هو حضرتك تعرف ورقه الامتحان شكلها عامل ازاي؟ ايوه اعرف شكل ورقه الامتحان عامل ازاي؟ انا جاي النهارده اكلمك عن امتحان الكيمياء وليالي امتحان الكيمياء ننظم دماغنا نرتب افكارنا عشان نقدر نجمع اكبر قدر من الدرجات انا بسميها معركه ليالي امتحان الكيمياء وانا قائد المعركه وانت في ايدي معركه لان الوقت قليل جدا والمنهج كبير جدا ولازم يتم مراجعه المنهج كامل والسؤال الاول حضرتك هتشرح المنهج كامل لا انا فورا هشرح لك ورقه الامتحان. السؤال اللي بعده هو حضرتك تعرف ورقه الامتحان شكلها عامل ازاي؟ ايوه اعرف شكل ورقه الامتحان عامل ازاي بس مش عن طريق الفلاشه عن طريق ان احنا حللنا كل النماذج الاسترشاديه وكل امتحانات الثانويه العامه السابقه وفتحنا بيها دماغ وضع الامتحان وعرفنا وضع الامتحان بيفكر ازاي وبيبني الامتحان ازاي. هسلمك المفاتيح كامله اللي تفتح بيها اي قفل وضع الامتحان حاطه على اي سؤال بالمناسبه مراجعتنا هتبقى مميزه جدا لعده اسباب واحد انا مكود لك كل المنهج كود وشفره ومفتاح لاي حاجه في المنهج فوضع الامتحان هيجيب اللي يجيبه يجيب الاكواد بقى اللي عايزها يجيب الشفرات اللي عايزها انت هتستلم مفتاح لكل شفره ومعاك كود تفتح بيه اي باب وضع الامتحان عايز يحطه قدام منك يعني ايه اكواد وشفرات ومفتاح يا مستر لا الكلام ده بقى في المحاضره هتبقى فاهم كل حاجه في المحاضره بتاعه الاكواد والشفرات والمفاتيح طب وهنراجعها ازاي يا مستر وايه يوم ايه 1 28/6 الساعه 6:00 مساء هتلاقي نوتيفيكيشن نازله لك كده من اليوتيوب من اليوتيوب من اليوتيوب بيولى مراجعه هنبدا بمراجعه العضويه لانها 40% من ورقه الامتحان معقول اسيب 40% من ورقه الامتحان لاخر يوم في المراجعات استحاله فلازم الاول نجمع اكبر كم من الدرجات 40% عضويه هنراجعهم اول يوم ونص هيتفضل لنا 60% عايزينهم طبعا متوزعين على اربع ابواب هنعمل ليالي الباب الرابع والباب الثالث ثم ليله الباب الثاني والباب الاول يعني الجدول بوضوح 28/6 الساعه 6:00 المحاضره الاولى مراجعه العضويه لازم تخلصها معايا علشان 29/6 5 مساء لايف لايف لايف على اليوتيوب هقعد احل معاك اقوى 32 فخ بيوقعك فيهم وضع الامتحان في العضويه طب ليه عامل اللايف يا مستر عمرو ما تعملها محاضره لا كتر المحاضرات هيصدعك انا عايزك تقابلني وجها لوجهه نقعد مع بعضنا تكلمني واكلمك اتناقش معاك وتتناقش معايا في تجميعه 22 فخ عضويه بعد ما تسمع المحاضرات ما ينفعش تحضر اللايف غير لما تكون مخلص المحاضره تماما بتاعه مراجعه العضويه هتشرح يا مستر وتحل طبعا هشرح كل الاكواد بتاعه العضويه وكل شفراتها ونحل كتير جدا قبل اللايف ثم نحلاني في اللايف 32 يعني بالبلدي مش هسمح لوضع الامتحان ان هو يوقعك ولا في اي فخ ولا في اي مشكله باذن الله امورك تكون ميسره جوه لجنه الامتحان واحنا شغالين في اللايف يوم 29/6 الساعه خس هتنزل المراجعه الثانيه مراجعه الباب الثالث والرابع عشان بعد ما تخلص اللايف مباشره اللي حابب يبدا في الباب الثالث والرابع اتفضل ما احنا خلاص خلصنا العضو هنخلص الباب الثالث والرابع يوم 30/6 بطوله كله هيخلص الباب الثالث والرابع بالشرح والحل عليه هفضل اقول لك انا مش هشرح منهج انا هشرح اكواد المنهج وشفراته يعني على ورق ورقه الامتحان على طول ودي طريقه فعاله تخليك تعرف تجاوب تبطل بقى الشكوى بتاعتك انا فاهم ومش عارف اجاوب لا الاكواد والشفرات هتخليك بتجاوب سواء فاهم كويس او نص في الاخر هتعرف تجاوب ورقه الامتحان وباذن الله يوم 1/7 هتنزل مراجعات الباب الاول والثاني هتنزل لك يوم 30/6 بالليل تقريبا على الساعه 8: مساء هينزل لك مراجعات الاول والثاني ويبدا يوم 1/7 تراجع الباب الثاني بسرعه والباب الاول بسرعه ودي من الابواب السهله الجميله علشان يوم 1/7 الساعه 2 الظهر هنبدا مع بعض وكان وضع الامتحان قاعد معانا هنحل مع بعضنا 44 فخ من فخاخ الكيمياء الغير عضويه وضع الامتحان راسمهم لك في الامتحان وهتشوفهم بعينك لما تخش جوه اللجنه بس انت هتعرف ان ده فخ وهتبعد عنه وهتعرف تتعامل معاه واللغم باذن الله مش هينفجر فيك لانك شايف اللغم قبل ما تتعامل معاه الخلاصه في المراجعات دين نقدر نوعا بانك انت هتسيطر على الكيميا شرحا وحلا وان شاء الله هننهي كل الفوضه وكل العشواقه اللي موجوده جوه دماغك هتترتب في صوره فايلات واضحه جدا عشان تشوف ورقه الامتحان بعين ثانيه غير اي زميل ليه هتشوفها بعين وضع الامتحان نفسه واخيرا هتلاقي نفسك عارف تحل اي سؤال في اي حته هتركز على ايه يا مستر عمرو وانت بتحل بالتاكيد هركز على النماذج الاسترشاديه 20 26 وامتحانات ثانويه عامه هتتحل كلها سواء في اللايف الاولاني او اللايف الثاني او اثناء محاضرات المراجعه مش هنسيب سؤال واحد في النماذج الاسترشاديه غير لما تكون عارف افكاره ايه ورايح فين وجاي منين عايزك في ليال الامتحان ما تركزش غير على الحاجتين النماذج الاسترشاديه امتحانات ثانويه عامه سابقه وبس والسؤال المشهور هل يا مستر عمرو في اكواد هشتريها او كتب هشتريها لمراجعه ليله الامتحان تخفيفا على اولياء الامور وتخفيفا عليك لا تنزل ولا تروح المراجعات كلها موجوده على اليوتيوب مش محتاجين اي كيو ار هتخش على اليوتيوب وكل الملفات بتاعه الشرح هتبقى بي دي اف وموجوده في مكانين قناه الواتساب واللينك بتاعها هتلاقيه موجود عندنا في اول كومنت وقناه التليجرام عشان الناس اللي مش فاتحه واتساب تدخل على قناه التليجرام وقناه الواتساب وتجيب بيها اي ملف احنا هنشرحه في المراجعات بحذر من الخطا الثاني انك انت تقول هريح النص يوم الاولاني بعد امتحان العربي خطوره الكيمياء منهجها كبير لازم بعد امتحان العربي تنام شويه وتريح وتقوم على مراجعه الكيمياء ونقضيها سهره صباحي مع بعضنا انا وانت والعضويه في الاثنين لايف اللي هنعملهم في مفاجات في تحديات في مسابقات عشان اسخنك عشان تحل معايا وتنجز معايا عشان لازم انت تحل بايدك ما ينفعش تقعد تتفرج عليا وانا بحل في خطوره الخطوره في ايه حددها لك طول ما انت بتسمعني انت فاهمني لكن ما عندكش قدره اسمها استعاده المعلومه من دماغك القدره دي طول ما انت بتتفرج انت بتموتها اول ما تتفرج وتشتغل معايا بايدك بتتنمى قدره مهمه جدا قدره استدعاء المعلومه تحت ضغط ودي مش بتنمو غير بحاجه واحده انت تحل لوحدك لوحدك لوحدك فبعد ما تتفرج معايا في اللايف لازم تنطلق انت في الحل بفتر التفاصيل بقى بتاعه التنظيم جوه اللايف هنعمل ايه وهنحل ايه وهنذاكر ازاي وهنحل بعد اللايف ايه كل دون في اللايف هتعرف من غير وجع دماغ كتير هينزل لك تصميم بجدول اللي هنعمله في ليالي الامتحان تحديدا جوه قناه الواتساب وجوه قناه التليجرام اخيرا حبايب قلبي ربنا يوفقكم يكتب لكم كل خير يفتح لكم ابواب الرزق والفتح والنور وكل حاجه حلوه والنجاح والتوفيق منتظرك مع اول مراجعه ان شاء الله على اليوتيوب 28/6 الساعه 6:00 السلام M.
5:56
ازاي تلم الكيمياء بالكامل في يومين ليلة الامتحان وتقفل ٦ ٠ درجةلو اول مره تفتحها حل أكتر م ٢ ٠ شامل
هند أحمد - Dr Hind Ahmed
24 مشاهدة · 11 maanden geleden
1:57
تفاصيل مراجعات ليالي الامتحان في الكيمياء لتالتة ثانوي 2026 الخطة الشاملة للتقفيل في 3 أيام
Mr.Hossam Ibrahim l حسام ابراهيم
913 مشاهدة · 10 uur geleden
3:53
مراجعات ليالي الامتحان كيمياء تالته ثانوي 2026 خطه مراجعه الكيمياء بالكامل هتضمن الدرجه النهائية
علاء على - Alaa Ali
72 مشاهدة · 6 uur geleden
5:05
ازاي تلم الكيمياء في ٣ ايام قبل امتحانها كيف تراجع الكيمياء لتحقيق الدرجة النهائية
Dr. Omar Ahmed Abdelfattah
92 مشاهدة · 4 jaar geleden
14:50
ازاي تراجع الكيمياء وتقفلها 60 60 جدول مراجعه ولو لسه هتبدأ كيمياء ثانوية عامة 2024
Abdallah Alkasmy
86 مشاهدة · 2 jaar geleden
13:15
ازاي تراجع الكيمياء صح من طالب طب ثانوية عامة
Khaled Abaza
4 مشاهدة · 1 maand geleden
8:52
ازاي تذاكر الكيمياء صح بالتفصيل طريقة حفظ المعادلات بكل سهولة افضل الكتب والمدرسين في الكيمياء
Dr Amr Elbaraky د.عمرو البركي
180 مشاهدة · 2 jaar geleden
3:44
ازاي تزاكر الكيمياء في ٤ ايام ونص واهم النقط الي تركز عليها ف كل باب
DrHossamEissa
34 مشاهدة · 3 jaar geleden
2:39
لو هتمتحن عربي بكرة اسمع الفيديو ده الأول رسالة مهمة لكل طالب ثانوية عامة
دكتور جون - جهبذ الكيمياء
11 مشاهدة · 14 uur geleden
10:35
مراجعة ليلة الامتحان فى الكيمياء للثانوية العامة لن يخرج عنها الامتحان هدية مندليف لكل الجمهورية