العيد ايه غير كده والباقي شكليات الفسيخ

👁 1 مشاهدة

العيد ايه غير كده والباقي شكليات الفسيخ

النص الكامل للفيديو

مشط يلا بقى يا محمد نخرج عشان نحس بالعيد كده امال طبعا لازم نخرج والعيد ينفع من غير خروج بس الاول نخلص العادات بتاع اول يوم العيد عادات ده احنا من ساعه ما جينا من الصلاه واحنا عمالين ناكل في الحاجه بتاعه العيد بس انت مش حطيت لنا بسكوت وكعك وشايب ب لبن لا انت في دي عندك حق ثواني وهعملك الشاب ولبن عشان تسقي في البسكوت احلى كوبايه شاي بلبن وكحك وبسكوت اه كده يا لولو بدات احس بجو العيد بتهيالي بقى يا محمد انت خلصت كده قعدات العيد كلها يلا بقى انا هقوم البس العيال عشان نخ هنخرج طبعا يا لولو بس انت نسيتي اهم حاجه بنعملها في العيد ايه اللي نسيناه يا محمد احنا كل حاجه عملناها اهو انت مش ناسي حاجه العيد يعني ايه العيد يعني فسيخ ده انا نسيت افتح على الفسيخ بتاعي لا يلا بينا يلا بينا بسم الله الله اكبر ايوه هو ده العيد يا لولو بس الاكله دي عايزه رغيفين بلدي طازه لا ما تقلقش انا عامله حسابي وجايبه عيش سخن من الفرن مفقش كده بس اوعي تكون نسيت البصل يا لولو ما تقلقش عامله حسابي وحاطه طبق البصل في التلاجه بالخل والليمون بس انت نسيتي اهم حاجه يا لولو الطحينه والليمون ههم دول يتناسوا يا ابني كل حاجه نفسك فيها هتلاقيها عندك يلا انا هضبط القاعده وتعالي ورايا الا عيد فرحه يا سلام ايوه بقى يا لولو هو ده العيد بسم الله اللهه الله الله يا خراشي يا خراشي على الفسيخ بتاعي الله اكبر بص بقى يا ابني اعلم مني اكل الفسيخ وسم الله والنبي اللي تاكل مني اللقمه دي بس انت ازاي يا لولو بتاكلي الفسيخ بالمعلقه كده بصراحه يا محمد العيش ده بتاع الناس التوتو وبعدين العيش بيغطي على طعم الفسيخ واحنا عايزين نستمتع بالفسيخ خد بقى اللقمه دي وادعي يا لولا انا مش عارف بعد الاكله دي هدعيلك ولا هدعي عليكي بسم الله الله تخذ الطبق ليه كده هاتي كده قربيه مني سبحان الله قبل ما اتجوزه كان يقعد يقول يع واقف تي حاجه يا لولو انا اللي عل لا ولا حاجه يا حبيبي انا السبب اللي علمتك الفسيخ مناوله يا لولو مش مقاوله طيب يا اخويا بالهنا والشف خمس ازاز ميه ولسه عطشه ا لولو مش يلا عشان نخرج خروجه العيد خروج ايه يا ابني هو العيد ايه غير فسيخ وكحك وبسكوت ومسرحيه العيال كبرت هو انا حاسه ليه ان انا عيني مزغلله وراسي عماله تلف يا محمد