اظرف تعليق على المقدمه اللي فاتت هو التعليق اللي جاني من صديق بيقول لي جريت رقن على طبق الكشري اه والله احنا شفنا في الفقره اللي فاتت الكشري ازاي بقى سياسه وشفت الطبقه المتوسطه واصحاب المعاشات شفت طبق الكشري خليني بقى اوريك مصر حته تانيه بقى لان مصر هي كده طبقات في طبق كشري وفي بقى الطبق اللي فوق بس اللي فوق دول مش ولاد ناس عشان ما تفهمش غلط مثلا مش من اسره المالكه اللي كانت قبل كده مش ناس طالعه لا لا خالص دول حراميه ايوه هي دي مصر دول حراميه انا هحكي لك عن حراميه سرقوا البلد كان في تسعه قبل كده حراميه سرقوا البلد برضو يوم الاربعا 23 يوليو 52 تسع ضباط حراميه سرقوا البلد كلها فيجيبهم اه والله مع ان كان فينهم ولاد ناس يعني عبد الحكيم عامر ده كان خاله حيدر باشا وزير الدفاع وزير الحربيه وقتها بس حرامي فالحراميه دلوقتي موجودين لحد دلوقتي من اول التسعه دول لحد دلوقتي موجودين فعادي جدا في مصر تلاقي حرامي طول عمرنا عايشين كده انا متهي لي زي ما الكعبه في السعوديه الحراميه في مصر بالظبط وزي ما الهرم في مصر في حراميه في مصر الحراميه اللي هكلمك عنهم واحد بس ركز الله يخليك عشان ما يجيلكش المراره زي ما جتني انت تعرف اقول لك على معلومه ان انا انا معايا بكادريوس ودبلوم دراسات عليا ما ينفعش اتعاين في اي جامعه اي جامعه في اي حته لازم يكون معايا ماجستير ودكتوراه ايه رايك بقى ان عندنا في مصر بديبلوم اعينك في جامعه ايه رايك ان انا في مصر عندنا احنا في مصر بس والله في سماء بديبلوم صناعه جاره مش فارقه هعينك استاذ لا مدرس انسى القصه دي عينك في مجلس الجامعه بالدبلوم يعني اقصى خيال عادل امام في فيلم مرجان احمد مرجان ان مرجان كان داخل ياخد شهاده من الجامعه اللي فيها اولاده عشان يبقى حاجه كده ده كان اقصى طموحه لا احنا بقى جبنا واحد بدبلوم حرامي عيناه في مجلس الجامعه خيال بقى انا بتكلم يا حضرات عن ابراهيم العرجاني خليني ابدا لك القصه من اقولها ابراهيم العرجاني اصبح بينافس السيسي في كل مظهر من مظ ظاهر الحكم والسياده العرجان امبارح كان في لقاء مع محافظ سيناء اللواء اركان الحرب ابراهيم مجاور وكان مرك موكب العرجاني يضم مئات السيارات وحرس موكب مش بتاع اي رئيس دوله كانه رئيس جاي اجنبي في زياره لمصر وكان في استقباله اللواء اركان حرب ابراهيم مجاور محافظه جيزه محافظ سيناء العب ايوه ابدا كله تمام المرتب داخل على المحافظه واحنا رايحين ان شاء الله نكم السلام انا والمهندس مصطفى البيت والمهندس محمد رضوان والاعلامي الوحيد رقم واحد في شمال سينا فيصل ابو هاشم كله تمام وزي الفل يلا كل سنه وانتم طيبين الحمد لله سلامه في الوصول للحاج ابراهيم العرجاني وضيوفه وصول للحاج ابراهيم العرجاني وضيوفه وصول للحاج ابراهيم العزيزاني وضيوفه اولا انا ده مش موقف هزار ده موقف يخوف يعني ده مش هزار خالص ولا يتحمل ان احنا نهزر وخلينا ناخدها واحده واحده اا نقف هنا بقى نقف هنا اقف هنا الحراسه الشخصيه بتاعته لابسه او نفس الستايل بتاع حراسه اردوغان الرئيس التركي برض بيلبسوا تيشيرتات على جيليهات كده جلاهات غالبا بتبقى صفراء او لونها كده حراسه اردوغان الحراسه الشخصيه بتاع اردوغان لو دور بيبو على فيديو هيلاقيها كده ثانيا انه فجاه انت معاك حراسه مجهزه مش بادي جاردات يعني مش من عندنا خنوخ مش شركه امن بعت له ناس لا ده مش عضلات بقى والحاجات العيال عامله كده لا لا ثانيا بينزل زي السيسي بالظبط هتلاقي الحارس فتح الباب وحط ايده على الباب كده نشوف بقى العب كده بقى معلش العب العب بص بقى الحارس اهو بص هيحط ايده على الباب بنفس طريقه بص كمل كمل الكدر ايه في حته كويسه ينزل ابراهيم العرجاني اهو بس اقف هنا لا ده يخوف لا ده منظر يخوف بص بقى اللقطه اللي جايه اللي واقف ده واحد من ديوان المحافظه تقريبا موظف يعني علاقات عامه او حاجه زي كده بص المحافظ هيظ يظهر منين؟ مش هيقف في هيجي من بين العربيات العب كمل المحافظ هيجي من بين العربيات بص اهو المحافظ جا اهو اهو المحافظ اهو بس يعني معناها اقف هنا ان المحافظ كان معاه في الموكب ما هو مش المحافظ قاعد مستنيه على الكشك اللي قدام المحافظه مؤكد لا انما المحافظ نزل متاخر بعده يعني موقب العرجاني وصل ونزل استقبلوا موظف العلاقات العامه ده او حد يعني فجا بقى المحافظ واضح ان عربيته كانت جايه متاخره لان موكب العرجاني ده مش موكب دي ميليشيا نكمل بقى معلش طبعا العرجاني مش جاي لوحده جاي معاه ابنه ولي العهد سمو الامير بص بقى بص المنظر اللي يخوف بص المنظر اللي يخوف لا سيبك من ده عبط ده هبل هبايل يعني ده عبايط ده واحد اهبل اه بص المنظر يخوف ايه بقى ده؟ ايه بقى كميه العربيات دي؟ بجد يعني بجد والله انا خفت على البلد العب العب ايه كميه العربيات دي ايه الكميه الفظيعه دي ده جيش ده لو رايح يفتح سينا نفسها مش هياخد العربيات دي كلها ايه ده ايه ده يا جماعه ده ايه ده كمل بقى كمل كمل لسه بدري ما تخافش ايه كم العربيات ده ايه ده والله العظيم لو رايح يغزو سيناء مش هيبقى معاه الميليشيا دي بصرات قد ايه ايه ده وازاي المخابرات ساكت على كده وازاي الجيش ساكت على كده وازاي السيسي ساكت على كده ازاي يا جماعه ساكتين على كده ده انتوا بتتكلموا في حاجه خطر جدا ايه ده ايه ده ايه ده ايه كم العربيات ده انت عايز تقول ايه يعني عايز تقول ايه بص بقى اقف هنا اقف هنا اللي جنبه بالجلابيه سموه ولي العهد عصام اهو اهو جنبه اهو بص والمحافظ ماشي الهنتول ايه يا جماعه ده شفت ابراهيم بيعرجني شفت كم عربيه في الموكب ده ايه ده يا بيو اه اهو الحراسه بتاع اردوغان اهي بص حراسه اردوغان اهم بص نفس القمصان قلتلك نفس الستايل اهي اللي هم اقف هنا اقف هنا اهو الشاب ده اهو هتلاقي الشاب ده قمصان ا قمصان كده تحتها تيشرتات سودا بص اهو هو اللي واقفين الاثنين جنب العربيه اهم دي الحراسه بتاعه اردوغان اللي هم قمصان كده اا صفراء تقريبا او لونها يعني مايل اكر كده وتحتها تيشرتات سودا هات بقى العرجاني نفس القصه بالظبط لا انزل عشان ما يقولكش ده اردوغان ولا مش اردوغان انزل كده خليه لحد ما ينزل كمل الفيديو كمل لحد ما ينزل بص هتلاقي الحراسه بتاعه اردوغان القمصان دي اللي اهم اللي ا دول حراسه الجمهوريه حراسه الشخصيه اهو واقفين جنبهم الحراسه الشخصيه بتاعته ماشي اروح بقى للعرجاني اهو بص الحراسه الشخصيه بتاعته اهي اهي بص قمصان هات بقى العرجاني كده هات بقى العرجاني واللي هم بنازلين من الموكب نفس القص الاستايل نفس الاستايل بالظبط اهو شايف الاستايل عامل رئيس جمهوريه عامل رئيس جمهوريه بيه يا بيه عامل رئيس جمهوريه شفت كم عربيه ماشيه في الموقف بتاعه السيسي نفسه وقت تنصيبه لولايه تالته ما خرجش في موقف بالشكل ده والله السيسي ما خرج في موقف بالشكل ده ده مش موقب دي غزوه دي ملحمه السيسي ما خرجش في موكب بالشكل ده يا بيبو انا عايز اقول للحاج ابو عصام ابراهيم العرجاني انت ناقصك انت هات اجر لك يا عم اجرلك خمس ست 20 شاب من دول وقالت لهم شويه مكن حلوين وطلعهم قدام ده اللي ناقصك بس ساعتها دي التكه دي التكه ساعتها تبقى رئيس الدوله اه والله طبعا ده ابراهيم العرجاني الراجل اللي بيتفتح له اي باب وحاضر في اي مكان هذا هو رجل اسرائيل رجل محمد بن زايد لازم يمشي في موقف زي ده لكن هو السؤال ايه المناسبه بقى العرجاني كان رايح يفتتح مدينه السلام السكنيه في منطقه العجراء في شمال سيناء الخبر بيقول اهو محافظ شمال سيناء يتفقد مدينه مدينه السلام طب والعرجان بيعمل ايه بقى؟ المدينه دي كان اسمها قبل كده مدينه السيسي وتم تغيير الاسم بعد كده واصبحت مدينه السلام ادي الخبر اهو مدينه السيسي حكايه اول منطقه ذكيه باسم السيسي في قلب سناء منطقه العجره قعد ابراهيم العرجاني وابنه عصام مع المحافظ ولا قعده رئيس الجمهوريه وعمل زي السيسي مسك حديده برض وقال يا بخت سينا بسياده اللو المحافظ نسمع بقىز ان شاء الله بعد كده الشيخ المب يعني في الماء وبعد كده الناس تتواجع ان شاء الله باخذ منكم بس شيء من النظام والفضل عليكم السلام انا على فكره هتكلم كلام قليل وعدناكم الاقل طبعا احنا مش عاوزين نقول احنا سعداء احنا في سينا وفي بلدنا وحاجه واحده عاوز اقولها مهمه جدا يا بفضل شمال سينا بس يلا افضلوا الله طب ايه ده ايه ده ايه يا ايه يا مخرج طب انت ليه ليه ليه قطعت طب وعصام مش هيقول كلمه الله هو عصام قعد معاهم كده طيشه بس باللاسه والحاجات دي بالعمه لا يا راجل ده العمه دي ليها جو دي العمه دي يا حضرات كان يطلق عليها شربوش اه والله ومهمه جدا كان في حاجه اسمها الشربوش وعلى فكره لحد دلوقتي في القهاوي يغطوا الحجر المعسل بحاجه اسمها الشربوش اللي هو اللي هو العمه بقى عشان المعسل ما يتحرقش من النار من الهوا والنار يعني وبعدين الشربوش ده فض الشربوش ده كان حاجه جامده جدا واتغيرت بعد كده في العصر العثماني وبقى في حاجه اسمها الظمت فالعمه دي حاجه مهمه الراجل لما كان يحب يهينوه زمان كانوا يقلعوا يرموا عمته على الارض والاستاذ فتحي رضوان كان عنده مقال في بجاله الدوحه سنه 84 عن العمامه ودورها في التاريخ الاسلامي كانت مهمه جدا فالاخ ا اسمه ايه ده هو وعلى فكره عمامه الطاقيه اللي بنلبسها في مصر في الارياف كانت في العصر المملوكي كانت سدس ذراع الراجل واسمها تقيه مش بالطا بالت لانها تقش الراس من الشمس فكده وحد دلوقتي عندنا المنايفه محافظ يلبسوا طقيه عاليه قوي كده ودي كانت من ايام المماليك الحاج عصام العرجاني لابس عمه وكان ساعات العمه دي كل ما كان المنصب بتاع الراجل يكبر كانت عمته تكبر ده كلام فتحي رضوان فالاخ ابراهيم عصام العرجاني لابس عايز يعمل نفسه شيخ عرب ابن مهرب المخدرات بيعمل نفسه شيخ عرب ابن الحرامي اللي سارق مال الفلسطينيين ومص دمهم عامل نفسه شيخ عرب فلابس عمه شربوش ظنط لكن السؤال بمناسبه ايه يروح ابراهيم العرجاني يفتتح مدينه السلام هل هو ليه منصف الدوله مثلا فجاي يمثل الدوله طب ما المحافظ موجود هل عشان مثلا شركته شغاله في المشروع طب معلش حتى لو شركته في المشروع يبقى هو يقعد يتنيل يترزع في المشروع ويجي المحافظ عليه انما مش يمشي بموقب كبير كده لا ده يقف في الشركه طالما هي شركه زي مختار ابراهيم زي المؤين العرب زي كل الشركات دي يقف في المشروع والاخ المحافظ يجي عليه وهو يستقبل المحافظ لكن احنا ما شفناش كده وثم ليه الاحتفال دلوقتي هل يعني اهالي سينا هيستفيدوا او حاجه ثانيه يعني في حداني هيستفيد من القصه دي اهالي سينا عموما علقوا على المشهد ده وقالوا ان ما حدش بيشوف حاجه من اللي بتتم افتتاحها دي ومازال اهالي رفح مهجرين وممنوعين من العوده التعليقات اهي التعليقات اهي اهو دون الرجوع بص يا حضرات دون الرجوع جميع اهالي رفح الى مسقط راسهم وديارهم اللي تركوها لمحاربه الارهاب دون رجوعهم لا قيمه لمدينه السلام هي والعدم سواء لان اهالي رفح هم من يعمرون الارض ويزرعون الارض بل هم من امهر المزارعين ويحولون الصحراء الى بقعه خضراء في سنين قليله والدليل ما تركوه خلفهم في رفح اما مدينه السلام لا تعني لهم اي شيء ولا قيمه لها عندهم لا حول ولا قوه الا بالله وحسبي الله ونعم الوكيل في كل انسان دبر وخطط لتهجير ابناء رفح وانتم جايين تقولون مدينه السلام اي سلام هذا يا ويلك من ربنا الله لا يسامحه اللي مانع اهل رفح المؤجرين من العوده تهجير وذل وسلب حقوق ولا حتى نظره اعلاميه وين هو السلام اللي بتقولوه وحوالي 150000 نسمه من ابناء رفح لا زالوا مهجرين من ديارهم بحجه مكافحه الارهاب ولا زالوا ينتظرون العوده الى مسقط راسهم حسبنا الله ونعم الوكيل ربنا يرجعنا لرفع القديمه انا عايز اقول لحضرتك على حاجه هو اهل رفح مش هيرجعوا تاني انسوا القصه دي خلينا واضحين اهل رفع مش هيرجعوا انا هقول لك ليه مش هيرجعوا طبعا لان دي مصلحه لاسرائيل يعني ده في الاساس يعني ومش من مصلحه اسرائيل ان يبقى في سكن في المنطقه دي بالشكل اللي اسرائيل تقلق منه اسرائيل هي اللي بتحدد مين بيخش سينا بس انا عايز افهمك حاجه دلوقتي هو الناس اللي دخلت كليه هندسه دي ودرست هندسه لحد امتى هنتعامل معاهم مع انهم بهايم انت لما تروح انا رحت بلد اسمها شلاتين شلاتين جنوب مصر خالص ورحت استغربت جدا رحت لقيتهم بانيين للناس في شلاتين بيوت عمارات زي اللي هي زي اللي في المنيب والله زي اللي في مبابه عارف شارع الوحده عارف شعر 28 عارف مصنع الكراسي طب بلاش ده كله عارف العمرانيه زي المساكن عارف عمارات الاوقاف اللي عند نادي الزمالك والترسانه زيها بالظبط كده نفس المباني دي فتستغرب يا جماعه انتوا رايحين تبنوا في شلاتين مباني شيوعيه بنت 60 كلب زي اللي في عماره الاوقاف بتاع الجيزه ازاي يعني الناس دي ليها طريقه في الحياه عشان كده تلاقي ايه بقى الناس اتجننت لانه الجماعه بتوع الشين دول عايز بيت ببراح قدامه عشان بيربي معيز هم غيتهم كده يربوا معيز فتلاقي عين المعيز ماشيه في الشارع عماله تاكل بقى ورق وتموت وبتاع لان الناس مش بتربيها الناس كانت بيوتها الاول عباره عن اوضتين وصاله وقدامهم مكان كده واسع بصور بيتربى فيه المعيز والفراخ ما فيش كده انت رحت سكنتهم في في عمارات زي بتاعه الاوقاف كده نفس القصه في رفع رفح دول ناس ليهم طبيعه خاصه جدا العماره دي جلد الانسان العماره زي لبس البني ادم بالظبط هي احتياجات هو انت بتبني اي حاجه وخلاص تروح تبني في سينا عمارات زي الاوقاف وتبني في شراتين عمارات انت حمار العماره دي احتياج بني ادم انا لازم انزل المهندسين يسالوا هي الناس بتعيش ازاي ايه متطلباتهم وتبني لهم مدينه السلام دي زي اي مدينه زي القاهره الجديده زي امارات عثمان في القاهره الجديده بالظبط ما فيش اي حاجه جديده طب انت عايز تقنعني ان الناس اللي بتزرع وتقلع وتربي مواشي واللي عنده جمل واللي عنده معزتين هيسكن في الامارات دي طب ما انا شفتها في والله شفتها في 30 الناس كفران منها عايزين يربوا عايزين هم واخدين هو عندهم لان التربيه دي تبقى عند الناس افيونه كده هم عندهم افيوننا انهم يربوا حاجات كم معزه كم جدي و تلاقي شلاتين مليانه جديان ومعيز هم كده غيتهم بالطريقه دي طب هو كان عايز بيت صغير لا انا اعمل له عماره بقى ويسكت طب الجدي هيطلع ازاي طب هربي الجدي فين هو عامل المدينه دي بنفس الطريقه بالظبط ده يقول لك انه مش هيسكن مش هيسكن انسى قصه ال اهل ا اهل اسمها ايه رفح دي معموله للاسرائيليين حضور ابراهيم العرجاني ما اقتصرش على افتتاح مدينه المدينه السكنيه لكن كمان كان حاضر في المشهد التعليمي في مصر النهارده النهارده جامعه العريش بتعلن انا والله العظيم انا والله العظيم ممكن اسيب الحلقه وامشي خد الخبر ده وبص اللي حصل لك اللي حصل لي هيحصل لك بالصور جامعه العريش تعاز شركاتها الوطنيه بانضمام محافظ شمال سيناء والمهندس ابراهيم العرجاني لعضويه مجلس الجامعه في الخارج من الخارج اه والله العظيم في خطوه تعكس توجه جامعه العريش نحو تعزيز التعاون مع مؤسسه الدوله ورموز التنميه الوطنيه اعلن مجلس الجامعه عن سعادته بقول لك ايه يا بيبو مش جامعه العريس دي يا جامعه سينا اللي كانت بتاع حسن راتب ها اصل انا حضرت انا ايام ما كنت بشتغل في المحور حضرت مع حسن راتب حضرت تخريج دفعه من جامعه سينا دي اللي انا عارفه انها الجامعه دي اتشدت من حسن راتب زي ما اتشدت مصنع الاسمنت بتاع العريش برض حسن الراتب ده اول انا ما بدافعش عنه بس اول مستثمر دخل سينا وعمل استثمارات وكان بيدفع رشاوه للناس هناك 5 مليون جنيه في السنه ده امثال ابراهيم العرجاني وبيقول لي لو هو كان بيحكي لي والله العظيم يقول لي لو ما عملتش كده كانوا بيطلعوا على العربيات الاسمنت هو كان عنده مصنع اسمنت في سيناء بيقول لي لو ما دفعتش لو ما دفعتش اتاوه للجماعه اللي زي ابراهيم العرجاني كده زمان ايام مبارك يطلعوا على العربيات اللي ناقله الاسمنت ينهبوها فهو كان بيضطر يدفع اتاوه اللي حكى لي حسن راتب قبل ثوره يناير بيضطر يدفع اتاوه لانهم هيخربوا له مصنع الاسمنت وانهم يسيبوه يعدوا العربيات اللي شايله الاسمنت نازله البلد دي وهو حكى لي ان فرن الاسمنت ما بيوقفش هم ممكن يوقفوه ويبوظوه فكان بيدفع لهم في السنه والله الذي لا اله الا هو قال لي كنت بدفع خمسه هو قال لي بدفع 5 مليون جنيه فانا اعرف ان هو كان خدوا منه خدوا منه القناه المحور خدوا منه مصنع الاسمنت كان عامل جامعه اسمها العريش انا معرفش هل دي جامعه جامعه سينا ولا لا ماعرفش ما عنديش فكره المهم اعلن مجلس الجامعه عن سعادته بقبول اللواء الدكتور خالد مجاور اه ركز بس ركز ركز اعلن بقبول اللواء الدكتور بقى دكتور اهو خادم جاو ها و محافظ شمسين والمهندس ابراهيم العرجاني لدعوه رئيس الجامعه لعضويه مجلس الجامعه من الخارج انا بقى انت بص على السؤال بقى انت ركز في النص احنا لما جينا عرفنا قلنا مين قلنا لات اسماء هنا رئيس الجامعه قبل عضويه اللواء دكتور دكتور خالد مجاور طب ما كان ممكن يقول والمهندس دكتور ودكتور مهندس ابراهيم العرجاني ليه بقى مادهاش لابراهيم العرجاني لقب دكتور ولن ياخذها لان ابراهيم العرجان دبلوم ده مهندس دي احنا بيقولوها له كده زي باشمهندس وبتاع واي حد باشمهندس بتاع الكشك باشمهندس الشيخ عصام باشمهندس انا كنسبه مش مهندسات في مصر انما دكتور دي انما هو اصلا هو يا في احسن الاحوال هو حصل على دبلوم ممكن يكون صائط دبلوم بس انا زمان جدا احد النشطاء السنويين قال ده كان بدبلوم دبلوم تجاره او صناعه تقريبا وانه كان مهرب مخدرات وقاتل لجنود مصريين وقبض عليهم وقتلوا والفيديو موجود قاتل مش حرض عليه ده قاتل لجنود مصريين خلاص واخوه اتقتل في تهريب وحاجات كده مع الشرطه مع الجيش النهارده الراجل بقى عادوا مجلس اداره الجامعه دوا مجلس جامعه ا العريش ده ده عدى عدى مرجان احمد مرجان يعني مورجان كان داخل يشتري شهاده يعني مرجان كان داخل يشتري شهاده عشان يبقى بني ادم لان هو رجل اعمال غني جدا وحرامي جدا بس عايز يعمل نفسه حاجه في المجتمع فداخل يشتري شهاده مش عايز يوجع دماغه ويذاكر وبتاع ده مرجان احمد مرجان العرجاني بقى معدي وصل لمرحله ان عضو مجلس الجامعه ابو دبلوم تجاره او صناعه بقى عضو مجلس الجامعه انا لو عديت قدام الجامعه يبقى كويس جدا اي حد مش هو بس مش انا بس اي حد مش حاصل على وحتى لو حصل على دكتوراه انت هو سهل هتروح تعين في جامعه العريش كده هي سهله حتى لو معاك دكتوراه يعني لا ده بقى مش بتعين استاذ لا ده عضو مجلس الجامعه وطبعا معاه اللواء دكتور من امتى يا خالد مجاور دكتور من امتى خالد مجاور حصل على الدكتوراه يعني وبعدين انا زعلان على خاد مجاور في اخر لوا خالد مجاور لوا انما ابراهيم العرجاني الحرامي وص ده مين اللي معاه ده في الصوره طب ما تطلع بالصوره شويه يا ريس ما تطلع بالصوره كده مين اللي معاه ده مين ده ما تعرفونا بالناس اطلع شويه طب نسمع مين كمان يا عم مش عايز البنطلونات اطلع كمان هي كده مقص مين الاخ ده مين اللي بلابي مين الاخ اللي بلابي ده رئيس الجامعه اه ده خد مجاوره اهو خد الدكتور دكتوراه وبقى عضو مجلس اداره الجامعه ما شاء الله ما شاء الله والله شوف يا جدعان معقول الكلام ده العرجاني عضو مجلس جامعه ده بدبلوم رئيس الجامعه اهو الدكتور ايمن الشبيني رئيس الجامعه ان انضمام هذه القامات الوطنيه وشك في حياته واقفك ليا الى عضويه مجلس الجامعه يمثل اضافه كبيره تدعم توجه الجامعه نحو والانتاج الانفتاح على الخبرات التنفيذيه والمجتمعيه والاقتصاديه برافو يا ايمن هتتعين عضو مجلس الشعب قريب ما تقلقش ده مهرب قامات وطنيه ده مهرب انت عينت مهرب عضو مجلس الجامعه ازاي عضو مجلس جامعه مصر ما فيهاش علماء او اساتذه او شخصيات عشان نجيب العرجاني ونخليه اللي يعدوا مجلس جامعه شفت اهو اهو لوموند الفرنسيه في مصر سعود ابراهيم العلجاني الصاروخي مهرب سابق اصبح شخصيه رئيسيه في نظام السيسي من سائق اجره لاغنى شخصيه بسيناء من هو العرجاني الذي يفرض اتا من سائق اجره ايه الكفاح اللي احنا فيه ده يا
37:21
موكب لافت في سيناء العرجاني يفتتح مدينة السلام
القناة الرسمية للإعلامي محمد ناصر
20 مشاهدة · 1 maand geleden
0:17
رائيس الوزراء وإبراهيم العرجاني العرجاني
عصام العرجاني
21 مشاهدة · 9 maanden geleden
0:19
اخر ظهور للمهندس ابراهيم العرجاني العرجاني
عصام العرجاني
39 مشاهدة · 9 maanden geleden
1:27
موكب إبراهيم العرجاني يثير الجدل في مصر
قناة وطن
4 مشاهدة · 1 maand geleden
0:15
موكب استقبال الحج ابراهيم العرجاني
عصام العرجاني
47 مشاهدة · 2 jaar geleden
0:19
اخر ظهور لعصام العرجاني العرجاني العرجاني مصر
عصام العرجاني
25 مشاهدة · 9 maanden geleden
0:09
فرح عصام ابراهيم العرجاني اتكلف اكتر من ١ ٠ ٠ مليون جنيه العرجاني العرجاني
عصام العرجاني
169 مشاهدة · 2 jaar geleden
0:47
استقبال استثنائي للمهندس إبراهيم العرجاني في مدينة السلام بسيناء يخطف الأنظار
hasry
4 مشاهدة · 1 maand geleden
0:39
موكب المهندس ابراهيم العرجاني
Mohamed Khaled - Egypt Private Plate
985 مشاهدة · 2 jaar geleden
0:11
الحاج ابراهيم العرجاني موكب الحاج ابراهيم ابراهيم العرجاني
Mosab radwan & مصعب رضوان
347 مشاهدة · 2 jaar geleden
6:34
ناصر السيسي بيهجر أهالي رفح عشان سبوبة إبراهيم العرجاني ومخلي الجيش والمخابرات يحموه
القناة الرسمية لبرنامج مصر النهاردة
3 مشاهدة · 2 jaar geleden
0:20
موكب ابراهيم العرجانى
محمد عنانى
59 مشاهدة · 2 jaar geleden
0:30
موكب الحج ابراهيم العرجاني فخر السيناوية
Mohamed Khaled - Egypt Private Plate
1 مشاهدة · 2 jaar geleden
3:48
أسامة جاويش بيقولك أول ما وصل شمال سيناء الدنيا مطرت العرجاني يفتتح مدينة السلام
قناة مكملين - الرسمية
4 مشاهدة · 1 maand geleden
0:15
فرح كابتن طيار عصام العرجاني
عصام العرجاني
46 مشاهدة · 2 jaar geleden
14:10
موكب ابراهيم العرجاني والسيسي من الأقوى
الإعلامية دعاء حسن
14 مشاهدة · 2 jaar geleden
0:21
موكب الحاج ابراهيم العرجاني العرجاني مصر
عصام العرجاني
814 مشاهدة · 2 weken geleden
0:18
الحاج إبراهيم العرجاني كلنا خلف الرئيس السيسي
TV
43 مشاهدة · 2 jaar geleden
0:24
رئيس الوزراء والحاج إبراهيم العرجاني مصر الوزراء العرجاني مصر العربية