو دعاء قالت الحقيقه ودخلت شهد في الموضوع الاثنين هياخدوا اعدام وهم قالوا كده الدعاء بال بالسهل كده انت لو جبتي سيره شهد مش انت هتكسبي حاجه انت وهي هتروحوا في ده فهي مش مش هتجيب سيره شهد خالص فهم دفعهم عن دعاء مش عشان دعاء عشان شهد بس وبالنسبه لاهل فاطمه انا شايفه ان هم متهددين بحاجه تورط خليل مع محمود عشان كده هم في المحكمه او في النيابه ما قدروش يجيبوا سيره شهد هم بيجيبوا سيرتها في السوشيال ميديا لكن في الورق لا اتسالت في المحكمه من المحامي هل في مشكله بين شهد وفاطمه؟ قالت لا لكن تعالى شوفها على التيك توك اه بتدعي على شهد كل شويه ليه؟ عشان هي خايفه من تورط خليل ف بدل ما تقول ما اخسر اثنين اخسر اثنين كفايه خسرت واحد هي دي نظريتها احنا معاها مع ضدها بس هي نظريتها كده انا ده رايي يعني الو بشكر حضرتك حضرتك يا فندم شكرا ليكي يا استاذه اميره تمام يا غاليه تسلمي تسلمي يا استاذه اميراتي ليك يا حوده منور الدنيا افضلي يا استاذه رودي هو التحقيق في النيابه بيكون بتوقيت يعني مثلا شهد اتسالت الساعه كذا دعاء اتسالت الساعه كذا بيبقى واضح بالنسبه لنا لا البدايه البدايه لا البدايه كانت اول حد فيهم كان له توقيت وبعد كده بيقول لك تبين لنا ان الماثل كذا كان خارج غرفه التحقيق فدعوناه الى الداخل من بعد ده ما يخلص وده بعد ده ما يخلص وهكذا محمود الدعاء كانت الاول بعد كده دخلوا محمود بعد محمود مش عارف شهد بعد شق وهكذا وصلت ترتيب يعني سيد كان بعد كان بعد مراته طب انتوا سامعينها بقى انا مش سامعها كملي انت بقى الرحيم ربك طب اتفضلي يا استاذه ناريمان استاذ محمود ازي حضرتك؟ طب يا جماعه عشان ما يبقاش في هدوء على المنصه كده اتفضلي يا استاذه ناريمان عشان افتح المايك يا فندم انتوا كلكم قافلين المايكات ليه يا استاذه المايك طيب يا استاذه زين المايك سامعني افضلي يا ناريمان سامعني سامعني اه اتفضلي يا ناريمان ماشي انا كان عندي سؤال هو حضرتك كنت قلت انه في طار بينهم مع خليل ليه فاطمه هم اللي قفلوها في الاخراني معلش اقفلي يا زينه بعد اذنك طيب اقفلي يا زينه بعد اذنك بعد اذنك كنت بسال هو ليه معاهم طار مع خليل فزل وفاطمه ليه مش خليل كمان مره يا زينه وانزلك خالص بقى كمان مره عشان انزلك خالص افضلي يا ناريمان كنت بقول انه ليه معاهم تار مع خليل ليه قتلوا فاطمه ليه ما قتلوش خليل مش فاهم سؤالك بتقول ايه انت كنت بتقول ان هو علشان من المخدرات ان هو كان بلغ عن ا ابو محمود ف يعني في طار بينهم بين خليل عشان كده كان حاسس ان هيحصل مشكله ليه ما اخدوش الطار من خليل مش يعني قتلوا فاطمه في الاخر لا يا فندم ده ده كان سيناريو كده في البدايه مالوش علاقه بالقضيه خالص اه طب ما هو برده لسه مش عارفين الدافع اه ما انا ما اكدتلكوش اصلا خالص على الموضوع ده قلت لكم ده مجرد ممكن يكون سيناريو ولكن اتضح فيما بعد ان مالوش علاقه اصلا خليل بيهم ولا بالقصه ديت ولا بالفيلم اللي كان داير ده خالص تمام احنا كلامنا النهارده انت شكلك ما تابعتيش اللايف النهارده خالص يا ناريمان شكلك لسه داخله تقريبا اه خلاص تمام شكرا لا بتهزري يا ناريمان والله افضلي يا عنب يا برنس انت عامل ميوت لا هي انا ريمان تقريبا ما سمعتش لايفات من من شهرين تقريبا يا عنب انت عامل ميوت يا عنب لا اله الا الله طيب ممكن يكون عنده مشكله انا في 10 على الانتظار 10 على الانتظار سلامه عليكم السلام اتفضلي يا فندم على السلامه يا فتحي اشنو احوالك لاباس عليك واخيرا خلصت مش نكلمك اهلا بيك يا فندم اتفضلي قعد تفهم فيا بالتوسي فاهم عليك يا فندم اه اتفضلي شن احوالكم لا يسع عليكم الكلكم والله تعبتوا برشا في جره هالقضيه ان شاء الله يحلها كان ربي والله يا رب ان شاء الله باذن والله العظيم زايد الحديث كله حسن بنحطه فيها على اكتافنا اما هو ربي هو اللي يعلم راه والله في الاخر بالكل ربي يعرف كل شيء واحذر على كل شيء وشايف كل شيء حكى ولا ليه ها يا فتحي ت اسمع فيها انا سامع والله بس عايز افهم ا حضرتك بتقولي يعني قولي وجهه نظري نظرك ايه هذه هي وجهه نظر اعي انا انا قصدي يعني احنا زايد قاعدين نحكي ونحرقه في اصابنا والكل هو الكل عند ربي ربنا يا رب يسر الحق ان شاء الله باذن الله ربنا يرحمها يا رب ايه والله العظيم اقسم بالله زايد كل واحد يقولها ودعاءها والخر يقول فاطمه والخر يعمل في الذنوب والخر وهي ان شاء الله يرحم فاطمه وان شاء الله زاده دعاء والله ان شاء الله تخرج لصغيراتها والكل واحنا ان شاء الله ربي يغفر لنا وسمعنا حبيت نكلمكم نسلم عليكم بالتونسي رب يفضلكم واحنا معاكم الاول بالكل ربنا يخليك يا استاذه تسلمي عيشك يا بسلامه وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته كيفش احنا كويسين الحمد لله والناس كلها بخير يا فتحي كبش نحبد ما قلتلكش كويسين ولا ايه انا كويس الحمد لله والامور تمام امن مستتب وكل حاجه حلوه اشكرك مش نهبط نهبط نهبط من المنصه اه نفسك تنزلي يعني انزلك حاضر ماشي مع السلامه ماتيش تيجينا تاني طيب ا استاذه سها اتفضلي يا استاذه سه عشان انا وعم ادم افضلي يا استاذه سه اي يا استاذ فتح حضرتك انا بس ولا يهمك ولا يهمك حضرتك سريعا بس كده ا في كم نقطه اولا انا متفقه مع حضرتك في نقطه ان دعاء مش بريئه تمام بس في نفس الوقت هي ما ارتكبتش الجريمه كلها كامله لوحدها يعني منطقيا صعبه شويه او محتاجه تكنيك صعبه على عقليه زي عقليه دعاء وامكانياتها الذهنيه ان هي تقوم بيها لوحدها دي نقطه النقطه الثانيه حضرتك ليه بقى يعني في نقطه كده انا مستغرباها من كل المحامين ا سواء محامي دعاء او محامي فاطمه تمام ا ليه ما حدش طلب اثناء تحقيقات النيابه انه الموقع الجغرافي لكل واحد من من بيت محمود ومحمود وابو فاطمه وام فاطمه وفاطمه الموقع الجغرافي بتاع الناس دي ليه ما اتجابش وقتها دي نقطه النقطه الثانيه شديد لان دعاء مرتكبه ومعترفه وممثله الى الواقع تمام حضرتك هي اعترفت طيب حضرتك انا هسالك سؤالي تمام وحضرتك برده تجاوبني عليه ا حضرتك مش ملاحظ ان الموضوع حتى لو دعاء مشاركه انا برده يعني ايه لسه مازال عندي بنسبه 99% ان هي مشاركه بس ان هي تقوم بيها لوحدها صعب ليه السيناريو بيتغير حضرتك مش مش شايف ان ممكن يكون في حد فوق الناس دي كلها وفي ترتيب معين وهو اللي ماشي وسيناريو ماشي على الكل وبعدين معلش برده في نقطه ثانيه نقطه ا ام فاطمه وابو فاطمه مع احترامي ليهم وربنا يصبرهم بس مواقفهم غريبه يعني معلش يعني احنا تابعنا جرايم كتير وتابعنا ا حوادث كتير كنا بنشوف دايما اهل القتيل او القتيله بيبقوا في حاله لا يرسلها تمام والناس بتدور على اي اشايه تجيب بيها حق ا المتوفي اا في القضيه دي في حاجه غريبه جدا جدا انه انا شايفه المواقف غريبه يعني وبعد واه نقطه كمان حضرتك خليل ما حضرش ليه جلسات المخمه بتاعه قضيه اخته يعني اختفاء خليل وعدم ظهوره وعدم كلامه وعدم ان هو يظهر في لقاء لقاءات غير اللي هو اللقاء بس الاولاني اللي هو في اول الحادثه وبعدين في تكتيم انه لا خليل ما يتكلمش ايه اللي ورا خليل انه ما يتكلمش ما هو دي برده نقطه مهمه ا حضرتك فكره دعاء لا دعاء مشاركه بس انا اقول لحضرتك على حاجه دعاء ممكن تكون مشاركه لان وجود دعاء مع ا شهد اا مع محمود الثلاثه في البيت ده اا الى حد كبير جدا جدا الثلاثه حد بقى زي ما بيقولوا كده درورجي واقف بيراقب الجو واثنين بيقوموا بعمليه القتل اللي حصلت لان حضرتك كمان ال لما البث اتقطع وانا بتكلم لما بقول لحضرتك انه حد من جه من ورا وخبط فاطمه على راسها وبعدين راح خانقها بسرعه حضرتك برده فكره شال اللي موجود على الرقبه معلش اي بنت اي بنت اسالها اكت خفيفه عندها لو لفتها كده على ايدها يعني خليتها اا ملفوفه كده زي الحد ولفتها على رقبه حد وحاولت تخنقه الحز بتاع الطرحه هيكون اكت من السنتي اللي ذكر في تقرير الطب الشرعي يعني اي حد لو حاول يجربها مستحيل مستحيل ايا كان لو كانت طرحه صغيره جدا او خفيفه جدا هتكون القطر بتاعها اكت من سم حضرتك الطبيب الشرعي ذكر ان هو سنتي اذا اا دي مش اداه جريمه دي اتحطت مخصوص في مسرح الجريمه دي نقطه النقطه الثانيه اا حضرتك معلش ا عدم وجود شال ووجود شال ده التناقض ده بيقول ان الشال ما كانش موجود واتوجد واتحط ا مكان الجريمه تمام ا حضرتك برده لو لو حضرتك لاحظت محمود وشهد في اول ا لقاءات يمكن بعد الجريمه بكام يوم الخربشه اللي على قوره محمود والخربشه اللي كانت في ايد شهد وبعدين شهد استاذ محمد عوض ا لما استضافها بعد كده وقال لها ده في ناس بتقول في خربشه في ايدك يا شعر قالت لهم لا ما فيش اي حاجه في ايدي لا في لقاءات اولانيه خالص بعد الجريمه بكام يوم ظهر في خربشه واقول لحضرتك عند العظم بتاع الصوابع اللي هو ما بين الصوابع وما بين كف الايد كان في خربشه في الايد والخربشه اللي على قوره محمود لو حضرتك ا ركزت معايا فيها هتلاقي ان لو شهد كتمت نفس فاطمه ففاطمه هتحاول تستنجد وتشيل ايه ده علشان تتنفس فمع الاختناء هتخربشها وفي نفس الوقت اللي بيخنقها من ورا هتحاول تخربشه في اورته تمام مش هي مش هتتعمد ان هي تخربشه في في اورته بس هو حد ميل عليها كده هيميل عليها كده وبيخنقها اللي اقرب حاجه هطولها ايه لو لفت ايدها لورا اقرب حاجه هطولها هي قوره اللي بيحاول يخنقها ا دعاء في التوقيت ده على ما اعتقد بنسبه كبيره جدا ما كانتش ا بتقتل فاطمه لا هي كانت ايه بتراقب الجو زي ما بيقولوا طبعا في اقناع ا تام لان حضرتك في المكالمه بتاعه سيد واخو دعاء في جمله اتكررت اكت من مره جمله ايه زي ما دخلتوها يا سيد طلعوها حضرتك الجمله اللي اتكررت اكت من مره دي دي جمله مش ما ينفعش تعدي كده زي ما دخلتوها طلعتوها يعني معنى كده هي معلش هم هي مش عبيطه ولا هبله دعاء لدرجه او معافه ذهنيه لدرجه معلش ان هم ياخدوها من ال من الدار للنار زي ما بيقولوا ويقولوا لها احنا هنلبسك جريمه والبسيها و واصل هديلك عشان عيالك والكلام ده كله لا هي كانت مشاركه بس قالوا لها حاجه قالوا لها اا او رجع لمحامي المحامي قال لهم والله اا انتوا لو حد فيكم ا اعترف على نفسه او لبسها هو ما ينفعش يطلع منها تمام طيب مين اللي نعمل له قصه وسيناريو ان هي اصلها في حاجه ذهنيه في عقلها واصل هي حاله نفسيه واصل كانوا بيضطهدوها والكلام ده كله هي دعاء ليه؟ علشان يجيبوا حكم مخفف فانا شايفه من وجهه نظري ان هو سيناريو وسيناريو اكبر من دعاء بكتير واعتراف دعاء اه هي شاركت بس مش بالاكل يعني مش بالقتل هي شاركت اا بان هي كانت بتراقب الجو ساعدتهم باي شكل من الاشكال ا اداه الجريمه ا اداه الجريمه مش دي ابدا يعني عقل ومنطق مستحيل تكون دي اداه الجريمه نهائيا ا وكمان كمان اللي يثبت اكتر انه ا اوقات يقولوا كان موجود شايل حوالين رقبتها لا مش موجود هو وارد جدا ان هو ما كانش موجود واتوجد ماشي ومعلش يعني اللي بيرتكب جريمه وجهه نظر كفاع ولا ايه اه حضرتك انا بحسب انت اللي هكملي اللايف يعني معلش انا اسفه جدا طولت عليك لا والله بس لو عايزه تكملي اللايف كمليه عادي انا هسمع معاك دهحك شويه يا استاذ فتحي حسيتك حسيتك بتشرحي وبتفترض افتراضات واحتمالات وبتسالك رمضان مطول معاكي وبتاع هاتوا لها شا لا لا اصل اصل هقول لحضرتك على حاجه انا لايفات حضرتك انا مش بفوتها وبدقق في كل كلمه حضرتك بتفصل اصل انا قبضت انا قبضت خلاص اسكتي انا قبضت وخلاص غيرت لا لا عيب عليك ده انت الوحيد ده انت الوحيد يا استاذ فتحي اللي حرقهم انت مالك كده اتغير وبيقول لي من ساعه ما رحت الامارات كده وانت اتغيرت كده هو في ايه في ايه هم اللي صفرو في الامارات ولا ايه في قي انا مش عارف في ايه بجد والله ايوه يا جماعه ابط عايزين ايه بقى يا مش فاب قبطت كتير طب يا استاذ فتحي هقول لحضرتك على حاجه حضرتك تقريبا يعني مع احترامي للجميع طبعا على على يعني المجهود اللي هم عملوه بس حضرتك الوحيد اللي من اول لحظه قلت جمله ودايما حضرتك بتكررها دايما حضرتك بتقول انا مع حق البنت ايا كان مين انا مش هارحم حد لا وانا هرحم ليه اللي بيرحم ربنا م ليش علاقه انا قلت انا مع حق البنت وبالنسبه لي اذا كانت الدعاء هي القاتله فالسيناريو اللي حكاته انه على بطنها والسحجات دي ظهرت غير منطقي وانها تجذب ومع ذلك فضلنا نسمع من ده ونسمع من ده ولكن لما جينا نتكلم مع الناس ما قلناش وخلاص رايي كده يا جماعه انا من رايي ان دي كذا فين دليلك على الكلام من كلامهم من تصريحاتهم من تحقيقات النيابه من تضارب الاقوال كل ده انا اظهرته وكل لايف بعمله اعتقد انا ماليش وجهه نظر فيه غير لسانهم هم كون حضرتك عندك وجهه نظر ضيقه دي بتاعتك والله مش هوسعها لك خليها زي ما هي ضيقه وانا مبسوط ان هي ضيقه كده بس اوعى حسك عينك رجلك ودنك بقك تقول اصل احنا كنا هنا بقينا هنا لا انا مش مع اي حد هيغلط هيتعاقب وهوقفه على السبوره وشه للسبوره وهيرفع ايده ورجله وهنقرزه بالخرزات انا بقول لكم اهو انا هقول لحضرتك على حاجه حضرتك تقريبا يعني الوحيد الوحيد اللي في كل لايف حضرتك بتمسك جزئيه جزئيه يلا تعالى انت بتكذب تعالى بقى تعالى يعني فحضرتك يعني ما شاء الله تغطيه يعني ما شاء الله ربنا يزيد حضرتك يعني جميله جدا جدا للقضيه دي ا انا على ما اعتقد ما فيش حد عمل التغطيه دي قبل كده حضرتك جبت كل الجوانب سواء سواء من اهل البنت المتوفاه او من اهل محمود او من اي طرف من الاطراف وحضرتك على فكره حضرتك فتحت عينينا على حاجات كتير لا انا ما فتحتش عينيكم انتم اصحاب العقول واكيد كلامي اللي انا قلته النهارده في ناس كتير مش مقتنعه بيه ليهم كل الاحترام والتحيه والتقدير ا وفي ناس كتير ا اعتقد برده فهمت انا عايز اقول ايه ووصلها رسائل المبطنه ولكن مكشوفه ليهم ا تحياتي طبعا لهم انا على فكره عايز اقول لكم على حاجه المستشار احمد حساب موجود تحت اهو بص يا مستشار انا عايز اقول لك على حاجه والله العظيم اقسم بالله عارفين انا لما بقيت ا اليومين دول الاقي حد عاقل ومتزن كده اقسم بالله بحس ان يعني واحده او واحد متزنين راسيين كده اقسم بالله بحس ان ديت معجزه حاصله يعني عارفين انتم نظام الطيبات والناس اللي ماشيين وراه ده اكتر حاجه تاكد لكم ان ما حدش يلوم على ابو فاطمه ام فاطمه يلعن في اي حاجه ونظام السيئات كمان لان انا بقى ماشي مش بنظام الطيبات لا انا ماشي بنظام السيئات مع البشريه دي منور يا معلم بسذن حضرتك هستاذن حضرتك يا استاذ فتحي ا في حاجات حضرتك كنت مركز عليها اللايفات اللي فاتت ا برده ايه يعني حضرتك خليك برده مركز عليها لان حضرتك يعني في ناس كتير على ما اعتقد هي برده مرعوبه وما زالت مرعوبه من حضرتك انك تكشف حاجات معينه المهم المهم بقوللك ايه يا سها اتفضل يلا ياما عشان تلحقي تنام يلا توكلي على الله مع السلامه ماشي يلا نورتيني ا استاذ ادهم ادهم استاذ فتحي ازيك يا استاذ فتحي اهلا وسهلا يا فندم اهلا وسهلا انا قبضت النهارده تمام يعني لو هتختلف معايا في الراي انت حر بقى منور الدنيا في الامارات وحشتنا يا جدع تحياتي ليك يا بس عايز اوضح عايز اوضح معلومه بصغننه بالله عليكم بس عشان الناس اللي ممكن يكونوا فاهمين وجهه نظرهم في اتجاه اخر ا المستشار احمد حساب موجود معانا وعلى فكره يعني احنا بنختلف مع الكل برقي وبهدوء فلا تفكروا ان انا مش قابض والله ضده ولا حاجه لسه لسه ما حدش قبضني خالص يا مستشار يا باشا انت راجل محترم راجل محترم يا باشا يعني ايه الامور طيبه والدنيا جميله احنا الموضوع الموضوع كله في اللزاذه كده وفي الروقان في حاجه مهمه في حاجه يا استاذ فتحي قول لي قول لي يا معلش انا اسفه جدا طب ممكن بس اه في حاجه اول فتحي جاللي ياكد من شرح من حساب حضرتك فاطمه ماتت يوم اه ماتت يوم 22 المباحثات المباحث يوم 26 انتقلت مع الطبيب الشرعي للجثه وجثهاني ازاي الكلام دوت ايه ده البنت الله يرحمها 122 22 يوم 22 اللينك اللينك موجود تحت يا مستشار هوانوا ليه بتطلبوا اللينك وهو موجود تحت يا جماعه اتفضل يا غالي بنت الله يرحمها توفت يوم 22 اه يوم ال انتقل انتقل الطب الشرعي مع باحث للجثه ها عشان ي كلام مطابق لدعاء ولا لا ازاياني يوم وازايب الطب الشرعي را المباحث يوم 22 بيبص على الجثه ام وهيفناني يوم ده مكتوب في تحريات المباحث خلي بالك اه في تحريات المباحث الكلام دوت طيب خلينا نذ احمد منور معايا المستشار حبيبي فتحي بيه ازيك يا استاذ احمد ازي عليك يا فندم منورين كلكم والله ربنا يخلي حضرتك هنزل واطلعاني انا طب استاذ معالي المستشار في سؤال بعد اذن حضرتك في القضيه اه ما شبهتوش كلام في القضيه يا جماعه معلش يا باشا بس معلش الكلام مهم جدا يا باشا افضل فاطمه الله يرحمها ماتت يوم 22 مظبوط يا فندم واتدفنتاني يوم واتدفن الثاني يوم 26 يوم 26 تحرير المباحث بتقول ان راحت انتقلت للجثه وبصت عليها مع الطبيب الشرعي تمام ازاي ازاي انا عايز افهم يعني الجزئيه الوحيده اللي حضرتك محتار فيها ده انت لو جبت الورقه لا يا باشا لا يا باشا ده انا طالع بس في في في حاجات مهمه يا باشا اول حاجه اي انسان بيتخنق يا استاذ احمد اي حد بيتخنق بيطلع لسانه وبقه مفتوح اي حد بيتخان الو طلع لسانه بقه مف سامعني فتحيه استاذ احمد استاذ احمد الو انت سامعني يا باشا سامعني يا مستشار كده انا سامعك انت سامعني اه سامعك كده 100 م يا غالي هي المشكله بس عند عندلام عند عم ادهم تقريبا عنده مشكله انا تمام 100 م انت سامعني كده والامور تمام صح؟ تمام الف حمد لله على سلامتك حبيب قلبي طبعا انا داخل عشان اقول لك الحمد لله على سلامتك مصر نورت برجوعك وربنا يعينك وشد حيلك والجدعا محمد والجدع مين اللي وصلك المعلومات المغلوطه دي مين اللي قاللك كده اللي ايه على ايه ما انا لسه في الامارات ماجيتش يعني انت قاعد في الامارات وسايبني لوحدي لا يا باشا انا لسه لسه جاي يومين كده فاضل فاضل حبه فاضل حبه عشان المركب الملكه والنبي بتاعه استاذ محمود نلحقها فاضل حبه يا كبير والنبي بس انا عايز اقول حاجه انا شفت تعليق كده اتبعت لي حد بيقول لك المشتر احمد حسام قال ان هو محفظ دعاء فبقول له يعني يعني اتق الله في نفسك وما تتهمش الناس بالباطل وما تقولش كلام على لساني انا ما قلتوش ربنا يهديهم ولا بنفهم حد وحد بيقول لك استاذ احمد مش فاضل دراسه القضيه وموجوده على السوشيال ميديا بقول له على الاقل على الاقل انا طالع اتكلم في قضيتي مش زي غيري ما عندوش حاجه يتكلم فيها فبيتكلم في شغل عندي في مكتبي تمام فنقول للناس تتقي الله شويه يا استاذ فتحي في التعليقات زي ما انتم ما تقبلوش ان حد يرميكم بالباطل احنا برده لنا اهالي بتشوف المحتويات دي ومش من حقكم ترمونا بالباطل لان احنا لا نعرفكم ولا تعرفونا غير بكل خير فدايما نخلي ما بيننا الاحترام والتقدير هو اللي موجود القضيه هتخلص هتطلع يا ويه ما تطلع سامعني بخلي ابو بسنت يطلع لان في ناس اه سامعك يا كبير معاك بس اصل في ناس كتير على الجست افضليه تخلص واحنا اخوات وحبايب مش هيفضل ما بينا غير الود والكلمه الطيبه فبلاش ان احنا نزج ببعض باتهامات باطله غير بقى لما يكون ا معلش انا اسف في الكلمه اللي بيقول الكلام ده يكون عنده يقين بالمعلومه اتهام الناس بالباطل باطل وانا اتمنى ان احنا ما نكونش اهل باطل يعني انت رحت مني فين؟ عايز اقول حاجه يا مستشار فوق راسي يا حبيب قلبي الله يخليك انا قابض وانا موجه وانا النهارده مش عارف برتشي وانا كل يوم يا جماعه انا يا جماعه لما بشوف حاجه بقولها هو احنا في الهمين وفي الفرح منسيين ولا ايه؟ انا عارف ما هو حتى بيقول لي انا ما قبضتش طب ما حد يقبضنا ربنا كده مش بحاجه ما تنساش اخوك يا عم نسم طيب يا جماعه والله مش هنعمل صوت والله العظيم انا انا بامانه والله العظيم عايز اقول حسبي الله ونعم الوكيل في كل انسان فاتح منصه لتتبع عورات الناس واذيه الناس بكلام بالباطل من اجل منفعه ماديه وفي في نفس الوقت بقول ربنا يجازي كل انسان اجتهد في القضيه دي خير على كل مجهود عمله خير عيب انا شايف حاله هرج ومرج مالهاش علاقه بمنطق ولا بدين ولا بادب ولا باخلاقنا كمجتمع شرقي شايف كل من هب ودب طالع يتكلم في القضيه شايف ناس عامله لايفات بال 24 ساعه فاطمه دعاء دعاء فاطمه فاطمه دعاء دعاء فاطمه انتوا يا جماعه الخير يعني بقى اكل عشكم المذمه في الناس بقى اكل عشق رمي الناس بالباطل انا ماعدتش فاهم الناس دي بجد فاهمني ازاي يا استاذ فتحي كتير والله يا غالي كتير والله والله العظيم بجد انا مستاق انا اعرف ده في ناس بدات محتويات على القضيه دي بدات تتكلم في مشاكل مجتمع على القضيه دي طيب احكوا لنا شويه على نقب وما بعد يعني طب ما انت حضرتك عارف اتعرض علينا كتير نعمل منصات ونطلع نتكلم اتكلم بس انا مش راجل مهرج ولا اراجوز انا راجل ربنا يعنا على شغلي اللي في مكتبي بعد كده ابقى اتكلم ولو كنت بتكلم انا بتكلم في قضيه تخصني قضيه انا مكلف فيها وموكل فيها واخد اجري فيها مش طالع اتكلم زي ناس ما بتتكلم على قضايا ليس لي بها من سلطان ولا ليس ل بها علاقه وسابوا الدنيا كلها وبداوا يدخلوا في احمد حساب كشخص وكلام كده غريب عمالين بنسمعه مش فاهم الناس عايزه ايه وصله لك يا فتحي بيه يا غالي والله والله انا دايما بقول ربنا يهدي طبعا انا كنت طالع عشان امس عليك اقول لك وحشتنا والله حبيبي والله انا في سؤال كنت عايز اساله لك بالله عليك يا مستشار معلش فوق راسي يا حبيب قلبي اي حاجه اني سينج انا هشرب شيشه اهو بص انا بص انا بطلت السجاير خلاص الحمد لله الدكتور قال لي بطل سجاير كانت اخر سيجاره دي الحمد لله وطلبت شيشه يبقى كده قبضت بس اه السي دي اللي حضرتك طلبته يا معالي المستشار ده ايه سي دي ايه؟ لان ناس كانوا قالوا فلاشه وناس كانوا انا اتذكر انك انا عمال اجيب المقطع دلوقتي مش عارف اجيبه مش فاكر كان في اللايف اللي فات انا بس عايز اوضح لك حاجه السي ده بتاع الادله الجنائيه اللي عليه الصور بتاعهثمان والمعاينه التصويريه اللي هي البنت كانت بتمثل الجريمه فيها ده السي اللي موجود عشان الناس تفصل لان انا شفت بعض الناس قالوا دي اللي مقدم من المحامي المجني محامي الاستاذ نيازي اه لا لا لا لا ده طيب انا عايز عايز اقول لك على حاجه انا اكتشفت النهارده انه في الاوراق ما فيش اي دليل يفيد بان البنت دي اتخنقت على وهي على بطنها ما فيش ما فيش اصلا ما فيش الا السوشيال ميديا بس منين جابوا الكلام ده والله بص هو كل واحد قال الكلام من وجهه نظره بس في حد انا عايز ارد عليه في حد كاتب انا مش فاهم هو برده قصده ايه بس احنا هنحاول نرد في حدود اللياقه والاحترام المتبادل كاتب بيقول استاذ احمد حضرتك قلت هتنسحب بص بعد اذنك يا مع المستشار بعد اذن حضرتك غير مسموح بعد اذنك يا غالي غير مسموح لاي حد يتطاول او حضرتك عايز تقدم رساله نقد بادب باخلاق على راسي اي اهانه او اسفاف او تنمر او سخريه من اي ضيف موجود اذا كان الضيف موجود فدي منصته لحظه بس ايا كان هو مين فبعد اذنكم نحترم بعض شويه انت حبيبي انت فوق راسي هو في حد بيقول يا استاذ احمد انت حضرتك قلت لو دعاء هي القاتله انك هتنسحب طبعا قلت كده واحنا متفقين مع النيابه العامه واحنا بناكد ان دعاء هي اللي قاتله دي وجهه نظرك وتحترم لو النيابه العامه احالت كل الدعوه وهي مقتنعه ما كانش في مواطن اخد براءه في جمهوريه مصر العربيه النيابه بتحيل المتهم وبيكون اقصى عقوبه وبيكون اخد اعدام وبناخده في ادنا في محكمه النقض على فكره يعني ولا الكلام في غد فتحي بيه لا تمام يا كبير 100 م تمام فيعني بلاش بقى ايه كلام من غير دليل ويا ريت اللي يتكلم او يكتب كلمه يكون فاهم معنى كلامه ايه احنا الحمد لله عندنا من الشجاعه ان احنا نرد على اي حد الناس مش قادره تستوعب ان معالي المستشار احمد حساب يا جماعه هو ده ليس والله يا جماعه دفاع عن متهمه في جريمه قتل ابوس ايديكم استوعبوا الناس تفهم الناس تفهم ان ده شغل على فكره والله بيقوم بشغله قسما بالله بيقوم بشغله شغله على فكره ارد عليك رد كويس استاذ فتحي ونوجهه برض لاخواتنا اللي بيكتب اي كومنت خليك انت مكان دعاء وشوف هتعمل ايه عشان تثبت براءتك طالما انت حاسس ان انت بريء وان انت ما عملتش فقبل ما تتكلموا على الناس زي ما بيقولوا كده يعني اللي شاف بلاوي الناس تهون عليه بلوته جربوا وبعد كده اتكلموا انت رحت فين؟ انا بسمع لك والله والله العظيم بسمع كلامك كلام كلام محترم قسما بالله الناس كلها اخواتنا القضيه هتخلص مش باقي ما بين الناس غير الموضه والاحترام والادب ربنا يعلم احنا بنعمل يرضيه علينا ضميرنا وما الحكم الا لله سبحانه وتعالى ربما اكون على صواب فيوفقنا الله وربما اكون على خطا فيمنع عني باسبابه ولكن اللي انا اقدر اقوله عمرنا في حياتنا ما هنكون موجودين في مكان الا للدفاع عن الحق شاء من شاء ابى من ابى كل واحد يقول اللي هو عايزه كل واحد بيتكلم بتربيته باصله ببيته بيتكلم بضميره فاحنا ما بنزعلش من حد والناس كلها نفسي الناس نفسي الناس يا معلم المستشار تفهم يعني احنا يمكن عملنا هنا حوار او نقاش او دردشه ما بين الاخوات كان الاستاذ مستشار هشام ابراهيم وحضرتك في اختلافات في الاراء يا جماعه برقي بدون سخريه بدون استهزاء ا حتى لو هو صح ده غلط بس يا جماعه في في اختلاف برقي والله انا بس عايز اقول يا جماعه انتوا سبتوا القضيه وبتتكلموا في حاجات يا فندم يا فندم معلش سامحني الناس متخيله ان لو احنا اختلفنا في الراي فاحنا انا قابض يا انت قابض يا انا يا انا بتريق عليك او انت يا جماعه والله ما كده خالص العظيم ظ اقسم بالله العلي العظيم انا استاذ فتحي له فكر وله راي وله مبدا خاص ب ده خاص ب هو انا اقدر احجر على راي ولا هو يحجر على رايي وقعدت حتى لو هو عنده قناعه بشيء عكس قناعتي هو في الاول وفي الاخر اخ وصديق بعيد عن اي حد عايزين نعرف يا فاتحه عليك ليه يعني احنا المفروض ما نكونش بالسزاجه اللي نكون اذكى من كده هو معنى ان استاذ فتحي النهارده بيهاجم موكل عندي يبقى هو بيهاجم شخصي ولا هو بيهاجم مبدا وموضوع لازم نفصل ما بين الكلام ده وصله لك يا فتحي بيه وصله لي يا غالي بس ابو بسنت معانا انت سامعه كده انا ما فيش حد على البث سامعه بامانه غيرك دلوقتي حاليا اتكلم كده يا ابو بسن مساء الخير يا مستشار والله صباح الخير دلوقتي سامعني كده انا اللي سامعك انا اللي سامعك بس فانا هفتح بقى من الاستريم الموبايل الثاني اتكلم يا غالي وانا معاك اهو في حد بيبعد برض كومنت بيقول ا استاذ احمد لو سمحت انا حابه افهم هي دعاء اعترفت ليه بجريمه هي ما عملتهاش اتمنى ان ربنا ما يكتب عليكي تشوفي الاربع ايام اللي هي شافتهم وبعد كده تقدري تحكمي انتعترفي ولا ما تعترفيش حد بيقول لمستشار احمد حساب انت قلت لو تاكدت انها القاط سوف تنسحب وهذا شانك بس اكيد انسحابك هيفرحنا واليوم الحمد لله الاستاذ فتحي وضح وضح للراي العام نقاط كث بالحقائق تديني دعاء اولا انسحابي لا هيرضيكي ولا هيفرحك ولا هيفرحني انا انسحابي هيكون بقناعه خاصه بيا مش بقناعه خاصه بحضرتك انا كده يا باشا 100 م وابو بسنت المفروض 100 م تمام افضل كده يا ابو بسنت افضل يا ابو بسن يا ابو بسنت الو طيب اطلع تاني بقى انزل واطلع تاني يا ابوسام اهو حد رد رد محترم بيقول لك انسحابه يفرحنا هو الزمالك اللي هينسحب من الدوريتل ربنا ما يحكم عليكم تكونوا ما بين الطرفين بتتكلموا في روح بني ادمه بتتكلموا في روح بني ادمه تق ليه يعني وفي حد بيقول لك مش عايزينه ينسحب الا لما يظهر الحقيقه طب ما اعلنوا امبارح ان انا انسحبت مش عارف ازاي سمعت انت ده ولا ما سمعتش يا فتح بيت انا سمعت يا غالي يا معالي المستشار الله يرضى عليك هل ما يوجد داخل الاوراق يا فندم ما يفيد بان البنت دي اتخنقت على بطنها بالله عليك جاوبني ريحني لا الله يبارك لك بس عليا النعمه انت ماليك حل والله هو البنت الفعل تع عليا النعمه استنى عليا النعمه انت ما ليك حل بس انت خطير بس يا رب تكون وصلت بقى افضل انت كده تاخدهم البحر وترجعهم عطرين كل يوم وتسكبهم المركب ويسد صدقه في الاخر تلاقي نفسهم يا باشا توهونا والله توهونا ده اخترعوا فيلم الفيلم ده موجود على السوشيال ميديا بقىه ثلاث شهور انا لسه واخد بالي منه النهارده اه بقول لك ايه يا باشا هو مين اللي قال اول واحد في الدعوه قال ان البنت كانت نايمه على بطنها وقالت بتخنقها وهي من فوقيها مين اللي قال الكلام ده ابو شهد وشهد ومحمود والجماعه دول وهو نفس الشخص اللي كان على مسرح الجريمه مع الجثمان وان غدا لنظراه لقريبك بس عايز اوصلها لهم من بدايه من اول اليوم وهم مش واصله لهم والله ما واصله لكم بس يلا خير انا كويس انك سؤال الناس اللي قالت ان استاذ فتحي بياكد ان دعاء القاتله رايكم هيبقى ايه في الثواني اللي احنا اتكلمنا فيها الاخيره برده هو نفس الراي لا اله الا الله انا طلبت عصير رمان بعد الاجابه بتاعتك دي خلي بالك ا رمان مع مع ثلج قلت له هاته لي مع قطع ثلج بقى كده اهال تعمل نيوت في اوقات محدده وانا فاهمك بالك والله والله وجبت يعني اول ما شيشه مع العصير الرمان تعمل في اوقات محدده وانا فاهمك بالك يا شق ولا مشك انا واخد بالي يا كبير والله برده بتقفل تاني والله العظيم واخد بالي اهو اهو بس بسم الله ما شاء الله انا عايز اقول لك على حاجه والله افضل يا قاط احنا بقىنا ثلاث ايام بنسمع معجزات وانجزات انا رديت عليها في خلال خمس ثواني او 10 ثواني في بدايه البث من غير ما حاسس باللي جواك انا عارف باللي جواك بص حاجه صعبه حاجه صعبه ناس قفلوا القضيه وخلصوا كل حاجه وجابوا حاجات غريبه كده والناس ده بيحللوا حاجات دلوقتي ما شاء الله عليهم في ناس جابت البراءه وفي ناس جابت الادانه وفي ناس كتبت الدفوع وناس كتبت قفلوا اللعبه فعلا اه لا اله الا الله واحد بيقول انا وانت خطير خلي بالك ها منور ابو بسنت والله منور ابو بسنتع الالعاب وفتح بالجيب اللي جوا استفار حس اخبارك يا باشا سامعيني يا جماعه ولا انا مش مسموع برده يا معالي المستشار احمد بيحساب اتمنى ان حضرتك تنزل وتطلع يا فندم للضروره القصوى لو سمحت ارجوك يا معالي المستشار انا سامعك معلش عشان ابو بسنت تسمعه فانت محتاج تنزل وتطلع طالعه بسيطه معلش عيوني يا فندم عيونك ماشي يا قائد يلا يا حبيب قلبي منور يا ابو انت والله بقول لك ايه يا رودي انا يا رودي نعم يا بروفا انا واحد قابض ولو لمحتك دلوقتي انت حره اللهم بلغت اللهم فشت هو ده اللي انا كنت عاوزه اسالهولك بقىي ساعتين ومستنيه بس ان انا قبض حجر حجر انا قبض حجر طف ازاي حضرتك تقبض ومتابعينك اللي معاك من سنين مش في القضيه دي بس سايبهم كده هقبطكم بس بالنيه لا احنا عاوزين رمان بالثلج برضو بس يعني يكون حاجه كده رايقه طب انتوا الجو عندكم في مصر ياما مش مش يعني الجو حلو انما هنا الجو رطوبه لا والله حضرتك مضلم مصر فعلا مصر منوره باهلها والامارات منوره باهلها والمستشار احمد حسب لا هو طالع تاني اصل انا نزلت كذا حد وكل بلد منور منوره باهلها وبناسها يا حلوين والله انا عاوزه احيي حضرتك وطبعا ما انساش استاذ محمد عوض واستاذ اسلام على مجهودكم بجد انت تعبت جدا في القضيه دي ا غير اي قضيه تابعناها وحضرتك حرنتها بس حقيقي القضيه دي اخدت مننا ومن مجهودنا طب انا هسالك على حاجه اهو اسالك على حاجه اقول لك على حاجه فرصه والله يا ابو بسنت موجود اساليكي والله والله ابو بسنت يخرج ويدخل ماسك خليني انا اتكلم خليني انا اتكلم شويه ا ازي حضرتك يا استاذه منوره منصه الحمد لله ازي حضرتك يا استاذ بصي بصي والله العظيم ثلاثه اقسم بالله العظيم انا بتكلم كلمه حق بما يرضي الله واللي عاوز يصدق يصدق مش عاوز يصدق براحته الله يعينه على حاله بس انا كنت بتكلم وبتطفرج في نقطه بسيطه جدا احنا اتكلمنا وفتحي يمكن عاد الكلام ده 100000 مره وقال يا جماعه الخير انا لا ممكن هنحاز لطرف ضد طرف انا بسمع الاطراف كلها وبجمع كل الخيوط ولما بلاقي طرف غلطان في حاجه بطلع وبقول الطرف ده عنده واحد انين 3لا وبما يدل على ان هو بيقول الكلام صح النهارده يمكن هو طلع وفي اول البث قبل ما يتكلم في اي حاجه خالص تطرك للجزئيات اللي بيتكلم فيها ابو فاطمه وام فاطمه وان في تناقض في كلامهم وفي اقوالهم كلها وطالع يقول لهم انتوا ليه بتعملوا كده يعني الحساب مين؟ هل اللي انتوا بتعملوه ده صح؟ اظن ان كده ما يجيش واحد يقول لي انت قلبت على ام فاطمه ليه؟ يعني انا مش عادي افهم الناس احنا كل كلمه بنقولها يا جماعه الخير لما بنلاقي خطا من اي طرف بنقول له انت خطا في كذا كذا ليه الناس بداه تتطاول انت اتغيرت يا فتحي انت رحت الامارات اتغيرت انت قبضت قبضت ايه طب حضرتك معلش في الكلمه حضرتك يا استاذه رودي موجوده ويمكن كان في قبل حضرتك حوالي 15 شخص طلعوا عملوا مداخلات الناس اللي طلعت المنصه يمكن مش عايز اقول لك اغلبهم مش عايز اقول لك 60 70% 90% منهم مختلفين ومش مقتنعين باللي فتحي بيقوله هل فتحي اخطا فيهم هل فتحي غلط في حد فيهم طب حضرتك اذا بتنتقدني انتقدني بادب وباحترام اطلع على المنصه وصل المعلومه بتاعتك بادبك واحترامك وقول يا فتحي انا مش مقتنع بكذا انا اقول لك انا تحت امرك رايك على راسي من فوق ويحترم لكن انك انت تقعد في التعليقات وتتجاوز وفتح قابض وفاتحه سافر الامارات واتغير الكلام ده كله طب حضرتك خبطت على الباب طب لما ارد الجواب بتاعك واديك الرد اللي محترم اللي يليق بيك هتزعل ولا مش هتزعل اه طبعا يعني لما اجي مثلا اقول لك انا قبضت من امك هتكون مبسوط طب ليه خلونا ليه ليه تستفزونا لان احنا نوصل لمرحله زي دي ما تطلع على المنصه ان كنت راجل او كنت واحده ست محترمه قد حالك اطلع على المنصه كلمني اطلع ماقشني اقنعني واقنعك اختلف معايا ما بقولكش ما تختلفش انت ليك رايك على راسي من فوق ما بقولكش والله انا لازم اكبرك على انك انت تاخد برايي احنا يا جماعه الخير قلنا احنا ناس زينا زيكم احنا ناس زينا زيكم ناس عاديين جدا كل شغلنا الشغل ان احنا قاعدين 24 ساعه يمكن انتم بتناموا فتحي ده انا ماعرفش بيجيب الس الله يعينه الله يعينه لان ده شغله وده اكل عيشه وهو هو خلاص الراجل انا نفسي بنام واقوم الاقيه قاعد انام واقوم الاقي ايه قاعد يا ابني صحتك يا ابني انت بتعمل في نفسك ليه كده يقول لي مش حرام في بنت عمرها طفلها 15 سنه راح حقهادر حقها لحساب مين لما يكون ابوها بيتكلم الكلام ده بيقولوا لحساب مين بيتناقض في كلامه لحساب مين ما تفهمونا يبقى لما نقول ابو فاطمه بيقول كذا وعنده انتقادات في كلامه وعنده تغيير في كلامه يبقى انا قلبت على ابو فاطمه طب لما اجي اقول لك دعاء قالت كذا كذا في التحقيقات والكلام اللي بتقوله هو اقرب للصحيح تقول لي انت قلبت على دعاء انا بحب اقول لكم على حاجه ويمكن المستشار احمد حساف سامعني يا فندم ده راي رايه الشخص يا حبيبي يا حبيب قلبي الناس كلها مستشار حساب بتتكلم فتح قلب فتح قلب على المستشار حساب يعني ايه قلب على المستشار حساب انتوا مش عايزين تفهموا ليه اقسم بالله اقسم بالله العلي العظيم والعيش والملح اللي انا اكله مع استاذ فتحي لو رايه بيخالف رايي انا شخصي ده لا يفسد ما بيني وبينه من علاقه يعني الاخاء اللي موجوده ما بينا والاحترام المتبادل ثم ان هذا الراجل صاحب فكر وبيعرض فكره وفكره يحترم الراجل لم يتجنى على احد الراجل بيتكلم بحدود المنطق والضمير اللي هو رسخه داخله ما يزعلش منه غير الانسان الناقص انا بكلم يا مستشار حساب فتحي مش عايز اقول لك بينام يا اخي اقسم بالله بينام والتليفون في ايده مشغله وبيشوف وبيشوف القضيه وبيشوف في ايه يا جماعه الخير كده مش في كده فتحي الجهري بيتكلم عن كل القضايا اللي بتمث المجتمع المصري من فتره كبيره جدا انا بشفرك على بعض الناس لما القضيه هتخلص مش هيلاقوا حاجه يتكلموا فيها طب اقول كلمتين يا مستر حساب انا اقول كلمتين عشان الناس ترتاح فيهم ويمكن انت هتكون هتكون معايا في نفس الموضوع وانا صريح جدا خلي بالك انا ما بحبش ازوق كلامي انا على رقبتي بقول كلمه الحق القضيه من اول المستشار احمد حساب ما دخلها ومسكها كانت شيء من بعد ما طلع تقرير الصفه التشريحيه وتاني جلسه للقضيه ومرافعه الاستاذ احمد حساب والمستشار نيازي والناس دي في القضيه القضيه بقت حاجه ثانيه خالص يعني من بعد نتيجه التقرير الطبي طلعت انا احب اقول لكم واحب ابشركم وانا صريح وواضح فيها القضيه معلش في الكلمه بكلمتين اثنين هتخلص مع المشور احمد حسان لا لام ربنا مش مش والله معاك معاك بص يا مستشار حساب لا ننكر ان المستشار احمد حساب بيشتغل على اوراق وبيطلع فيها ثغرات وده راجل موكل عن متهمه ومن حقه ان هو يكون عنده عقيده ويكون مكون عقيده هل هي متهمه او لا وبيشوف الثغرات اللي في في الاوراق بتاع القضيه وبيشتغل عليها نفس الامر القاضي اللي بيحكم في القضيه انتم عارفين ان القاضي اللي بيحكم في القضيه له اوراق ثبوتيه اذا ثبتت بالاوراق المقدمه بالنسبه لهدافع عن المتهم بتكون الهيئه الموقره القاضي بيكون اول مدافع عن المتهم الله ينور عليك لازم الناس النهارده اللي انا عايز ابشرهم بيه واللي انا مقتنع بيه انا مش عارف انت حضرتك تكون يعني معايا ولا لا انا بس سيبك من ان كلام كتير ومش هخش بحشو كتير ولا اقول ا التقرير بتاع اقلام الاظافر ولا ولا اي حاجه ثانيه خالص انا مش هتكلم في الكلام ده خالص انا بتكلم بتكلم في انك لما سالت الدكتور اللي حط تقرير الصفه التشريحيه في قلب المحكمه قلت قيقول له انت بدات شغلك الساعه كام؟ قال لك انا بدات الشغلي الساعه 10 ون:30 11 حصل يا حساب ولا لا؟ قال لي 10 10 ونص طيب وهو بنفسه بلسانه هو اللي قال ان انا كنا في ايام رمضان وكنا صايمين وصليت التراويح وبعد ما صليت التراويح اتصل عليا الضابط المنوض بالموضوع وقال لي يا دكتور عندنا حاله مستعجله وهبعت لحضرتك السياره من بورسعيد للشرقيه تاخدك حصل يا مستشار ولا انا غلطان؟ حصل طيب التقرير حضرتك صلاه الترويح بتخلص 8 ونص ته زي ما الناس قالت ساعات ونص فرق يعني يا معالي الباشا خليني معاك خليني معاك عشان الناس تفهمها صح لان انا مش هدخل في تفاصيل التقرير نفسه انا بضرب التقرير من بدايته من اساسه ودي اقل حاجه ممكن مستر احمد حساب يعملها بس السؤال هنا انت لما بدات شغل بتقول انا بدات الشغل الساعه 10 ون30 طب الضابط لما بعت لك السياره من بورسعيد للشرقيه بتاخد لها ساعتين ونص ثلاث ساعات وعشان ياخدك من من الشرق رقيه ويرجعك بور سعيد تاني عايز له ساعتين ونص ثلاث ساعات يعني انت وصلت للساعه 2 ونص 3 الفجر انت حضرتك بتقول بدات تشتغل الساعه 10 ون:30 يعني حطيت تقريرك الساعه 10 ون:30 تاريخ 22/2 استنى ده في نصيبه سودا كبيره يمكن استاذ فتحي انت كده طلعت بالتقرير لتاريخ 23/2 مش تاريخ 22/2 اصلا وانت بدات شغل في في التقرير بتاعك من الساعه 10 ون:30 انت بدات التقرير بتاعك الساعه 2ين 3: الف ندي فرصه يا ابو ندي فرصه عشان يبقى الكلام واضح هنا وهنا اتفضل مع المستشار اتفضل يا مستشار اقول لك على كارثه كبرى اجرائيه السيد مجرى الصفه التشريحيه لم يتم استدعاءه في النيابه العامه وسماع اقواله فيما ستره في تقرير الصفه التشريحيه نمره واحد السيد الدكتور مجرى الصفه التشريحيه لم ينوه جمله وتفصيلا بالاستدلال انه قام باخذ عينه حشويه في تقرير الصفه التشريحيه اللي ارسل ارساه للنيابه ولم ينوه انه تم اتخاذ العينه وجاري عرضها على المعمل الكيماوي الاستبيان هل هناك وجود مواد سامه من عدمه وده خطا اجرائي فظيع يهدم ويعدم تقرير الصفه التشريحيه بالخلاف كمان بالمواعيد فالناس لما بتيجي تتكلم سيبوا القانون لاهل القانون سيبوا الاعلام لاهل الاعلام سيبوا الاجتهاد لاهل الاجتهاد كل واحد يتكلم في اللي بيفهمه انا امبارح كان حد بيكلمني بيقول لي لغه جسد بقول له حضرتك شغال ايه قال اعلامي قلت له طب انت حضرتك دارس لغه الجسد واخد بها شهاده قال لي لا مجرد ان البنت قافله ايدها على المنديل يبقى هي اللي قاتله قلت له يا سبحان الله طب ما احنا عارفين ان اخواتنا في الارياف والفلاحين بيبقوا حاطين الفلوس في ايدهم وقافلين عليها بيبقوا ماسكين المنديل في ايدهم وقافلين عليه بيبقوا ماسكين الموبايل الصغير اللي من غير كاميرا ولا كلام من ده في ايدهم وقفلين عليه هل ده دلاله ان هم ارتكبوا جريمه ده انا شفت عجب العجاب في القضيه دي اقسم بالله انا اول مره في حياتي قضيه تكون مثره على الراي العام واكتشف التدمن الاخلاقي اللي احنا وصلنا له بالشكل ده والاسقاط الغير مبرر على اطراف النزاع بالشكل ده لا يا جماعه ده في ربنا سبحانه وتعالى شاهد ومطلع علينا كل واحد هيقول كلمه بالباطل في حق انسان هيتحاسب عليها قدام رب كريم لا كل واحد يفكر ان الكلمه اللي بيقولها بالباطل هتتنسى انا ممكن اقول جزئيه بسيطه يا استاذ احمد لان في ناس تايهه عننا قوي الناس تايهه عن ان واتخذوا الموضوع ده على الاستاذ احمد حساب بالاخص ان الاستاذ احمد حساب كل ما يطلع منصه وحد يساله سؤال بيتحفظ ومش عايز يرد دلوقتي وهتسمعه في المحكمه فالناس زعلانه جدا انتوا زعلانين ليه ده راجل شغله اقول لكم على حاجه اقول لكم على حاجه اقول على حاجه بسيطه جدا يا مستشار حسان من يملك من من يملك ان هو يعلم معلومه عن موكلي غير صاحب الشقه من يملك وبعدين في حاجات يا مستر حسام في حاجات انا مش عايز انوه عليها قدام الراي العام بمعنى انا هقول لحضرتك على حاجه انا عن نفسي عندي يقين ان لو الكلام ده ماتصرش على المنصات في السوشيال ميديا ما كناش لقينا الطبيب الصفه التشريحيه جاي لنا بالاوراق اللي جاي لنا فيها في قلب الجلسه والله العظيم ان اتسمعت من قلب المنصات وانا بحلب بالله دي الحق لا لا ده لو ما تناوش عليها في المنصات والله ما كنت هتلاقيها في اول جلسه وعشان كده الاستاذ احمد لما بيجي يتكلم كلم يا جماعه الخير في حاجات ما ينفعش افصح بيها قدام الراي العام هو له له اموره الخاصه امور شغله اللي ما ينفعش ينوه بيها قدام الراي العام انت ممكن اسالك سؤال افضل يا معند اي حد من الساده اللي بيعلقوا علينا سواء بالسلب او بالايجاب لو هو وكيل عندي وانا افصحت عن معلومه جوهريه اديهاني ابقى انا راجل خاين للامانه ولا ابقى انا راجل كده عجبت الناس اكيد طبعا يا جماعه في حاجه اسمها في حاجه اسمها انضباط في حاجه اسمها الامانه ولا هي عاز عاوز اسال لحضرتك سؤال مستر حساب سؤال فني معلش افضل بما ان ان احنا عندنا اسقاطات كتير في تقرير تقرير الصفه التشريحيه وحضرتك هتقوم بعملك وواجبك تجاه الموضوع ده طيب في الحاله دي عايزين نفترض جزئيات هل من الممكن ان هنا الموضوع ده في صحه براءه لدعاء ولا في اعاده تحقيقات للقضيه من جديد عشان بس اكون فاهم عايز الامانه وعايز اللي بما يرضي الله افضل انت حضرتك عارف احنا كمحامين بنتعامل امام محكمه كل محكمه وكل دايره لها توجه في دايره ممكن تشوف الوضع ده براءه في محكمه ممكن تشوف الوضع ده ادان انما انا كمحامي اللي انا شايفه ان الناس لازم الاول تستهدى بالله ويسيبوا الامور تسير بشكلها الطبيعي النتيجه عند الله سبحانه وتعالى كلنا ادوات احمد حساب غيره شاهد مجري تحريات نيابه عامه القاضي اللي على المنصه كل لا لا حضرتك ما فهمتنيش يا مستر حسام معلش مع احترامي لحضرتك انا لا انا عاوزك ترد انا مش طالب منك انك انت تقول لي هي بريئه ولا لا انا عايزك تقول لي حدثين اثنين احتمالين اثنين احتمال ان هي تقول تكون تطلع براءه وانا ماشي معاك انا انا ما بقولكش حدد لي اهو بقى وما بقولكش اديني الرد المقنع من حضرتك انا بقول لك اديني جزئيتين عشان ل سؤال ثاني بعدهم انا راجل بشتغل على يقين مش على احتمال انا اليقين بالنسبه لي ان موكلتي بريئه انا بكلمك اهو ق من ورضي الله طيب نفترض انا خليني مع حضرتك نفترض ان ان طلعت براءه تمام نفترض ان طلعت براءه بالحاجات اللي حضرتك هتقدمها في القصور اللي موجوده في التحقيقات والقصور اللي موجوده في قلب تقرير الصفه التشريحيه نفترض ان طلعت دعاء بريئه حق فاطمه فين؟ لا ما هو بط انا عايز اقول لحضرتك على حاجه حضرتك عندك اقتناع ان دعاء عندها حاجه تقولها بالنسبه للي قتل لا كده الاقتناع الشخصي ده انا عمري في حياتي ما هفصح عنه امام وسائل تواصل بس انا عايز اقول لحضرتك على حاجه بسيطه مش دي القضيه اللي هتتاقيد ضد مجهول الهيئه الم ما هو ده اللي انا بتكلم فيه يا دكتور ده اللي انا بتكلم فيه يا مشار حساب حق البنت هل هيروح هو الاستاذه اللي كاتبه لي كيف بريئه يا مستشار احمد؟ بريئه بالنسبه لي انا مش شرط تكون بريئه بالنسبه لك ده رايك الشخصي احتفظي بين نفسك ا يا جماعه الخير والله العظيم مهما حصل ولحد الان المتهم بريء حتى تثبت ادانته ادانه ثابته من المحكمه بعد استئناف ونقض وكل شيء والمحكمه تنتهي من قرارها هنا بنعرف المتهم فيه لكن هي دعاء لحد الان احنا يا جماعه كل اللي بنعمله احنا بنحلل اوراق وبنحل هو انا هو انا ممكن اقول لحضرتك حاجه افضل انا عندي دليل قولي وعندي دليل فني مش لازم الاثنين ياذروا من بعض عشان يشدوا من اذر بعض ويبقى في دليل مستمد قوي بالظبط يا برنس طب انت عندك الدليل الفني وعندك الدليل القولي لو ركبوا على بعض يبقى انت تقتنع بروايتك صح ولا غلط لا القولي ولا الفني سؤالي بقى سؤالي انا بسال في سؤالي حق البنت فين اللي ماتت؟ سيتم اعاده الاوراق الى النيابه العامه لو رات الهيئه الموقره ذلك وربما تتصدى وربما يتم اضافه متهمين لو طلبتو لو لو لو عملت الدفاع من الاتجاهين الاثنين يا معالي المستشار سامحني لكن كل واحد معالي المستشار نيازي بيقول انا جاهز للفصل وانه عايز يفصل اقول لك نتكلم كلام من غير خجل ولا هنحط الكلام افضل يا كبير انت عارف وانا عارف وكنت معايا على تليفون قبل الجلسه 48 ساعه وانت عارف ايه اللي اتغير في ال 48 ساعه ده انا راجل علشان ابقى ما خلفتش عهد ولا وعد عشان ما تزعلش مني انا لا يفرق معايا اللي عايش ولا اللي ميت انا اللي يفرق معايا ربنا سبحانه وتعالى هيحاسبني على ايه انا ما طلعتش يا استاذ فتحي من الجلسه قلت لهم انا معاكم لغايه لما تثبتوا حق بنتكم بس لو حسيت ان في تلاعب بيحاك ضد موكلتي اخش اترافع ده اللي انا حصل ولا ما حصلش ده اللي انا بحاول اوضحه لهم من البدايه ومش مش مستوعبينه عشان كده قلت مستشار حس بيدافع باستمات خلص انا كنت في القاعه وغيري صاحب الشان روح نام في بيته وانا كنت بحارب وانت تعلم ذلك والناس حابين الموضوع فعايزين يفصلوا على كده يا جماعه من الاخر يعني هم حابين يفصلوا صلوا على كده طيب انا في جزئيه كمان عايز انوه عليها عشان الناس تاخد بالها منها وتكون امور امورها واضحه جدا يعني عشان الناس برده اللي عندها انتقادات في الموضوع ده وانت كده بيتكلموا بيقولوا انت كده يا فتحي بقىك شهرين قاعد تظلم في محمود وشهد وابو شهد وفلان والحاج عايده والحاج علانه لا لا حضرتك يا استاذ الفاضل ويا اختي الفاضله الكلام اللي اتكلمه كله فتح على محمود ولا شهد ولا ابو شهد ولا الناس دي كلها حقايق حقايق من ارض الواقع ما حدش فيهم اتظلم في شيء نهائيا واعتقد ان احنا ما قلناش في كل في كل كلامنا وفي تحليلاتنا ان احنا قلنا حد بعينه هو القاتل لحظه بس يا استاذه روز انت بتقول ان شاء الله يتغير رايك مستشار احمد وتتاكد ان هي القاتله انا بقول لحضرتك رايك ده وفريه لنفسك انا رايي ما بيتغيرش ولا بيتزحزح عن اي موضوع الا اما يكون في يقين من الله سبحانه وتعالى لو انت حضرتك داخله بتوجه معين ده حقك على فكره يا محترم حاجيني واحاججك خلينا نقارن ما بين جيد واجود خلينا على من ادعى تمام يعني معلش يا استاذ روز يعني توخي الحذر كده في تعليقاتك لان انت ربما بتصيبي يعني هو انا دلوقتي يا جماعه الخير احنا دلوقتي يمكن يمكن اللي اتكلم فيه فتح النهارده كل الكلام اللي اتكلمه النهارده بيتكلمه اكت بيدين ب دعاء صح كده وانتم كلكم زعلانين المفروض ان المستكون زعلان دلوقتي ان انا راجل ضده ليه الراجل مش فاهمها كده يعني انتوا ليه مش قادرين تفهموا ان احنا بنتكلم في تعليق لا الراجل الراجل فاهم دماغي كويس و وهو فاهم وعارف انا دماغي فيها ايه ليه الناس بقى مش قادره تفهم ده لا لا في مب اقسم بالله بقى انا هقوللك كلام ما كان ينفع يتقال قال علشان برده اسيبكم تكملوا الحديث بتاعكم اقسم بالله فتح الجهري اطلب منه طلب خاص ان هو يسند علشان القضيه وعلشان الحق بيضيع والراجل انتصل للقرار وساب بيته وساب عياله وكان موجود وفي الاخر اتقال له شكرا لا مش هنعمل اللي احنا اتفقنا معاك عليه وانا كنت شاهد عيان على الموضوع ده تسلم يا غالي لا مش انا مش هجملك انا بقول كلمه الحق اللي بيدينا حاجه يبقى ياخدها ولا كلام غلط مع ان مع ان الكلام اللي بيتكلمه فتح النهارده هو يعتبر ضد ضد الطريق اللي ماشي فيه الاستاذ احمد حساب على فكره يعني عشان تبقوا فاهمين انتوا والله العظيم اقسم بالله الطلب منه هو انا كنت موجود وفي مكالمه جماعيه الطلب منه يجي والطلب منه ان كلمتك هي اللي هتبان واحنا عايزين نتكلم وعايزين نقول والراجل بعد ما وصل محافظه بورسعيد الكلام اتغير كان الكلام ده قبل الجلسه ب 48 ساعه كان المفروض هيتم يوم الجمعه مش مظبوط كده يا استاذ فتحي بالظبط يا غالي واليوم ده استاذ فتحي طلب مني وكان بيتكلم معايا قلت له والله اللي يرضى يرضى واللي ما يرضاش ما يرضاش ده حق اصيل ليك انا ما اقدرش اتدخل فيه ويكدبني لو انا بكذب تفاجات وصدمت من الطلبات ومن الاصرار على الفصل في القضيه زي ما هي على وضعها في الجلسه صعق ومن هنا كان علامات الاستفهام ايه يا جماعه هو انتم عايزين تخلصوا على كده طب خلصوا على كده انا برده عايز اقول ا على كلمتين عشان الناس تحطهم نصب اعينهم اللي ما يجريش على حقه ما يجيش بعد كده يقول يا ريت اللي ما يجريش على الله يبارك لك ما يجريش الله يبارك لك انا النهارده ده موجود في القضيه ممكن بكره ما يكونش موجود ممكن بكره يكون معانا زمايل اخرين ممكن بكره يحصل حدث جلل الله اعلى واعلم بس الاهم مبدانا واحد ابتغاء مراه الله سبحانه وتعالى لا ابتغاء شخص ولا شخص يجمل فينا ولا شخص يشكر فينا اللي بيقول كلمه حلوه في حقنا ربنا يجازيه خير واللي بيقول كلمه وحشه في حقنا برضو ربنا يسامحه واحنا مسامحينه انما الامور بالشكل ده قد كده مش قضيه دي كده مش قضيه ده كده سوري في اللفظ احنا عرضنا مصر بشكل وحش قوي وشكل بايخ قوي احنا ارقى من كده برض هرجع برض هرجع واوضح اهو لان في ناس تقريبا ما بتفهمش غير مع التكراه في اتفاق لاظهار الحقيقه بما يرضي الله وارجاع القضيه علشان تبقى في مسارها الطبيعي بدون ما يكون فيها قصور في شيء ولا فيها شكوك ولا فيها علامات استفهام اخل بهذا الاتفاق طرف من الاطراف والاخلال ده ادى الى ان الجلسه الثانيه لاحظتوا ان في اصرار على الفصل على وضعها فشكرا هتلاقي الطرف الثاني اللي كان ملتزم هيقول لك بما انه تم الاخلال بهذا الاتفاق يبقى انا هسعى الى اظهار الحقيقه الخاصه بموكلتي طبقا للاوراف والقصور الموجوده دي استماته وانا قلتها وماحدش اخد باله ما تبصوش لرده الفعل شوفوا الفعل فعل واللي بيعملوه شوفوا السواد اللي احنا فيه شوفوا العه شوفوا السواد اللي انا بنبح صوتي فيه بس للاسف تقريبا انتم مش واخدين بالكم بقول لك بقول لك ايه يا فتح بيه اقسم بالله العلي العظيم ان في ناس استفادت استفاده في يوم من الايام هتخجل من نفسها قدام ربنا سبحانه وتعالى في القضيه دي بدون ما اذكر اشخاص او اسماء وربما يكونوا مقربين ومرثقين للدعوه وانا بقول لهم ربنا سبحانه وتعالى هو اللي هينطق بكلمه الحق والحق مش لازم يكون كله في الدنيا طب اقول لحضرتك على حاجه يا مستر حساب على كلمتك دي الناس اللي حضرتك بتقول عليهم هيخجلوا من نفسهم دول الناس دي طبيعتهم كده وما بيخجلوش من اللي هم بيعملوه لان ده طبيعتهم وبيعملوه في كل قضيه وفي كل طريق بيمشوا فيه ما بيخجلوش من نفسهم الناس دي ما بتعرفش ربنا الناس دي ما بتخافش ربنا بقول لك ايه انا عايز اسالك سؤال ايه علاقه محامي شغال في قضيه تتناوله هو شخصيا اصل الراجل ده بيشتغل برقم كبير ازاي اهل دعاء راحوا له انت مالك انت مالك انت تعرف انا في ايه بيني وبين ربنا تعرف ايه بيني وبين الموكل بتاعي انت مالك مكتبي شكله حلو ولا وحش انت مالك انا لابس حلو ولا لابس وحش ده يخصك في ايه في قضيتك لو حط نفسه لو النهارده لو في محامي حط حط نفسه في نفس المكان مش هيقبل على نفسه ان يتقال على نفسه نفس الكلام لا انا اخد بالك انا بقبل كل حاجه لان انا عندي قناعه ربيت عليها كل بيت يا باشا اللي بيحصل ده شيء طبيعي خلي بالك كل بيت لما بتخبط عليه اول واحد بيفتحلك بتعرف بقيه البيت ثقافتهم ايه واسلوبهم ايه في ناس تقوللك اتفضل وفي ناس تقوللك انت مين وحضك اكيد عارف ماني السطور اخر كلمه هقولها مع حضراتكم جميعا اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتمعا اللهم امين يا رب العالمين اللهم امين يا رب تحياتي لحضرتك الاستشار احمد المناشه مع حضرتكبي الله يبارك في حضرتك يا رب بعد اذنك يا ابو هنا ماشي يا غالي حبيبي نورت ابو تسلم اعتقد وضحت يعني يا جماعه وضحت باختصار يعني الناس تفهم بقى في حد كاتب حسبنا الله الوكيل للمحامي احمد حساب اذا كان اهم شيء يطلعها براءه لا اله الا الله والله فعلا حسبي الله ونعم الوكيل فيها على فكره ده مش دعوه دي كده مش دعوه حضرتك كده بتفوضي الامر الى الله يعني لو انا ماشي في الخير ربنا هيكرمني بتحذف ليه التعليقات يا استاذ فتحي عشان يا باشا انا ما بقبلش بان اي حد يقل ادبه او او يغلط او اسالك سؤال هل التعليق ده هيجي اقل معناه واللي شفناه يا استاذ فتحي يعني لا بس تقدير يا غالي وانا ما بقبلش بده ومنوع عن ده من قبل ما اللايف ما يبتدي اصلا يا فندم بص انا عايز اقول لك على حاجه عمرك في حياتك تعرف تقيم الجميع كل واحد هيبان بثقافته بادبه باخلاقه سيب كل واحد يعرض نفسه بالشكل اللي ربنا عايزه فيه سايب يا غالي وبتفرج والله العظيم وربنا يدي لكل واحد على قد نيته يا رب ادي لكل واحد على قد نيته ويا رب اذا كنت انسان موجه في هذه القضيه او كنت انسان ظالم او كنت انسان متبلي او كنت انسان موجه من قبل اي طرف او كنت انسان بحاول ان انا اظهر ان في شخص بيكذب ا يا رب يقعد لي في بيتي وفي عيالي بامانه ولكن بما يرضي الله كل انسان تصريح انا شفته غير منطقي وبدليل وعلى لسان الاشخاص انا عرضته بالاصول وتقريبا صاحب العقل اللي بيميز كل بقى اللي عنده فكر ضيق خاص بيه بصص تحت رجله بكره هيعرف اناقصه ايه بس بكره نعرف مين اللي استفاد من القضيه يا استاذ فتحي انا مش مستني لبكره يا فندم انا مش مستني بس انا بس عايز اقوللك على حاجه عارف حاله الهرج والمرج اللي موجوده دلوقتي شايفها والله غالي ولا ولا تعقيب ولا تعليق بالنسبه لي يعني فاكر والايام دول ما بين الناس الشخص المتسبب فيها والله العظيم وان وعد الله عليك حق اللي هيجي له يوم هيقول يا ريتني والله هيقول يا ريتني صح ولا غلط اكيد بس بس هو لو عارف اليوم ده لو عارف اليوم ده مش هيعمل ده بس هو مش عارفه وغير كده معلش انا عايز اقول لك على حاجه يعني انت كنت موجود معايا سعيد محمد عوض يحكي لك استاذ اسلام بتبقى في قضايا اكتر من كده بس انا اسف في الكلمه اللي هقولها وهحاول انطلماتي وانا بقول اطراف النزاع من الاسوياء ومن الرماء تمام يقول لك لا احنا ما نتكلمش في قضيتنا قدام الراي العام وقدام الملا ما بيحصلش يا استاذ فتحي امم ام صح ولا غلط وفي حد بيقول اريد تنبيه المحامي احمد حساب من غدر محمود واهله واعوانه له ما يسببه له قضيه او حادث سياره او قتل تنبيه من كل انواع الغدر ان يضعف سيارته او بيته او مكتبه مخدرات هو مين ده اللي يجي عند بيتي ولا يجي عند عربيته ولا يجي حد مكتبي احنا هنهزر هنهزر خدت بالك انت زعبلات زعبلات الراجل بيشوف شغله على فكره باشا انا المحامي اللي يخاف او الشخص اللي يقود النزال بشرف ويخاف يقعد جنب امه انا اسف في اللفظ معلش يعني اللي يخاف ما يدخلش في اللي بيخاف منه ينقب نفسه بقى عن بواطن الامور يخليه بقى في حاجه على قده ولا الكلام في غده فتحي بيه صحيح يا الجزئيه اللي كنت حابب اتكلم فيها وفي حضور المستشار احمد حساب لان الناس بتقول الاستاذ فتحي بيخجل من تواجد المستشار احمد حسان حبايب قلبي انا مش بخجل على قدر ما انا بوضح معلومه ممكن توصلك بشكل معانا مباشر اثناء تواجدنا ممكن توصلك بشكل غير مباشر محور الحلقه بالكامل لما ذكرت وقلت يا معالي المستشار لان دي قضيته ده بقى مش متابع ده ارى القضيه حرف حرف مش هنقول كلمه خطا خطا ثغره ثغره وسالته انتوا قلت له هل في ما يوجد في الاوراق داخل الاوراق ان البنت اتخنقت وهي على بطنها كانت الاجابه واضحه وصريحه لا داخل الاوراق لحد وقتنا هذا ما فيش واذا كان ما يفيد بذلك فهو ليس من العقل والمنطق ده اذا في حتى خلي بالكم ما فيش ده اللي انا كنت بتكلم عنه من البدايه والراجل قالها لكم بامانه واحترمه احترمه لانه ما حو ورش بشكل واضح رد لانه عارف انا اقصد ايه البنت ماتخنقتش على بطنها طبقا للعقل وللمنطق وللورق يعني ضيف عليهم للورق كمان الكلام ده كلام سوشيال ميديا من الاسره الجميله اللي كانت ظهرت في البدايه في كل اللقاءات طب انت اكتشفت الكلام ده امتى اقسم بالله العلي العظيم قبل اي لايف انا بحاول جاهدا اني اجتهد انا والناس الناس المتابعين حد يبعت لي مقطع مالوش لازمه في حد بيبعت لي مقطع بحس ان له لازمه بقعد افكر والله قبل اللايف الواحد بيقعد فوق ال 12 ساعه علشان يطلع بمحتوى الواحد يقدر يتكلم فيه يكون فعلا في افاده للناس مش مجرد ان حاجه كانت موجوده وانا ساكت عنها حاجه انا لاحظتها بس مش بالبق معاها دليل دلوقتي انا عايز اسالك سؤال افضل مش هتيجي تعمل معايا القاء عشان تنجمني كده وتشهرني شويه ولا ايه؟ ها بتقول ياس مش هتيجي تعمل معايا لقاء كده تنجمني وتشهرني شويه مش انا صاحبك برده بيوصلني حاجات من دي كتير ها بيوصلني من ده كتير طيب مش هتيجي بقى تعمل لنا القاء كده خليه نجم النجوم كده و وبماتك الحلوه والحاجات الحلوه اللي بتعملها يا عم انت نجمه من غير اي حاجه خالص يا حبيب في قلبي والله بتكلم جد مش هتيجي والله بيوصلني والله بيوصلني من ده كتير باشا والله العظيم الناس انا انا مستغرب يعني الفضه وحش الفضه وحش بجد يا نصبت السودا ده حاجه غريبه والله حاجه غريبه بجد المهم انت هتوصل امتى بالسلامه اسيبك من كل الهدي اللي ان شاء الله باذن الله طيب احنا على معادنا وعلى قعدتنا مع عشان باذنك انت يا رب قبطت ولازم احاسبك في اللي انت قبطت فيه هنتقسم بقى بالنص يا عم انا راضي بقليل اللي هيطلع منك انا برض والله العظيم لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله بجد الناس بقت حاجه صعبه والله العظيم حاجه غريبه حاجه غريبه انت عارف المشكله في ايه في تلاقي واحد واحد طالع اقسم بالله دون ذكر اسمه مسكنا فتحي بيب الكرباج عارف ايهب الكرباج فحد بيبلغه بيقول له طب مدخل الراجل عندك عشان يتكلم معاك كده قال له لا اصل انا كنت طربت منه اجي اتكلم معاه وما كانش فاضي فازاي ما يتكلمش معايا هو حضرتك مش فاهم يعني هو بقى حق مكتسب ان احنا كل شخص هيقابلنا اعلامي مش اعلامي هنتكلم معاه طب انا هقول حاجه بقى بس تسامحنا فتحي بيه هتسامحنا اسامحك بس بعد ما ارد على ده في حد داخل بيقول فتحي مراوغ كتبت له مراوغ جدا على فكره مش مراوغ بس اتفضل يا اقسم بالله اقسم بالله اقسم بالله اقسم بالله العلي العظيم فتحي بيه من اول الموضوع الراجل قبل ما يتواصل معايا سال بره وعرف ان انا رفضت قنوات تلفزيونيه اصور معاها للامانه والكلام ده اول مره هقوله فتحي بيه اول لقائي واول كلامي معاه الراجل هو واثنين من الزملاء المحترمين اللي انا طلعت معاهم فيديوهات فعلا وكان لي عظيم الشرف ان انا اكون مع اخواتي وموجود معاهم الناس دول مسجلين في المجلس الاعلى للصحافه وللاعلام مظبوط كده يا فتحي بيه بالظبط يا فندم فقلت له لا انت راجل اعلامي وانا يسيبني الشرف والراجل بيقول لي انا اهو تمام طيب استاذ فتحي النهارده انا اسف في الكلمه فيديوهات الفيديوهات بتاعته هو واستاذ محمد عوض واستاذ اسلام ناجي وبعض الفيديوهات برض لاخونا الاستاذ محمود عنب هي اللي بيتحجج بها الدفاع على بعض الشهود من الطرفين ده لو بيفسر يفسر لكم حاجات كتيره جدا يعني الفكره مش في قصه الظهور ومش في قصه الحديث انما في الجدوى والكيفيه اللي ممكن واحد يطلع في لقاء يثبت ويؤكد حاجات احسن ما يكون في مليون لقاء كله هري وكلام فاضي مش ده اللي حصل بالضبط يا غالي بس فما تشغلش بالك بس بالله عليك اوعى تجيب ست عشان هم بيقولوا انت بتغلط فيا حاضر يا عم في حد هنا بيقول ان انت الانستشار حساب مراوغ راي حضرتك في مضاد ايه المستشار حساب ماله مراوغ هم قالوا لي انا قلت لهم مراوغ جدا انا طب يقولوا عليك طب طب انت كمان مراوغ والله الله اعلم هي دخلت جوه ضمير وعرفت منين مش عارف النيه محلها القلب خلي بالكم والظن السيء انتوا اللي هتتحملوه بس والله بص ا لا لا ده في حد كاتب لك ا ايه ده ايه ده ده هو ده استاذ محمد عوض فعلا ولا محمد لا ده مش استاذ محمد ده متابع لينا ام تمام انا فكرت اخويا حبيبي معلم مستشار اي جميل مراوغ بس مش محوراتي اخدت بالك انت من التعليق ده اه مغرط محورات ايه ديك بيقول لك مراوغ لان لازم يتكتم على القضيه من حقه انما مش كداب ولا بيحور في حد بقى ده اللي انا عايز اوصله له في حد بقى كاتب لك بقى بس التعليق ده عجبني والله لو مش مراوغ مش هيبقى محامي بصوا يا حبايب قلبي في اسئله في اسئله انا عايز اوصل لكم معلومه في حاجات انا ممكن اقولها في عدم وجود المستشار احمد فساد واول ما يظهر على المنصه ما ينفعش اساله الاسئله دي لسبب والله العظيم ثلاثه عارف اجابتها اقسم بالله عارف اجابتها واجابتها والسؤال اللي انا هساله له في الوقت ده مش هيكون له اي جدوى ولا اي افاده غير انك هتسمع اجابه اجابه انا عارفها كويس وهي متوقعه ومش هتلاقوا اجابه غيرها فانا بوفرها الجزئيه المهمه المفصليه بتناقش فيها معاه زي ما انا ماتنقشت النهارده كده ولاول مره هل ما يوجد في الاوراق ما يفيد بان البنت اتخنقت على بطنها قال لك لا هو عارفصه دي لا فعلا حرفيا حتى العقل بيقول كده المنطق بيقول كده الورق بيقول كده ما فيش الا ابو شهد هو اللي بيقول كده ابو شهد وشهد اللي بيقولوا حصان وحمار يعني كلمه حصان وحمار ديت مش موجوده في الاوراق على بطنها مش موجوده في الاوراق ولا شفتها والله ولا موجوده ما انا بقول لك هنا انا اتجننت النهارده قعدت مسكت الورق ورقه ورقه اعتراف البنت ما جابتش سيره عن الجزئيه دي الكلام ده كلام سوشيال ميديا من ثلاث شهور تم اكتشافه انا لسه مكتشفه النهارده احنا كنا بنقول لا يمكن مش معقول بس مش واخدين بالنا انه حتى مش موجود في الاوراق عارف المشكله في فتح بيه اه في مجموعه عايزاك تطلع تقول فلان اللي قاتل وفي مجموعه عايزاك تقول فلانه اللي قاتله وفي مجموعه عايزاك تقول مش ده ولا ده فلان ثالثاني انا مش هطلع عرض الناس انا عرض ربنا سبحانه وتعالى كلام الناس ده للناس بقول لك ايه يا مستشار حسان افضل يا فندم حضرتك اقريت يا فندم في بث مباشر مصور صوت وصوره او في حلقه مسجله سمعها الوطن العربي بكله والناس اللي متابعه للقضيه وقلت انا لو ذي سلطه احاسب اللي كانوا موجودين في البيت كلهم حصل يا فندم ولا لا بما يرضي الله حصل ده اللي احنا بنتكلم فيه يا جماعه والله وصكم انا والله العظيم فعلا قلت كده هو انا لما يبقى عندي ضيف في بيتي بدل ما اقدم له سوبر الرعايه واحافظ عليه كيفما اتى كيفما يذهب يجيلي على رجليه يمشي من عندي جثمان ده لا اله الا الله بجد يعني يعني لا حاجه صعبه انا اكتشفت حاجه النهارده برده مهمه في بدايه الحلقه قلتها يمكن حضرتك ما كنتش سمعتها انه ا الجزئيه اللي اتكلمت فيها البنت دعاء المتهمه اا بان كان في مشكله دايره قبل ما فاطمه توصل بيومين ثلاثه كانت مشكله عن الشقه وهي بتنشر الهدوم على حبل الغسيل ام محمود قالت لها انت هتقعدي وهتقعد معاكي فاطمه لان محمود معهوش يشطب الكلام ده اتكرر من سيد يا فندم اتكرر من سيد والكلام ده اتضح لي اتضح لي ان ابو فاطمه يعرفه وطلع قال في اكتر من لقاء ما يعرفش حاجه عن الموضوع ده خالص لا من قريب ولا من بعيد ويعرفه من امتى يعرفوا من اول ما محمود دخل بيته طيب اولعلك الدنيا واسال سؤال للساده المتابعين وكل واحد اسال يا فندم في اثنين اخوات واحد شقته كبيره وواحد شقته صغيره والاثنين خاطبين بنتين بنتين من نفس العماره من باب اولى دعاء تتشاكل مع واحده منهم ولا الاثنين اللي مخطوبين الاثنين الاخوات اللي بيشكلوا على المساحات هم اللي يمسكوا في بعض رد عليا عايز مني عايز منيكمل بقى انا قلت الجمله هسيبكم بقى من الشعر بيت ومن الناسر كتاب الشخص اللي يبلغ بالوقعه قبل ما يتم اكتشافها لوالد المجنى عليها يبقى ابو احد الخطبتين يبقى مين اللي بلغه وعرف الواقعه الساعه 11 والواقعه كل اللي في البيت عرفوها الساعه اسيب الناس بقى ترد رد ارد انا طيب صباح الفل بقى سيبني بقى انا في اجازه وعايز استمتع لو انا علشان احاسب الكل لا اخفى عليك امرا انا عندي عروض تيك توك ويوتيوب وانستغرام وفيسبوك وكل حاجه انا عايز اقول لك بيحجزوا دلوقتي بالساعه عندي عروض خطيره انا بكلمك للامانه انا اهو اديتك ساعه اهوما اخدتش منك حاجه في غير بيفتح الساعه والدنيا هايصه اخد بالك يعني انا دلوقتيودني انا كنت عملت البث المباشر ده وقعد وقت هيبقى نجم النجوم وحمال الهموم صح كده في جزئيه ثانيه حضرتك حد قال لي عنها بس انا ما سمعتهاش مش عارف دي كانت على لسانك بس دي صح ولا غلط اتفضل ما بحثتش فيها والله ولا عدتها ولا كررتها بس قلت فرصه انا افتكرت المره دي ان كويس انك موجود هل انت قلت على في اي تصريح ليك عند الاستاذ مجدي اخونا طبعا استاذ مجدي ردوش ا انه البنت عندها عذر شرعي ما يقدرش الطبيب يحدد حاجه معينه هل الكلام ده حضرتك قلته؟ لا ما قلتش انا الكلام ده هو الكلام ده انا سالت فيه فسكت لان انت عارف انا في بعض الجزئيات يعني ادبيا ادبيا اتكلم فيها في غرفه المداوله حتى مش قدام المحكمه امام الجمهور لان برده بس حضرتك امتنعت عن الافصاح يعني في الجزئيه دي ما قلتش كده صح لا ما قلتش ماتكلمتش في الجزئيه دي وقلت حاجه زي كده فيها والدتها مش احمد حسبي يقول حاجه زي كده يعني ده ادبيا والاصول والادب والاخلاق دي واحده عند ربنا سبحانه وتعالى نذكرها بكل خير انما انا ماقدرش اتكلم كلام زي كده طبعا انا فاتح عشان كده مارضيتش ما رضيتش اطلع باي حاجه زي كده او اتكلم فيها غير بوجود حضرتك لان انا ما سمعتش الكلام ده بصراحه فقلت اما اسالك صاحب الشان لا لا انا ما عمري في حياتي ما اتكلم في الكلام ده انا يعني اختلفت في احد البثوس مع احد الاشخاص لما كان بيتكلم في جزئيه ان ربما يكون هناك كذا او كذا او كذا لان برض انا عايز هو انا سمعت على فكره الجزئيه دي وصلتني بس هو كان بيسال عن لا ايا كان عن حد بيساله يعني اه حاجه اللي عايز يتكلم فيما حرمه الله ويتهم الناس بيه انا مش هتكلم معاه فيه ده حاجه طيب تفسير حضرتك ايه يا مستشار تفسير حضرتك ايه لاقرار السيد سيد بان الموضوع ده كان قبل فطن ما تيجي بيومين وهو كان نفس اقرار البنت في التحقيقات اللي هو موضوع ايه؟ موضوع انهم هيقعدوا في الشقه ديت وانه السيد فعلا اقر ده بس ا نفاه على السوشيال ميديا ودعاء اقرت بيه في التحقيقات برض قبله الاثنين اقروه ان قبل ثلاث ايام من الواقعه ا حصل حوار ما بينهم وخافت انها تت تتكلم لا تتضرب وتطلق واقر ده سيد بلسانه بالتحقيقات بنفس التوقيت انا عايزك ترد عليا في السؤال المهم ده انت مش دخلت البيت وشفته انا دخلت البيت وشفته وعرفت التقسيمه بتاعته وفهمته هم يقصدوا ايه اقول كلمه برده بما يرضي الله واسيبوا اخواتنا يجتهدوا وانت تاكد الكلام ده الشقتين الكبيره والصغيره الاثنين اصغر من الشقه الكبيره اللي تحت فافتراضا لو حد اخد الشقه اللي تحت والسيد طلع هو ما اخذ الشقه الصغيره طب ما هيبقى نفس الخلاف قائم ما بين الاثنين الاشقاء لا يا فندم لا ما انت حضرتك مش مركز معايا الكلام عن انهم هيقسموا بالنص تحت ما هو بص انا عايز اقول لك على حاجه الشقه اللي تحت لو اتقسمت بالنص هتطلع قد ايه؟ هتطلع نفس الاتنين اللي فوق صح كده بالظبط فاهم يعني شيل الحمام حط الحمام يعني ولا ايه لا يا فندم الحمام حماموا والمطبخ هيتسابوا زي ما هم لان طبعا اللي قسمت الحاجه عايده الله يديها الصحه يا مهندسه معماريه قصدي انشائيه انا بقول لك شيل الحمام مش فاهم يعني هي هي هي ا يعني فكروني بواحد الانجينير لا فكروني بواحد اخد 50 جنيه مجمده في ايده اليمين وراح مداها للراجل 50 جنيه فكه في ايده الشمال قال له انت اداتني ورقه اداتك خمس ورقات بس في الاخر الورقتين دول قد دول ولا لا؟ المهم المهم انه كان في خلاف ما بينهم على الشقه فعلا قبلها الثلاث ايام الكلام ده اقر بيه الكل وبالاضافه لان اسره فاطمه كانوا بينكروه بس اتضح لي ان هم عندهم علم مي مش من دلوقتي من اول يوم محمود دخل عندهم بس هم قالوه مره واحده وماحدش خد باله من الموضوع ده انا عرفتها النهارده عايز اقول لك على حاجه كل يوم هتسمع جديد فاهم انت ازاي فانت اليومين دول تاكد لو حضرتك متخيل يا معالي المستشار ان انا بسمع الجديد يبقى انت ما تعرفش دماغي لان انا عارف الجديد كله ايه وانت عارفه انا مالي يا عم انا معاررفش حاجه انا انا مش انا قاله انسحبت انا اعتبرني يا عم منسحب مش انسحبت اعتبرني منسحب لا لا حاجه صعبه حاجه صعبه بجد والله ربنا يهديكم يا حبايبي ربنا يهديكم يا حبايبي واحنا بنعمل اللي علينا المهم الباقي على ربنا ما بدكش لاخوك ها الف بركه بس على ايه احد الرعاه الرسميين هيعمل لي برنامج حواري اتكلم فيه عن المجتمع عن ايه اتكلم فيها عن قضايا المجتمع مين طيب من اخواتنا لا لا من ايه بقى ده الكلام ده بقى لما نقعد مع بعض انا وانت في الامارات او في المركب الملكي بتاع الاستاذ محمود عنب كبير والله يا اخي بنسمع حاجات غريبه والله العظيم بجد انا مش عارف ايه وجه الاستفاده اللي الناس هتحققها من كل الافلام اللي احنا فيها والله ما عارف يا فتح والله ما عارف ربنا انا دايما بدعي لهم بالهدايه بقول لهم ربنا يهديكم يا حبايبي ربنا يهديكم ربنا يهديكم يا حبايبي فدح في حد كلمني خاص وقال لي يا استاذ احمد بيقولوا ان لما وقت الغسل ما كانش لسه تعرض على الطب الشرعي تم الغسل وبعد كده تع على الطب الشرعي فعايز اقول له هو انت حضرتك بتتكلم بجد ولا بتهزر ما سمعتش انت الموضوع ده لاني شفت حد ذاكره في الكومنتات اه اه خدت بالك ايوه طبعا لا لا حاجه صعبه والله العظيم ولسه لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيمش حاجه حلوه وانت جاي ولا ايه كل حاجه حلوه يا باشا كل حاجه حلوه انا وقت الشبكه راحت اول ما قلت لك هات لي حاجه حلوه وانت جاي والله كل حاجه حلوه يا كبير فين بقى ما انت قابض دلوقتي يعني المفروض تبرها علينا شويه والله العظيم اقسم بالله القضيه دي اتشغلت دماغي بدرجه لا لا تتخيلها والله علشان انت ابن اصوله فتحي بيه والله والله بص يا ربنا ربنا ربنا ربنا يدي لكل واحد على قد نيته وانا كل انسان كتب تعليق النهارده انا براعي ده وعارف ان هو ممكن انا قلت لهم من البدايه بلاش تتصدموا وا كل واحد له وجهه نظر وكل واحد له راي انا بحترمه بس بلاش تتام حد اتام في حد بيقول لي هو ليه كل اللي بيروح الامارات ا بيحصل له بيحصل له كده ازاي يعني مش بيحصل له ايه واللي يقول لي انت اتغيرت قلت لهم فعلا لبس تيشيرت اسود النهارده اتغيرت فعلا مش فاهم اعمل لكم ايه يعني انت النهارده طالع مخبي وشك يعني انت كل يوم بتطلع بصورتك اول ما انا طلعت معاك مخبي وشك تخاف لا والله غير اصول هنحسد يا استنى اما اركب لك ال اهو اهو في واحد من المشاهدين بيقول لك المحامي قابض وفتحي قابض فين حقنا والله العظيم انتوا حقكم علينا واحنا اسفين لكم اللي احنا القضيه اتاخدت مننا في السكه دي والله ده حقكم علينا فعلا يعني والله العظيم بجد هو فتح سابني وراح يغير ولا راح فين فتح بيه السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اهلا وسهلا يا فندم ازيك ياس الشار عامل ايه؟ والله انا تمام الحمد لله غالي والله بس الموبايلات بس هي اللي بتسخن موبايلات والله كل حاجه بقت بتسخن اليومين دول مش بس الموبايلات الكاميرا اهو ايه رايك؟ شفت الا وول مره ولاول مره و اول مره في بث مباشر على اليوتيوب لا لا لا تخيلت عشان تعرف بس الغلاوه اللي بيني ما بينك يعني حبيب القلب على فكره كنت البس نفس اللون النهارده اقسم بالله لا خد بالك انا لابس ماركه غاليه اهو من الفلوس اللي اخدها كست حركات حركات انت انت عارف برض اخوك يعني يدعي ان هو بيلبس كويس برنس وشكا والله والله تمام يا غالي منور الدنيا والله والله العظيم والله العظيم واحشني وسيبك من كل كلام الناس دي ولا تشغل بالك في ربنا شاهد ومطلع وعارف احنا بنعمل ايه وبنعمل ليه بالك بكلام حد كله عند ربنا يا غالي كله عند ربنا المهم الكاميرا حلوه عشان ده التليفون الجديد عشان برده هيتقال احنا جبنا تليفونات جديده لا 100 100 م والله الجوده بروفيشنال 10 على 10 ربنا يبارك في عمرك ويا رب دايما كده اشوفك بخير وربنا يوفقك وانا والله العظيم لو بتمنى حاجه في الدنيا بتمنى لكم التوفيق انت ومحمد محمد واسلام واخونا استاذ محمود عنب لان انتم بجد من احلى الح اللي انا القضيه دي اقسم بالله ما كلام والله العظيم ربنا يعزك يا غالي ربنا يعزك ويثبتكم على خطواتكم دي باذن الله وان شاء الله قريب كده هتبقى نجم النجوم كلها والله العظيم باذن الله وربنا يزيدك من فضلك الله يخليك يا مع المستشار يا حبيب قلبي بس برض ده ما يمنعش انت لازم تجيبلي هديه وانت جاي الحمد لله الهديه بس كده بص لوسها انا انا راجل برده مقاليلي يعني لو ملبسه انا زي الفل صح ولا ده انت غالي علينا يا معلم استشار والله غالي علينا قسما بالله ايه رايك ايه رايك في القصه الجديده قصه الاجازه دي حركات حركات يا باشا بقى لازم نغير الفلوس بقى كتير بقى جدت في ايدينا فلازم بس هقوللك على حاجه انت انت طالع في في اللايف اصغر من من الحلقات خلي بالك في الحلقات طالع تحس ان انت اه قول قول عارف ليه بمور الله بامانه يعني ا الواحد لما بياخد راحه نفسيه كده واجازه وهدنه ده بيبقى شكله انما طول ما احنا بنف وفي القضايا والله العظيم يا فتحي بيه بص يعني هتلاقي الواحد وشه منور دلوقتي يعني بس يا رب نكون في كل الحالات حلوين يعني بس مش هنبقى زيك برده بسم الله ما شاء الله انا ماسك استنى امسك الخشب الخشب اهو همسك الخشب لا يا غالي عسل انت عسل والله عش العسل ربنا يبارك لي في عمرك و تشغلش بالك بكلام الناس اللي عايز يقول حاجه علينا يقولها واللي عايز يتكلم يتكلم متعود متعود متعود انا على متعود انا على المغامرات كده والقصص دي عادي يعني في النهايه الناس بترجع تقول في النهايه الناس بترجع تقول ا فتح الجواري كان عنده حق في الجزئيه الفلانيه يا جماعه الخير احنا من البدايه للنهايه كل جزئيه بنشوفها فيها تناقضات والله بنعرضها طازه على فكره طازه اول باول فماحدش يقول اشمعنى ما هو اشمعنى احنا بنسمع كل الاطراف يا جماعه والله بنسمع كل الاطراف المات بتاعتك كلها بيوت خلي بالك انت كده صح في كابتن ماشي وراك هتنا حاجه نشربها طيب زي اللي بتشربها طيب كان بيغير البتاع دي انت ماسك في ايدك ده انت قلبك مات بقى قدامي كده كان لسه بيغير الحجر الدنيا الدنيا عندك في الامارات عامله والله روقان الدنيا 100 م والامور تمام كله زي اشاعات كلها اشاعات كلها اشاعات كلها اشاعات مغرضه الامور تمام والدنيا حلوه والناس زي العسل الحاج عصام بيمسي عليك احلى مسا غالي بيمس بالك احلى مسا شوف بقى حلقه بقى اعمل نجم النجوم كده وصيطني بقى ينفع كده لا اله الا الله عصام مين عم عصام اللي عندك ايوه بيمسي عليك والله هو عندك دلوقتي اه والله سلم لي عليه و و ربنا يدي له الصحه ويبارك فيه ربنا يخليك ليك يا رب ويبارك في عمرك يا حبيب قلبي المهم انت تمام طمنا عليك والله تمام يا غالي الحمد لله ترجع خد بالك انا اهو طالع مع اخويا فاتح انا اول مره في حياتي اطلع لايف بالشكل ده بامانه بس طبعا ده شرف لي ان انا اكون بجوار فتح الجهد بامانه ده حاجه لوحدها شرف شرف لنا والله يا حبيبي ربنا يعزك والله شرف لينا تسلم ربنا واسعدتنا والله بتواجدك وبحضورك طبعا يا معلم المستشار هو انا هطلع مع اغلى اغلى منك ولا ايه مش فاهم حبيبي على راسي والله تسلم ربنا في عمرك وترجع بالسلامه وجهز نفسك علشان استاذ عامل لنا رحله ملوكي وعايز يغرقني في المركب وربنا يستر يوم ما بعتتوا لي بالليل على التي انا كنت انا كنت نايم على فكره والله كنت نايم حرفيا لا بص بقى انت ان شاء الله بكره هتكون معايا على التيك توك الساعه 12 عند بنوته كده حاجه كده هديه من ربنا سبحانه وتعالى اسمها هبه استاذ محمد ع كان معاها امبارح ووعدها ان هو هيكون موجود وقلت له انا هكلم اخويا فتحي وهكلم اخويا اسلام وهنكلم اخونا محمود عنب هنبقى كلنا معاها ان شاء الله نرسم الابتسامه على وشها والسعاده وربنا يا رب يكرمها ويراضيها هي البنت نفسها تكونوا متواجدين وطلبت من الفرح قلتلها والله اللي انا هقدر اعمله علشان تكوني مبسوطه انا هعمله فان شاء الله استاذنك اه البنوته هبه اللي كانت موجوده معانا هنا ان شاء الله باذن الله تقريبا في مشكله عند المستشار اه هبه هبه اللي معانا اه فهمت ماشي وصلت وصلت ده هبه عسل ده هبه سكر والله مين اللي بيحب التلج زي يا مين اللي بيحب الثلج زيه؟ المهم احنا كده تقريبا المستشار في مشكله عنده الرطوبه اه الرطوبه يعني ها بس حلو يعني الحمد لله حلو يعني الحمد لله اه يا ميرا هبه من سمد عسل هنا ربنا يبارك لها المهم يعني يا جماعه كان في رساله كده في بدايه اللايف اا ما تشغلوش دماغكم علينا يعني ما تحاولوش تشغلوا دماغكم علينا بالله عليكم لان احنا دماغنا فيها صراصير بتجري ورا بعضها ماشي بيقولوا ايه قدر وما حصلش من حصل ما يتكررش يا رب تكون الرساله وصلت قدر وما حصلش وان حصل ما يتكررش واوعى حد يشغل دماغه علينا ابدا لان احنا ما بنشغلهاش على حد احنا بنشغلها في الحق بس ده الميه لما تبقى تدقر من تحت بنته خليكم قاعدين على التيك توك بس احمدساب طلع اهو في حد كاتب لك كومنت بيقول لك صغنن 36 سنه بس والله كويس ان السؤال ده الموضوع ده ماتقالليش انا ليه طيب انا بتهبر على طول بالحاجات دي انت مش اكبر مني ب 10 سنين يا مستشار احمد انت انا 12 91 قول قول ما تكسفش انت كام انت نشط اه برج القوس 91 ولا 81 العقرب خلي بالك حاضر ماشي لا انا مواليد 2004 هتموتني هتموتني طيب شايف تعليقات على تاريخ الميلاد مش شرب قوي ممكن يجي من 10 ل 10 ونص من 10 ل 10 ونص لا طبعا لا بجد والله هتلاقي في فرق ما بينا شهور بس صح فرق الشهور صح اه اه حاجات بسيطه بس فتح الجهري عجوز عني انا لسه فريعان شباب الحمد الله يا باشا انت شعرك ابيض شع انت شعرك ابيض وانا شعركع لا بس مش كله باين ايه ده الابيض الابيض مش كله باين يعني لا بس حلو مدي وقار كده و من غير اي حاجه بتبقى الدنيا اما بيد احسن ما يقراع قراع من شيء شويه من اللي بشوفه من بشوفه منهم باشا هو حتى لو رعى هنعمل نيولوك بقى القرعه بقى انت فاهم هل اللي انا بقوله ده صح ولا غلط لسه والله كنت بتكلم مع النهارده لولاقينا الموضه نحلق هنحلق بقول له ان الواحد يلاقي ا واحد او واحده بيتكلم معاهم ما بيتناقش معاهم انسان متزن وراثي الموضوع ده بقى معجزه من ضمن المعجزات الزمن اللي احنا فيه دلوقتي شوف بقى شوف شوف فين شوف الناس بتقوللك الناس سابت القضيه بتقول لك الحكومه فين يا مستشار اخد اذن والله انا اخد فتح الري اصلا البيت كله لاجل محترم رحم الله اعرفك نفسه ربنا يباركلك فيهم يا رب طول ما مديريه طول ما مديره الامن تمام المواطنين عايشين في امان الامن الامن مستتب لا والله بامانه هو في اسئله عماله بتتسال انا شايفها على التليفون الثاني طب حد عايز يسال اي سؤال يا نصبه السودا واحده كاتبه لك غمازات وشعر ابيض لا انا كده بقى ان شاء الله هيطلع لي جواب اعتقالوا كده سبنا الموضوع دخلنا في الغنزات والله كده قلب قلب في حته تانيه خالص بقول لك ايه يا مستشار اه احنا كده لا بصوا قول يا حبيب قلبي ال في مشهد بالله عليك معلش سامحني يعني سامحني في مشهد افضل ا انا شفته بامانه انا كنت عايز اعرف المشهد ده بيتكلم عن ايه اا استجواب امام هيئه المحكمه استجواب امام هيئه المحكمه بان بانه اا انت يا ابو يا ابو فاطمه ا لما جيت خططت بنتك لمحمود هل انت كنت تعرف صله القرابه قام ردد وقال انا ما كنتش اعرف بس عرفت بعدين ايه اللي هو عرفه بعدين عرفه من على التيك توك ومن على السوشيال ميديا لكن الناس دي جابت شهاده ميلاد انا كنت عايز افهم حاجه بس هو ايه كان الغرض من استجواب علما بان شهاده البلاد معاهم معاهم انا بقى بسال لانها معاه والله انت سالت وجاوبت هو مين اللي طرح عليه السؤال ده على المنصه دفاع المتهمه ولا دفاع المجني عليها المجني عليها طب ده تفصله بايه بقى من غير ضحك تفسره بايه؟ ما انا في علامات استفهام وتعجب مالهاش مالهاش نهايه الى ما لا نهايه لا ما هو هو برض السؤال ممكن يكون ليه مدلول تاني هو اتاكد مستشار احمد حساب يا جماعه تقريبا كده حصل عليه كبسه تقريبا كده الله اعلم كان ماجر ماجر ربع ساعه بس انت كده الوقت عدى يا باشا ودخلت في اللوس تايب كده ودخلت على الوقت بدل الضايع اا لا لا مش توصيل فكره معينه انا اول واحد قلت لكم رغم ان المستشار نيازي قال الاسم انا متاكد انه قايله غلط انا عارف والله العظيم عارف وبالفعل قعدوا يقول عيسى وهو يقصد هيثم بس قالها بطريقه الناس تسمعها عيسى ده رقم واحد رقم اثنين طب لما هو هيثم قدامك وده مالوش علاقه خالص بس برده موجود اسم الام موجوده ايه بقى فايده السؤال يعني انت كاب حتى لما جاوبت جاوبت من على السوشيال ميديا يا جماعه حد يحتوي ابو بطه وم احتووهم يا جماعه والله بهزر والله العظيم لاثه رساله من القلب حد يحتوي الناس دي ويسحبهم في حته فيها امان في مامن في مامن نفسي اقول جمله لا انا خلاص خلاص اكتبي باني هقول خلاص منهم اه والله والثانيه تقول لها اسكتي مش انا عرفت في المصيبه مصيبه ده كارثه ضحكوا علي وكانت فيه شفيقه ماشيه مع تيمور وكانوا واخدين بعض قبل السحور وتيور يقول لها يا بنت للسحور تقول له لا يا تيبور واول ما زقها من هنا قام متخانق مع وقاموا مقطعين بعض ومن هنا حصلت الكارثه دي كانت مصوره الكارثه والدي نايمه والتانيه تقول لها يا دعوتي انت الكلام ده ده انا ما كنتش اعرف ايه الحاجات دي طب ايه طب ازاي ونيجي نلاقي العناوين الحقيقه هو الصراب شاهد قبل الرشف شاهد قبل الح شاهد قبل الحذف الحقيقه جبناه قفلنا اللعبه خلاص احنا خلاص قفلنا اللعبه بقى في كلام تاني شهد قبل ما تهرب ومسكوها وجابوها وقالوا لها مش هتهربي يا شهد ويقوموا عاملين حساب في شهده اصلا ما بتدخلش لايفات ولا فاضيه لكم ويعملوا حساب فيك يشتموها بتشتمي بتشتمي الحاجه بتشتمي الحاجه منك لله حسبنا الله ونعم الوكيل فيك يا ام بطن ام ايمن اللي جنبك ده قال انا جيلك الصبح عشان نقسم سوا عبسيات عبثيات اقسم بربي انها العبسيات بكره ان شاء الله عايز اجيب حاجه كده عشان نقسم وربنا يقدرني على فعجناش للغير وانت يا اختي انت منين من السعوديه امم كلميني بعد اللايف الحاج اول ما بشوف بتوع السعوديه يا نهار قلبي بيتشرع وقلبي والنبي يا جماعه كبسوا كبسوا على القلب الاورنج بسرعه على القلب الاورنج واي حد محتاج يدعم من المستشار احمد حسامي يكلمني انا اوصل له انا وهو بنقسم ساوى اوعد سامعني دلوقتي اهو انا وهو على فكره بنقسم سوا ما بلغت الله ما فش اهو الله بقى عشان انت لسه هتفهمي اقسم بالله يا ابني والله حالا انا اهو انجليز عايز افهم حاضر هنفهم كلنا هنفهم ان شاء الله باذن الله اما ابقى انا افهم ابقى فهمك وشفيهم اهل السعوديه سامعه الصوت ده المهم انت عامله ايه منورانا ازيك عامله ايه مبسوطه معانا بجد والله مبسوطه امم ازيك يا دكتور قاض عامل ايه منور الدنيا هي كانت اسمها ايه يا ابو بسامت قلت لها شبهمين الساحره الشريره اسمها ايه ابو بسنت وليد النهارده بيوريني وقف اللايف كده على جزيه كانت عامله كده فبيقول لي بظلمتك شبابين بقول له حاجه حته كانت بتطلع لك ساحره الجنوب انا مش عارف ساح ساحره الجنوب الست اللي هي بتطلع كده اي حد اسمعه او هلمحه بيسمع بان اي واحده تطلع تعرج عندها على المنصه وتلمح اول ما بتيجي سيره الساحره الشريره انت مش عايز تيجي يا بوفه براحتك يا بوفه الكا ازيك يا ابو عامل ايه؟ مين ال السلام عليكم يا استاذ سحي معلش بس انا كان عندي نقطتين هقولهم سريعا تمام وهسيب حضرتك حضرتك ا هسالك بس سؤالين لا اربعه لو سمحت لا اربعه عيوني عيوني حضرتك ا اول سؤال تمام هو ليه ابو فاطمه كان بيحاول يسجل لك النهارده وليه بيحاول يخفي موضوع الاثار اللي هو قال عليه مين اللي وراه بيهدده او قبضه ايوه لا لا لا لن اسمح طبعا بالكلام ده ولكن عايز اقول لك ان ابو فاطمه للاسف السديد اا في ناس يعني ساحبينه كده في اتجاه مش حلو ومش عاطفي وهو برده مصمم انه يمشي في الاتجاه ده ولكن هوته براحته يعني فهم باعتين له عشان يمسك عليا جزئيه انه هو بيقول لا بس ما حصلش الكلام ده يا استاذ فتحس فانا قلت له خلاص بما انه ما حصلش كمل تسجيل للاخر يعني ما تفصلش التسجيل دلوقتي لحد ما اقول لك انه حصل فقام ساكت وقال لي اه قلت له بقى مارت واحد انين 3لا قام قايل لي طب بس يعني استاذ فتح ما ينفعش الكلام ده نقوله على الع قلت له خلاص تمام قال لي ثبت ده عندك قلت له حدثبته النهارده في اللايف واوضح للناس بما يرضي الله فانا ما حدش يشغل دماغه عليا انا اشغل دماغي على بلد بحلا عيب انتم الصغيرين العبوا مع بعض يا حبايبي بس بدون التطرف لاسره حكاوي البلد او ان اسمي يتحط في قصه ان انا اطلع فيها كذاب من الاخر كده عيس بس دي جزئيه وان كانت مالهاش علاقه بس جزئيه وكانت معروضه ومطروحه فما حدش يطلع يرمي لي كلام من تحت لتحت عشان نعيم انا مش صغيرين وعمري ما هسيب حقي تجاه اي بني ادم حتى وان كنت براعي جزئيه معينه كده انتم عارفينها بس ده مش معناه ان انا اطلع نفسي كذاب ده مش معناه ان انا ا ماليش عين ان ان انا ما اردش على الكذب ده مش معناه ان انا اخلي اللي قدامي يعيش الدور ان هو صح وان هو جميل وانا منافق عمري ولا اي حد عنده ذره كرامه هيقبلها صح مع مراعاه الشك اللي انا وقفت عند حضرتك التصريح بيه او الكلام بيه لان انا مش هقبله حتى يعني فاهماني يا استاذ يسوع هو انا متاسفه جدا لو كنت قلت لا لا لا عادي انا بوضح يا ماما يا ماما انت بتقولي من وجهه نظرك كمتابعه بس انا كمقدم محتوى مهما قالوا مهما عادوا ومهما عملوا برده انا حاطط كده جزئيه ان هم دول اسره البنت ربنا يا رب يرحمها وبدعي لهم ان ربنا يهديهم وبدعي لهم ان ربنا يروق بالهم وبدعي لهم ان ربنا يبعد عنهم النفوس الضله ا اللي لاعبه في دماغهم البخت باختصار بس بس موضوع بسيط طيب معلش الجزئيه الثانيه وانا كنت قلتها لحضرتك من شويه لما عملت مداخله مع حضرتك ليه خليل ما بيحضر رش الجلسات الخاصه بقضيه اخته لا لا عادي ممكن يكون بيحضر وانتم ما بتشوفوهوش ممكن يكون مش عايز يحتك بانه يظهر لحد ا صورته خايفه عليه ممكن يكون عشان كلام اتكلموا كلام معين يحصل مشكله ممكن يكون بيشرب سيجاره فاضيه كده يعني طيب حضرتك معلش حاجه كمان تمام وانا اسفه ان انا بطول على حضرتك بس حاجه كمان حضرتك امبارح الناس حصل عندها لبس انا بس عاوزه حضرتك توضح للناس لان يعني ما شاء الله ما شاء الله مش كل الناس بذكاء حضرتك تمام فالناس حصل عندها لبس ما فهمتش ان حضرتك كنت لسه حضر يعني هم بيقولوا ان حضرتك قبضت تمام حضرتك كنت لسه حضرتك كنت لسه اول امبارح بتتكلم عن الهيلتي بتاع محمود ابو 25000 ايوه اه تمام فمعلش ده يعني اظن يعني ما لحقتش حضرتك تغير رايك في يوم اعتقد اسمعيني بس اسمعيني بس اعتقد ان انا وضحت الهيلتي ده جزئيته ايه واعتقد كلامي واضح فيه انه الهيل ده بيستخدم لاعمال معينه كان ربطتها بكلام مش انا اللي جايبه من عندي من عند الاستاذ ياسر فلما جينا ربطنا ده بده اتضح انه الهيلث له استخدام معين رقم انين قلتلكم في خلافات ما بينهم على مصلحه ايه هي المصلحه مصلحه بقى فلوس مصلحه بقى شقه اتضح لي النهارده ان المصلحه يا دكتور قاضي الموجوده في هذه القضيه واللي احنا كنا كلنا بنقول ان ده اشتغاله منهم على اساس ان اسره بطه بيكذبوها طلعت مش مش كذب طلعت ان في مصلحه عن الشقه اقر بها السيد في التحقيقات اقرت بها دعاء في التحقيقات بما لا يدع مجالا للشك بان ده حصل قبلها بيومين اقر محمود بده رغم انه كسبه على السوشيال ميديا واقر عم ياسر بده وانا ما كنتش اعرف وشفت اللقاء ده النهارده واقوى دليل على الكلام ده حالا ممكن ابعت لكم سكرين شوت عشان الناس تفهم بس عشان الناس تفهم ان انا بهتم بكل حاجه مش حد بيوجهني هخش من الموبايل الثاني واذا كانت صاحبه الشان موجوده معانا وتقول لي اعرض هعرض لكم ان اختي لينا ده انا ذكرت اسمها حتى اسمها نيني من المملكه العربيه السعوديه قالت لي اسمع اللقاء ده كده يا استاذ فتحي فلما انا قعدت استمع له قلت له يا بنتي اللقاء ده فيه كوارث ايه ده وقعدت سمعته مره واثنين طلعت حاجات هي اصلا ماتكلمتش فيها كمان يعني هي بتقول لي انت قلت لها ايوه في كذا والمحادثه موجوده على فكره يعني انا انسان تلقائي وبرده هوريها لك دلوقتي يعني انا على ما الموبايل ده يشحن الموبايل ده فاصل صح اشحنه معلش والنبي وليت شويه ودائما ده اللي بيدل على ايه وانت موجوده يا سها بيدل على انحد لحد موجهني ولا حد مقبضني وان انا بتعامل بتلقائيه بما يرضي الله لان انا بدور على حقيقه ولما احس ان في معلومه مهمه اا ليها صد الاوراق وحد قالها بلسانه وموجوده اتناقش فيها مع الناس انا بعرضها ولا انتوا مش فاهمين طيب هستاذن حضرتك في حاجه وحضرتك برده تتناقش معايا فيها كده الثالثه ا محمود معلش انا اسفه بطول على حضرتك بس بص حضرتك بتخلي دماغي تشتغل في الموضوع في القضيه دي جامد جدا وعندي اسئله كتير جدا فيها طيب معلش هو كانوا بيقولوا انه الخناق على الشقه لان محمود مش معاه فلوس ده كلام والده محمود صح اه واثناء ما كانت عند حبل الغسيل ازيك يا انا كويس ماحدش يقل ما انا قلت انت ماجر ربع ساعه تقريبا والوقت خلص لا لا لا اخد اذن يا باشا اخد اذن ثلاث ساعات انت بره لوحدك ولا معاك الجماعه لا لا لوحدي انت فاهم لو كنت معاك كنت هقول لك انزل يا باشا ما ما الله يصلح حالك بقى لا لا حبيبي انت عارف انا راجل في حالي راجل مهاوي الجو عندكم عامل ايه دلوقتي في بورسعيد في الوقت ده هوريك الجو دلوقتي وهوريك كل حاجه دلوقتي استنى من غير ما توريني باين من اللبس يا فندم من غير ما تور وريني باين من اللبس بورسعيد اهي وجمال بورسعيد اهو يا عيني لا بورسعيد جميل يا باشا اه الجو انا سامع ان الجو اصلا برد في مصر اليومين دول رجع كده بره شويه الجو جميل والدنيا كويسه يعني اه بيقوللك الاستاذ احمد حساب رجع 10 سنوات لورا اه والله ده حقيقه والله خلي بالك يعني ده حقيقه فاهم ازاي امم مين ما هو انا لو قلت ان انا جنبه في دبي الناس مش هتصدق انا خايف ايدك دلوقتي من تبقى ما تبقى مشكله ده انا عماله ابقى انا وريتك جزء من كله وانت اكيد شفت المكان فعرفت انا فين اه يا برنس ايوه ايوه ما شاء الله ماحدش توقع بس الساعه عندك كام؟ ده الساعه عندك لاثه دلوقتي خش اجيب بقى الدعم للحكومه خلاص هتستلم دلوقتي يعني هتستلم دلوقتي سلم هستلم الشيفت بتاعي اهو انت عامل ايه؟ تمام انا تمام يا باشا والله الحمد لله خلص كده وارجعلك بقى الشوبج اليومي انت فاهم بقى الله يعينك الله يعينك يا باشا بالتوفيق حبيب قلبي في حد هيعمللك باي باي في حد هيعمل لك باي باي ازيك يا حاج عامل ايه حبيب القلب ازيك يا عم الحاج ربنا يديك الصحه يا رب ويطول في عمرك ربنا يبارك فيك يا هستناك بقى يوم شويه جمبري وشويه سمك كده حاضر ماشي ماشي يا حبيبي مع السلامه مع السلامه توفيق افضلي يا ص حضرتك دلوقتي ازاي ام محمود بتتكلم مع دعاء وبتقول لها اصل محمود مش معاه فلوس ومحمود في اللقاءات بيقول ده الهيلتي اتسرق واتسرقت 300000 جنيه وشبكه شهد معلش هو اللي معاه 300000 جنيه مش تقريبا يقدر يشطب الشقه اللي فوق كذاب افاق اش بقول لك بقول لك ايه سه اتفضل اتفضل انت لو انت لو معاكي 30 جنيه مش 300000 هتعينهم في شنطه الهيلتي ردي عليها سح 30 جنيه ايه بصراحه مستحيل امال عينيهم فين يا سير البنك ما فيش حد بيشيل فلوس في البيت متاكده يا سف اكيد اكيد هو كله بنك جيتي للجد يعني ما علينا بنكير بنكير كبير هو مش محتاج لبنك زينا هو بنكير لوحده هو بنك لوحده اسكت يا لساني طيب تمام السؤال اللي بعده ا حضرتك دلوقتي احنا اتكلمنا في نقطه الفلوس تمام وفي نقطه ال نسيت يلا اللي هي النقطتين اللي انا اتكلمت فيهم حضرتك دلوقتي دعاء عشان برض دي نقطه ممكن انا لما قريت الكومنتس كلها تمام بقوللك ايه يا سه انا عايزه اسالك سؤال هو انت بتعملي زيي في بعض الامور لما بيكون نسيت حاجه بقعد اطول في الكلام لحد ما افتكرها ولا انا بعمل الحركه دي هو حضرتك فيستني ولا ايه؟ على فكره انا راكب جوه دماغك دلوقتي قولي السؤال على طول وما تطوليش لان انت ناسيه السؤال الحقيقي فما تساليش سؤال تاني افتكري السؤال الحقيقي لا لا لا والله لا والله هو في في كذا سؤال بس انا يعني اللي بيجي على ذهني دلوقتي يعني كان في سؤال قبل سؤال فانا اللي هيجي دلوقتي هساله تمام يا معانا المستشار ا مش هينفع اصرح على العام مش هينفع يا فندم منار يا غالي افضلي يا سه حضرتك دلوقتي الناس بتقول ان حضرتك قلبت على دعاء تمام وحضرتك اول امبارح كنت بتتكلم عن محمود واهل محمود في جزئيه معينه فالناس دلوقتي حصل عندها لبس انت مع مين؟ فانا من وجهه نظري هقول حاجه وحضرتك توضح انا من وجهه نظري حضرتك مش مع طرف حضرتك بتعمل ايه؟ حضرتك بتقول يا جماعه دلوقتي الناس دي كلها بتكذب ما فيش حد صادق لحد اللحظه دي امم فانتم حاولوا تسمعوا الكل علشان تشوفوا كم التناقضات حتى من اهل البنت نفسها وانتم هتكتشفوا ان الموضوع فيه سر ولحد الان ما حدش عارفه طيب عايز انا اجاوبك بكل منطقيه وبكل امانه يا ريت الناس اللي متخيله ان انا مع ا دعاء والناس اللي متخيله ان انا مع اا مش عارف مين يا جماعه الخير انا لا مع ده ولا انا مع ده انا مع ابو بسنت دلوقتي كلامي واضح انا مع ابو بسنت والله ما ب اهو اقسم بالله اهو ثواني اهو اتفضلوا كونوا بس مفكرين انا بجد يعني فانا واضح من بدايه القضيه كلامي واضح ما بغيروش اي بني ادم بيكذب انا بقول عنه انه كذاب بلساني لا بلسانه لان انا عندي غموض غريب هل الغموض ده ناتج عن غباء ام ناتج عن عمض انا عندي الاثنين في القضيه يا ساده بدون توضيح ناتج عن غباء وناتج عن عمد اللي ناتج عن عمد كان لهم هدف معين حي وانا وضحته ووضح من كتر اللقاءات ومن اللقائين فقط اللي حصلوا مع اسره دعاء ووضحوا باللقاء الاخير ثلاث جلسات المحاكمه ثلاثه ورا بعض لما ظهروا الجلسه رقم اثنين اا اظهرت لي حاجات قبل الجلسه بيوم بدات اوضح بدات افاهم ان ناس انه يا جماعه الخير عملت منتدى انتظروا يا براءه الدعاء يا كذا يا كذا الا اذا الدفاع من الطرفين بانها ترجع ما اشتركوش وكل واحد سلك اتجاه والتاني قال لك عايز افصل خلاص ما تستنوش حد ما تستنوش انا بقى شايف البنت قدامي بص يا سها اتفضل بنعمل شغلنا يا سه عشان ماحدش يقوللك ان احنا بنا شغالين لله وللوطن والكلام اللي فاضي ده والشعارات الرنانه انا واضح جدا شغلك بس في فرق انك تكوني بتعملي شغلك بشغف وبحب وباصول وبما يرضي الله وفي فرق انك تشوفي الموجه فين تروحي معاها يلا هنروح للموجه دي هنمشي مع الموجه دي لو اتكلمت يا اتكلم بدليل مقنع يا ماتكلمش مش لمجرد ان انا عندي راي وبقول وخلاص او ان انا خالف وخلاص لا كل كلمه انا اتكلمتها النهارده طلع قصادها مقطع فيديو ولا لا؟ بما يرضي الله حقيقي وفي كل لايف حضرتك بتطلع وبتتكلم فيه بتتكلم بدلائل وبفيديوهات وبكلبهم سواء اي طرف من الاطراف بس ده اللي انا بحاول اوضحه في ناس تقول لك المنصات يا فندم المنصات اللي ممكن تضلل وتمشي في التضليل انت صح لكن في منصات ايجابيه كل مكان في معلومه سمعناها من الطرف ما اصل حبايبي انتوا لازم تسمعوا من كل الاطراف ولازم بالنا يكون طويل ولازم شفت بيقول لك الكداب امشي خليك ورا الكداب لحد باب الضرب ما تحكمش عليه انه كذاب بس خليك معاه لحد الاخر ولازم تكون لماحسيت انه مستمر في الكذب خلاص بقى ما تستناكش ماشي معاه وفي الاخر تقول اصله كان بيكذب عليا طب ما هو انت شايف انه بيكذب مره واثنين وثلاثه اقف بقى انت بقى وقول للناس في كذب هنا يا جماعه عايزين تكمله والله كمله طب انت شايف وقدرت انك تعمل حاجه وتوعي الناس ربنا يبارك لك حتى لو نالت هجوم او سباب او شتايم او اتهامات مش هتهمك في شيء لان انت في النهايه اللي مطلع على اللي جواك ربنا سبحانه وتعالى واقوى دليل على كلامي ليكي دلوقتي بشكل تلقائي فتحلك دلوقتي لايف من الموبايل التاني وهوريكي الواتساب كده عشان تفهمي فتح الجواري صح وصلت يا سؤا كلمي مع الناس شويه كلمي مع الناس انا دلوقتي انا شايفه في قضيه فاطمه بصراحه قضيه غريبه جدا وشايفه انه ربنا مش بس علشان يظهر حق البنت ال اللي اتوف واتقتلت لا انا شايفه ان الموضوع اكبر من كده يمكن ربنا بيحاول يظهر امور اكت من كده لشخصيات ورا الكوالي يس ا الله اعلم يعني الوضع بصراحه بتاع القضيه غريب ومريب من كل من كل الاطراف يعني طبيعي ان احنا بنشوف ان الطرف الخاص باهل محمود هو اللي ممكن يكون مراوغ و بتاع حوارات لكن الطرف الخاص باهل فاطمه ده بالنسبه لي ا ويمكن بالنسبه لناس كتير كان مفاجاه كبيره بصراحه مفاجاه كبيره جدا اا كلام خليل في الاول اللي هو بتاع شهد ومحمود وتلميحات بعلاقه غير ا غير شرعيه يعني ما بينهم اا برده كان غريب اا لسبب لانه تقريبا بعدها اا يمكن ناس كتير ا جالها نفس الاحساس اللي جاللي انه كان رد كيد يعني خليل حب ياخد حقه فقال الكلام ده بشكل معين اا رد لكرامته ان هو كان هياخد ا هيتجوز شهد قصدي سوري شهد وكان هيتجوز شهد و واخدوا منه فلوس جمعيه فحب يرد لهم القلم في وكلام كلام خليل برده في التحقيقات جمله برده يعني غريبه جمله انه ا انا ما كنتش مطمن وما كنتش مرتاح ان هم يروحوا ان هو ما كانش موافق ان مامته وفاطمه يروحوا الكاب دي برده جمله معلش يعني هم لو الدنيا امان وما فيش اي حاجه تقلق ايه اللي يخليه ا يقول جمله زي دي برده في جم في في حاجه ثاني ا بالنسبه لاهل فاطمه اا ام فاطمه في لقاء من اللقاءات قالت ا ا ان ابو ابو فاطمه لما راح اشتغل مع محمود هو وخليل خاف يسيبنا لوحدنا فاخدنا معاه الكاب اا طيب ما انتوا رحتوا الكاب لوحدكم وابو ا ابو فاطمه سابكم تروحوا الكاب لحد ثاني يوم لو هو بيقلق عليكم قوي كده وبعدين في تناقض برده مره يتقال 15 يوم مره يتقال لقد ده هم سبعه ايام اا ام فاطمه اا في كلامها برده ليله الحادث لما قالت ان هي ما صحتش غير معايا معايا معايا دلوقتي يا فندم معايا دلوقتي طيب عايزك تركزي كده تمام مركزه معايا اه ده اقوى دليل بشكل مفاجئ يعني ان انا بكلمك ان انا بهتم باي حد يبعت لي مقطع فيديو شفتي اللقاء ده كان لقاء مين اللي معروض ده قدامك ده اللقاء ابو فاطمه مع ولا شو شوشو خالي بقى انا جبت اللقاء كله بعت بعت لي اللينك تحت اهو وقعدت ان انا اسمع اللقاء ده واشتغل عليه مونتاج ولما قلت ايه انا هسمع حاضر وبعد ما سمعت لقيت انه في كوارث وانه ذكر موضوع الكهرباء كانت بتتكلم عن موضوع الكهرباء لكن لما سمعت شفت بلاوي ده اقوى دليل يؤكد لك ان لا فتحي مش قابض ولا فتحي ليس موجه ولا القصص دي كل ما اشوف حقيقه بما يرضي الله هقول عنها كل ما اشوف حاجه غلط هوضحها انا اتفاجئت اتفاجئت مالكوش دعوه بالشنب اتفاجئت باختصار شديد بانه طبعا انا زف ال الرقم او الاسم من فوق عشان ما ينفعش يعني بس انا عايز اوضح لكم ايه اوضح ح لكم ان انا نفسي اتفاجئت من بعض التصريحات انه كان عارف ا موضوع الشقه وصله لك ولا مش وصله لك وص فلما انا الاحظ حاجه زي كده واقولها لك حضرتك تقتنعي يا ما تقتنعيش براحتك بس ده امانه دي امانه بس يا رب تكون وصلت بقى فهم وجهه النظر اه فهمت حضرتك الاستاذه اللي بتقول ايه اللقاء ده اللقاء ده ارجعي اسمعي اللايف من اوله يا فندم وانت تفهمي وسبحان الله انت انت بتتكلمي سؤالك كان بشكل تلقائي وانا ردي كان علي بكل تلقائيه بدون لف ودوران قلت لك افتح من الموبايل الثاني اوريكي صح صح ولا انا غلطان صح صح انما اللي بيحور هتلاقيه بيحور لك في مليون اتجاه ولبط بتاع اشتغالات وبتاع افشخانات وقصص ماليش فيها بقى طيب يا استاذ محمود يا استاذ فتلش حضرتك دلوقتي اا ال ال محمود خطيب فاطمه تمام هو ليه ما يتعملش استعلام على شغله ايه بالظبط هو بيشتغل ايه بالظبط هيفيد بايه ويفيد بايه يا قلب الندم ويفيد بايه يا سهى ممكن حاجه صغيره توصل لحاجه اكبر ما فيش يا فندم في واحده معترفه انها ارتكبت جريمه اتقتله واحنا هنجيب الناس نلزقها الجرايم بالعافيه معترف يا فندم استاذ فتحي جت قدام المحكمه وقالت انا ما عملتش لا ما هم كلهم بيقولوا كده انت اول مره تاخدي بالك من النقطه دي لا مش اول مره بس قبل كده حضرتك في لايف من اللايفات ا اتقال انه الكلام في النيابه في اقوال النيابه طالما لما حضرتك سالت ليه ابو فاطمه غير كلامه في موضوع الشال في اقوال النيابه اتغيرت في المحكمه فقال لك لا احنا ما لناش دعوه كده باقوال النيابه هو اللي بيثبت عندنا في محضر الجلسه اقواله في المحكمه اذا كان هناك قصور فعلا ام فحضرتك الشديد للاسف الشديد في قصور جامد في التحقيقات وفي اوراق القضيه انت عارف بقى اقول لحضرتك على حاجه انا نفسي يجيبوا الموقع الجغرافي للطبيب الشرعي ليه يوم الحادث ليه بقى؟ لان انا على ما اعتقد على ما اعتقد كان وصوله المكان بعد سنه 12 اقوللك على حاجه كلهم كانوا موجودين في قلب البيت كله ماشي اعتبريها كله واحده معترفه انا اللي ارتكبت جريمه الاخر واقوللك على حاجه النيابه ما شغلتش اقوللك انا فهمت بقى النيابه ما شغلتش بالها بام فاطمه ليه ولانك بتقول انا قاعده بره ما ظهرتش ليه اه لان اتضح لي فيما بعد انها كانت قاعده جوه وبتدخل وبتخرج والبنت شهد لما دخلت راحت قعدوها على الجردل جوه الاول وبعد شويه خرجت قعدت فانت متخيله ان النيابه ليها بعد نظر بان تاخد اعترافات دعاء وتاخد اعترافاتهم رغم ان في تناقض في الكلام ولكن في النهايه بلايف النهارده ياكد لك ان هي كانت جوه وان ممكن تكون جت قعدت على الطشت دقيقتين وقامت قايمه ثاني طب الدقيقتين اللي قعدتهم هل شافوها لا كانوا جوه في قلب البيت خدت بالك خدت بال طيب هل النيابه بقى تقول لها لا انت كذابه لا النيابه لا النيابه مش هتقول لها انت كذابه ليه بقى مش هتقول لها انت مش كده هي غيرت اقوالها لا ما غيرتش اقوالها سقطت سهوا من ام بطه انها كانت جوه بيعزوروا الطماطم وان شهدب قعدت على الجردل جوه وليه هي مصدومه الست مصدومه مش في دماغها طيب حضرتك في جزئيه تانيه مش عارفه حضرتك ركزت فيها ولا لا جزئيه ام فاطمه وهي بتحكي من بعد الفطار معلش يعني احنا التوقيت كان من بعد الفطار لحد الفجر في رمضان على حاجه اوفر علي طيب علي ام بطه ما حكتش بربع جنيه مخروم من بعد الفطار من بعد الفطار اه لحد ما صحيت من النوم اصحي يا بطوطه اصحي يا بطوطه ما حكيتش بربع جنيه مخروق ايوهرت وشربت زبد اتسحرت شربت زبد بس اقول لك ايه يعني بس ايوه بقى انا ولما جيت ولما جيت في الحته دي اقرش شويه اتضايقت لان هي فعلا كانت مش موجوده كانت نايمه وسايبه البيت طب انا على ما اعتقد علشان برده ما اقدرش اجزم بالجزئيه دي بس انا على ما اعتقد كنت سمعت لها لقاء ان هي قالت قامت ان ا قالت لفاطمه هم مش هيسحرونا ففاطمه قالت لمحمود يلا نجيب واقول لك الحجه واقول لك الحجه اللي موجوده ايه وظهرت الحجه شربت فراوله بال بالمنوم نوموها يا عيني نامت تنو مغناطيس يا شيخه النبي اسكتي بقى بلا استخفاف بالعقول بقى انت تخفوا بعقولنا ده عالم اقسم بالله ده عالم تجيب شلل ما يا استاذ فتحي ما هو بصراحه القضيه دي اغرب قضيه في حياتي يعني انا من النوع اللي بتابع قضايا كتير تمام بس دي اغرب قضيه شفتها في حياتي اا طيب هقول لحضرتك على حاجه معلش هو انا لو عندي بنت على فكره انا براعي انا مراع انا مراعي جدا الاهمال والتسيب انا حاطط النقطه دي في دماغي ومراعي ان ما فيش حد هيقول ان لا في نقطه ثانيه غير الاهمال معلش وركز عليها بعد اذنك وبرده مش هقدر تغاضى ان في اهمال وفي تسيب ان ده يدي الحق ان حد يقتل حد عشان برض يبقى كلامي واضح كده لا مبرر لا مبرر لارتكاب جريمه القتل اسمي اسمي فتح ب فتحي بيه لو سمحت افضلي يا فتح بيه حضرتك ب اسم عليه اسم الله عليه هقول لحضرتك على حاجه طيبالك سؤال بما يرضي اللهفضل احنا عمرنا انا ماعرفك انت مين ياما والله ما اعرفك انا من المنيا طب انا انا اكلمتك قبل كده يعني معاررف والله مععرفها لا خالص اصل طب كملي يا كملي حضرتك دلوقتي ليه حاطط شق الاهمال بس في الموضوع مش جايز فيه حاجه الكل مشترك فيه مين قال لك مين مين قال لك الكلام ده مش هقول لك اللفظ الثاني بس مين قال لك الكلام ده يعني اصل اصلح حضرتك بتقول ايه؟ بتقول ا واردك ان انا حطيت شق الاهمال بس ده انا لسه بقول لك اهو ا وده ليس مبرر لارتكاب جريمه قتل تحت اي بند ده انا ما خلصتش الكلمه المشكله انك بتبلعي الكلام تمام يعني حضرتك معايا على نفس اللاين يعني انه في حاجات ثانيه غير الاهمال طب يا فندم ليس مبرر انت انت مال انت مال الام اللي جابوكي ا او ما الام اللي جابوه انت كقاتل ترتكب جريمه قتل وتظهق روح ده يديني الحق ان انا اروح اقتل رقاصه يا فندم ولا اقتل واحده في ضد عاره انا ماله يا نبيل انت فاهم وجهه النظر اه فهمت وجهه النظر انا مالي انا بالكلام ده طيب حضرتك كنت قلت حاجه مع المستشار احمد حساب تمام اا ليه طلبوا في ليه سالوا ابو فاطمه في المحكمه مع مع مراعاه طبعا عشان ثواني بس مع مراعاه طبعا عشان العالم المرضى ثواني بس يا سهى ثواني مع مراعاه عشان في عالم مرضى وعندها نقص كتير يعني مع مراعاه ان ان قضيه فاطمه الله يرحمها البنوته الطفله مالهاش علاقه خالص بان واحد يقتل رقاصه او ان واحد يقتل واحده في شقه ضعار انا بضرب مثال ان لا مبرر تحت اي بند لارتكاب جريمه قتل او ازها روح ولكن البنت عند ربها ربنا يا رب يرحمها ويجعل مسوا الجنه يا رب لانها طفله يعني مش وكل ذنبها في الحياه انها كانت طفله بس يعني كل ذنبها في الحياه انها كانت طفله ام هنا بتسلم عليا احلى مسا احلى مسا واحلى سلام لام هنا يا شيماء قولي حضرتك دلوقتي لما سالت المستشار احمد حساب بخصوص اا سؤال ابو فاطمه في المحكمه اا ايه معرفتك بصله القرابه وبعدها ناس راحوا بشهاده الميلاد حضرتك انا عاوزه اسمع تحليلك انت واقول لحضرتك برده وجهه نظر اقول هقول اقول لك يا فندم باختصار شديد عايزين يثبتوا الغيره و في علاقه مش مظبوطه ودي هيتم ذكرها داخل غرفه المداوله وهري منصات للاسف الشديد يعني والحمد لله الحمد لله منصتنا وفي منصات كتير من اخواتنا المحترمين لم تنساق الى هذا الهراء ولم حتى وان كان هذا الهراء صحيحا انا ما شفتش بعيني ولو في حاجه استر ولو هو دافع اساسي وحقيقي محله داخل غرفه المداوله امام هيئه المحكمه لان مش من الاصول ولا من المبدا ولا من الدين ولا من الاخلاق ان حد يقول لك كلمه تردديها زي البغبغان من من من من من نسج الخيال كده و وانك تظلمي حد حتى لو انت مختلفه معاه يعني انا يمكن رحت وانتقدتهم واختلفت معاهم ا حسيت ان هم عايزين ياخدوا الموضوع في انها تعبانه ومريضه نفسيا ومختله عقليا ولكن عمري ما جيت في السكه دي ولا اتكلمت عن البنت ولا ارجح ان حد يتكلم على البنت لان هيجي يوم وهتلاقوا اللي هيتكلم عن بناتكم حتى لو مش فيكم حتى لو انتم وحشين والله ما بهزر كل واحد فينا ليس كامل وكل واحد فيكم هتلاقيه بيساعد في ده او بيشجع على ده او مبسوط بده او بيتباهى بده او بيتلذذ بده هيجيلك يوم يا انت يا الليي فيك يا اللي منك فنصيحه حتى لو فيه ما تدخلش نفسك طرف في الحديث ده او في النقاش ده خليك برنس في نفسك كده ا اقول لحضرتك اولا هعطب بس على كلام حضرتك حضرتك الشهاده لله من اول القضيه دي خلاص حضرتك ديت انا يعني احنا كلنا اخوات يعني عادي يعني ده شرف ليا والله شرف ليه؟ اا انا عاوزه اقول لك انه من اول القضيه دي حقيقي ما فيش لايف حضرتك طلعت فيه او فيديو حضرتك عملته او لقاء عملته حضرتك نوهت من قريب او من بعيد بشيء يمس الشرف او يمس الامور دي معلش يعني ناس كتير انا شفتها وحفضل سال السؤال افضل المداخله بتاعتك دي السؤال ده لو جاوبت عليه هديكي مليون جنيه وانا قد ماشي ووعده امام الراي العام لو ذكرتي كم كلمه انت قلتيها حضرتك من ساعه ما طلعت المداخله الاخيره ليكي مني مليون جنيه قدام الناس اللي موجوده دي كلها افضلي قولي ما تدش يا جيمي ما تدش يا جيمي خمني يمكن تطلعي صح يا بنتي خمني ا حضرتك دلوقتي معلش نسيت نسيت يا اخويا فتحي الاستاذه الاستاذه سها حضرتك يلا عشان الفجر اذن بقى يلا يلا عشان الفجر ازم انا بس ا دي حبيت اقولها شهاده لله يعني قدام ربنا ان حضرتك ما ذكرتش عرفتي بقى عرفتي بقى يا سهى ان انا قابط كام ووريتك لايف كده بشكل مفاجئ انا قابط كام هو ده فتح الجوع واضح جدا وصريح على فكره يمكن الوضوح بيزعل ناس لها عقيده معينه وفكر معين ولكن ربنا يهديهم يا رب بس وخلاص مش زعلان من حد والله طب هو ممكن يكون ا محامي فاطمه طبعا بما انه ليه صله وخليني قبل ما اقول لك حاجه اسمعيني لان دي مهمه جدا كل اللي كان بيقول بيقول بدون دليل كل اللي كان بيقول بيقول بدون مقطع فيديو يوضح كلامه انا لما طلعت ما بقولش شعارات رنانه مش من النهارده من اول يوم في تناقض بظهر لك الفيديو بيقول ايه لما طلعت النهارده ما قلتش كلام لكلك لكلك وخلاص ماحدش يقتنع بيه اتكلمت بدليل واضح وصريح يعني رغم ان في حد قال لي اسمع فيديو معين علشان شق معين وهو جزئيه الكهرباء اللي على المخ لما راجعت الفيديو لقيت في مصايب اكبر من كده انا لاحظتها علشان كده قعدت اشتغل عليها طول اليوم وصله لك وصلت يلا بقى عشان الفجر الدم بقى ماشي حضرتك مادش تجينا تاني يلا حاضر مع السلامه مع السلامه يلا يا جماعه ربنا يخليكم يا حبايب قلبي يومكم جميل واتمنى ان والد فاطمه واسره فاطمه وامها ا التفتوا الى حق بنتكم ما تلتفتوش الى اصحاب الفتن صدقوني الراي العام مش اهبل ولا ا متخلف انا متاكد انكم ناس طيبين متاكد انكم ممكن اي حد يضحك عليكم بكلمتين متاكد ان في ناس بتستغلكم لمصلحه صدقوني ما فيش اي مصلحه غير ان بنتكم يرجع لها حقها بما يرضي الله بكل اصول و واتمنى انكم تفهموا كلامي ده على محمل الجد وتفهموا ان احنا كلنا محروق دمنا علشان خاطر بنتكم رغم ان احنا بنعمل شغلنا بما يرضي الله بس صدقوني انتم مش قاصدين وانا عارف انكم مش قاصدين بس والله العالم الخبيثه العالم الرخيصه اللي بتدخل لكم من باب يا حبيبتي ويا قلبي ويا عينيا والله اقسم بعز جلال لله بيستغلوكم لمصالحهم هم ادعاءات سيناريوهات كاذبه هبد نسوان مخها تعبان في التراللي لمصالح واهواء شخصيه وانتم اللي بتبقوا في وش المدفع قدام الناس اتمنى انكم تعدلوا مساركم اتمنى انكم تلتزموا بامانه والله انتم ما عندكوش لا جديد ولا قديم التزموا الصمت واذا حبيتوا انكم تتكلموا اتكلموا في اماكن محترمه اطلعوا مع ناس بامانه ما يبقاش شكلكم وحش جدا جدا جدا احنا الناس كلها شايفاكم بالمنظر ده خافوا على منظركم ما تخلوش حد يستغلكم ويستعطف الراي العام بيكم لاهواء والمصالح شخصيه والفلوس والدعم ولم تبرعات على حسكم بما فيهم ناس منكم علشان انتم اللي محطوطين فيها وانتم اللي ملطوطين فيها وفي النهايه ما فيش حد هيجيب حق بنتكم غير المحكمه وكل اللي اتقال او انتوا حاولتوا تخبوه علشان بس المنظر يبان على فكره الناس كلها متغاضيه عن اي شيء في مقابل حق البنت ان يرجع لها لان دي طفله مالهاش اي ذنب فبلاش تضيعوا حق بنتكم بانكم تخفوا اي حاجه معلومه بسيطه بتخفي دافع الشهاده انتوا شفتوها وقلتوها لمجرد ان في حد انا هجيب وانا هعمل وكلنا انا عايز اقول لكم ان الاستاذ نيازي ربنا يا رب هتتعشق يا فتحي حاضر يا مع المستشار عايز اقول لكم ان راح في اتجاه ا بلا راجعه للاسف الشديد بلا رجعه وده اللي صدم الواحد واتمنى اتمنى اتمنى ان تفهموا الكلام ده والعيط من الفايت نقصان من العقد شكرا دي كانت حلقتنا واتمنى انه يكون قدرنا نوصل الصوره الحقيقيه لحين صدور الفيديو اللي بيثبت البنت اتقتلت ازاي وبينا موعد ولقاء واخطر جزئيه انا وضحتها النهارده في حضور المستشار احمد حساب انه لا يوجد ما يفيد في الاوراق بان البنت قتلت على بطنها وان ده كلام كان اسره السيد ومحمود هم اللي بدعوه قصه حمار وحصان مش موجود في الورق ولا البنت اقرت بيه ما فيش غير جزئيه ان زقتها وقعت على وشها ولما اتسالتاني قالت كانت في المواجهه وهي بتخلص عليها اتمنى ان احنا نكون قدرنا نكون وصلنا لان الناس تبدا يعني تمسك خيوط كده اللعبه لحد موعد الجلسه الرابعه تقريبا او ايا كانت الجلسه اللي جايه ووقتها هو ده اللي هيكون في جديد ا انا من وجهه نظري شايف ان ما عادش في اي جديد حاليا في الوقت الحالي واذا في جديد يستحق هتلاقوني دايما بطلع بالجديد مش بحاجه احنا قلناها وانتم عارفين الكلام ده لو ما طلعناش اعرفوا ان مافيش حاجه جديده وص لكم يا رب تكون وصلت نستودعكم الله والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته مع السلامه
8:10:50
انفراد هام فاطمة عروس بورسعيد للوصول إلى الحقيقة ورسالة إلى لجميع